شستشوی فرش لاکی

شستشوی فرش لاکی

فرشهای لاکی از فرشهای دستباف قدیمی می‌باشند که احتمال رنگ دهی بالایی(قاطی شدن رنگ فرش) در شستشو دارند ما به شما راهکاری جهت شستشوی فرش لاکی دستباف در خانه ارائه می دهیم:

نخست فرشتان را غبار گیری نمایید سپس آن را در سطحی موزاییکی یا سیمانی پهن کنید و عملیات شستشو را آغاز کنید.
جهت خیساندن ابتدایی از دمای معمولی آب و به حالت دوش استفاده کنید.
جهت شستشوی فرش های لاکی از شوینده های خنثی مانند پودر دستی و یا شامپو فرش استفاده کنید؛ چنانچه روی فرش لاکی شما لکه چربی هست جهت زدودن آن از مایع ظرفشویی و یا پودر صابون حل شده استفاده نمایید.
در نظر داشته باشید که برای این گونه فرش ها هرگز از مواد قلیایی استفاده نکنید.
در مرحله آبگیری فرش دستباف لاکی را پس از شستشو لوله نکنید ابتدا توسط پارو آب فرش را بگیرید و پرزش را با دستمال نخی بگیرید و اجازه دهید فرش یک ساعت در همان حالت باقی بماند.
فرش نیمه مرطوب خود را از پشت در نور غیر مستقیم خورشید و در معرض هوا پهن نمایید و در آخر جهت برگرداندن زیبایی و جلوه فرش لاکی با جاروی چوبی یا برس فرش تان را به سمت خواب فرش جارو یا برس بزنید.

بهترین روش برای قالیشویی فرش های لاکی

امروز قالیشویی های مدرن همانند قالیشویی افرا از ایمن ترین روش ها جهت شستشوی فرشهای دستباف لاکی با ارزش شما بهره می‌برند.
اگر در منزل پس از روش اسفنج نرم و محلول شامپو فرش، فرش برای مدتی مرطوب باقی بماند ممکن است تا زمان خشک شدن رنگ های فرش روی هم تاثیر بگذارند و یا فرش بوی نامطبوعی به خود بگیرد؛ اما در قالیشویی نحوه شستن هر فرش با فرش دیگر متفاوت است و این امر را کارشناسان قالیشویی افرا به خوبی تشخیص می‌دهند.
در کارخانه افرا تمامی مراحل شستشوی فرش ماشینی و دستباف حساس با روش مکانیزه می‌باشد و فرشهای دستباف با نظارت و پیگیری واحد کنترل کیفیت شسته می شوند.خشک شدن فرش ها در گرمخانه صورت می گیرد.
در قالیشویی هرگز شاهد آسیب به ریشه و بافت فرش پس از شستشو نخواهید بود و شرایط آب و هوایی نیز در زمان تحویل فرش دخالتی ندارد.
مواد شوینده ای که در قالیشویی های تمام اتوماتیک جهت شستن فرش های لاکی به کارمیرود گیاهی و ارگانیک می باشند.

جهت ثبت سفارش خدمات قالیشویی با مشاوران ما در تماس باشید.

احتمال رنگ دهی فرش های لاکی چقدر است؟

 

جهت تشخیص اینکه فرش لاکی رنگ پس میدهد یک دستمال سفید را توسط آب نیمه گرم خیس کنید و به بخش هایی از پرز فرش بکشید اگر دستمال رنگی شود پس فرشتان رنگ می دهد و باید در هنگام شستشوی آن به نکات ذکر شده توجه کنید.
اگر در شستن این گونه فرش ها از آب گرم استفاده کنید رنگ پس می دهند و در بخش های روشن فرش تثبیت می شوند.

5/5 - (2 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *