قالیشویی با اصول مذهبی

آیا قالیشویی فرش نجس را پاک میکند؟

نظافت و پاکیزگی از ارکان زندگی هر فرد مسلمان است. بنا به گفته پیامبر (ص) پاکیزگی نشانه ایمان است. یکی از وسایل منزل ما ایرانی ها که نیاز به نظافت و تمیزی دارد، فرش ها و قالی های زیر پایمان هستند. فرش ها دائما در حال خاک گرفتن و کثیف شدن با انواع لکه ها از قبیل چای، شیر، چربی ها و سایر خوراکی ها هستند.

از طرفی، از آنجایی که فرشی که در کف آشپزخانه پهن می گردد جهت آبگیری و لکه نشدن کف آشپزخانه می باشد، این فرش دائما در معرض چرک و چرب شدن است. از این رو شستن فرش ها بصورت متناوب امری الزامی است. اما نکته اصلی، شستشوی فرش نجس است.

اینکه لکه های فرش به خوبی تمیز شوند و درصورت نجسی در فرش، نجسی از بین برود، از نگرانی هایی است که معمولا ذهن خانم های خانه دار مخصوصا خانم هایی که بچه کوچک دارند را مشغول کرده است. با سپردن قالی های خود به کارخانه قالیشویی افرا، با اطمینان از شستن فرش نجس، دیگر دغدغه ای بابت نظافت فرش های خود نداشته باشید.

شستشوی فرش نجس با اصول اسلامی در قالیشویی

در هنگام شستشوی فرش ماشینی یا قالی دستباف مببایستی در صورت وجود لکه ای بر روی آن، ابتدا لکه پاک گردد. بسته به نوع لکه، از روش های مختلفی استفاده می نمایند. برای مثال برای پاک کردن لکه چای می بایست با یک قاشق ابتدا بقایای مایع چای را از روی فرش جمع کرده سپس جای آن را با یک دستمال خیس و مرطوب چندین دقیقه ماساژ داد و هرگز نباید از مواد شویند که باعث تثبیت رنگ بر روی فرش می شوند، استفاده نمود. پاک کردن هر لکه روش و مواد لازم خود را نیاز دارد. اما درباره مواد نجس مانند ادرار، می بایست این عمل بر اساس اصول اسلامی و شرعی صورت گیرد تا نجاست پاک گردد.

این اتفاق ممکن است برای تمام کسانی که در خانه بچه کوچک یا حیوان خانگی نگه می دارند، اتفاق بیفتد. در اینصورت اگر ادار تازه است،یک حوله قدیمی یا روزنامه روی آن قرار داده  تا تمای خیسی خود را به حوله یا روزنامه پس بدهد سپس مقداری اب سرد بر روی آن قسمت ریخته و با یک دستمال خشک یا تی محل را خشک نمایید.

تا اینجا عین نجاست را پاک کرده ایم ولی برای پاک کردن لکه ادراراز فرش می توانیم از محلول آب اکسیژنه، مایع ظرفشویی و جوش شیرین استفاده نماییم. دو تا سه قطره مایع ظرفشویی، سه قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک استکان آب حل نموده و محلول را با اسپری بر روی لکه بپاشید. بعد از ده یا بیست دقیقه با فرچه یا دستمال محل مورد نظر را بسابید. برای از بین بردن بوی بد نیز می توان فرش را جلوی آفتاب پهن کرد.

شستشوی فرش نجس در خانه امکان پذیر است؟

از آنجایی که ما ایرانی ها بر روی فرش های خود نماز می خوانیم می بایست محل نمازگزار پاک باشد.

از این رو تلاش در جهت حفظ پاکی و نظافت فرش الزامی است.

بنابر احکام شرعی اگر محلی با ادرار نجس شده باشد و سپس خشک شده باشد و ما محل ادرار را ندانیم.

آن فرش نجس است و نمی توانیم بر روی آن نماز بخوانیم اگر فرش نجس را در آفتاب پهن نمایید باز هم نجس است.

و نمی توان برروی آن نماز خوند مگر اینکه شسته شود در آن صورت برای نمازخواندن مناسب می باشد.

اگر در منزل خود فضای مناسب برای شستشو و وقت کافی دارید و از همه مهمتر با احکام شرعی جهت پاک کردن لکه های نجس آشنایی دارید می تواند با اصول مذهبی فرش خود را درخانه بشورید.

در غیر اینصورت پیشنهاد می گردد قالی خود را به قالیشویی بسپارید.

زیرا که در قالیشویی با رعایت اصول مذهبی و شرعی قالی شسته می شود و پاک و تمیز به شما تحویل داده می شود.

4/5 - (2 امتیاز)
2 پاسخ
  1. پروین
    پروین گفته:

    من فرشم ادرار بچه ریخته به اصول مذهبی یعنی نجاستش کاملا از بین میره ؟

    پاسخ
    • قالیشویی افرا
      قالیشویی افرا گفته:

      سلام بله در کارخانه توسط کارشناسان فرش هایی که مشکل شرعی دارند تفکیک میشوند.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *