انواع کاور ریشه فرش در قالشویی

کاور ریشه فرش در قالیشویی

یکی از قسمت های مهم و اساسی در هر فرشی ریشه فرش ها می باشد. ریشه های فرش از آنجایی که ظریف هستند در برابر پا خوردگی و گرد و خاک حساس و آسیب پذیر می باشند. نور آفتاب، گرد و خاک، رطوبت و پا خوردگی باعث نازک شدن ریشه فرش و در نهایت پوسیدگی و پارگی ریشه فرش می گردد و مهم ترین راه محافظت از آن ها، کاور ریشه فرش است.

اصولا شستشوی ریشه فرش ها در قالیشویی ها با احتیاط و توسط مواد شویند ضعیف تر صورت می گیرد.

منظور از مواد شوینده ضعیف، موادی است که از نظر قدرت شستشو، قدرت بالایی دارند ولی نرم کننده بالایی دارد که از آسیب به ریشه های فرش جلوگیری میکند، در اعلاشویی فرش ها در کارخانه قالیشویی از این مواد ها استفاده میکنند.

در کنار شستشوی اصولی ریشه ها می توان بوسیله کاور ریشه کردن، از ریشه فرش ها در برابر آلودگی ها و پوسیدگی محافظت نماییم.یکی از خدمات ارائه شده توسط قالیشویی ها برای حفاظت و ترمیم ریشه فرش صورت میگیرد، کاور ریشه نمودن فرش ها می باشد.

انواع کاور ریشه فرش

چنانچه ریشه فرش آسیب دیده باشد، قبل از کاور زنی، ریشه جدید به فرش زده می شود و سپس آن را کاور می کشند.

حفاظت از ریشه ها فرش با کاور ریشه

کاور ریشه پلاستیکی و توری

در کاور ریشه پلاستیکی و توری، کاور شیشه ای نیز می گویند چرا که ریشه در آن دیده می شود و هوا در آن جریان دارد که به این دلیل بیشتر برای فرش های دستباف از کاور ریشه توری استفاده میکنند.

کاور ریشه پارچه ای

یک نوار چسبی دارد این چسب آنقدر محکم نیست که به فرش آسیب بزند و نه آنچنان ضعیف است که به راحتی از فرش جدا گردد. کاور پارچه ای معمولا نیز رایج نیست.

خرید کاور ریشه فرش

برای خرید انواع کاور ریشه، ریشه های توری و پلاستیکی و پارچه ای میتوانید به قالیشویی افرا تماس بگیرید و قیمت را بپرسید و متری خریداری کنید ولی ممکن است برای نصب آن ها بر روی کاور ریشه به مشکل بخورید که از این رو توصیه میشود که ار کارکنان بخواهید که در کارخانه برای شما نصب کنند و حتما از طریق این مقاله و فرم های درخواست مشاوره قالیشویی از انواع کاور فرش اطلاع داشته باشید تا بدانید از چه نوع کاور ریشه ای برای چه نوع فرشی استفاده کنید.

کاور ریشه فرش را از کجا تهیه کنیم؟

برای تهیه کاور ریشه فرش به سه روش می توانید اقدام کنید:

مراجعه به سایت های اینترنتی معتبر

از آنجایی که کاور ریشه فرش انواع گوناگونی دارد و هر کدام برای فرش های مختلف مناسب اند بنابراین باید در زمینه انتخاب کاور مناسب اطلاعات کافی داشته باشید. شما با مراجعه به سایت های آنلاین فروش کاور فقط می توانید نوع کاور خود را انتخاب کنید و مشاوره تخصصی در این زمینه به شما داده نمی شود. بنابراین اگر واقعا می دانید چه نوع کاوری مناسب فرش شماست می توانید از فروشگاه های اینترنتی خرید کنید.

خرید از فروشگاه های فرش

فروشگاه های فرش فروشی نیز کاور فرش به شما عرضه می کنند ولی آن ها هم ممکن است کاور مورد نیاز شما را با توجه به اینکه فرش را از نزدیک ندیده اند در اختیارتان نگذارند. این مراکز معمولا با توجه به اطلاعاتی که شما به آن ها منتقل میکنید کاور را به شما می فروشند که احتمال دارد اطلاعات شما نادرست باشد.

خرید از کارخانه قالیشویی

بهترین روش برای تهیه کاور فرش، خرید از کارخانه قالیشویی است چرا که فرش شما در محل قالیشویی حاضر است و کارشناسان این مراکز، فرش را از نزدیک دیده و در نتیجه کاور متناسب با آن را به شما ارائه می کنند.

کاور ریشه فرش

کاور کردن ریشه فرش در خانه

برای کاور ریشه فرش در منزل ابتدا باید ریشه ها را مرتب کنید و آن ها را به سمت داخل فرش تا کنید. بهتر است کاور را به اندازه 3 سانتی متر از لبه فرش به سمت بیرون قرار دهید. در نهایت کاور را از ابتدا تا انتهای لبه فرش بدوزید و یا اگر کاور از مدل چسبی است باید آن را به لبه فرش بچسبانید.

دوخت کاور ریشه فرش در کارخانه قالیشویی

مطمئن ترین روش برای محافظت از ریشه های فرش، کاور ریشه فرش در قالیشویی است. قالیشویی ها علاوه بر ارائه کاور متناسب با فرش شما به صورت کاملا حرفه ای و دقیق اقدام به دوخت کاور نیز می کنند.

کارخانه قالیشویی برای این منظور از افراد ماهر و متخصص استفاده می کند که آن ها کاور را به گونه ای به لبه فرش می دوزند که برای مدت طولانی دوام بیاورد و با هر بار شستشوی فرش از آن جدا نشود.

چه زمانی ریشه های فرش نیاز به کاور ریشه دارند؟

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شده، ریشه فرش بیشتر در معرض آسیب دیدگی، پوسیدگی و زردی می باشد. اما اینکه چه زمانی ریشه فرش نیاز به کاور و ترمیم دارد بسته به نوع آسیب وارده به ریشه فرش می باشد.

این نکته را بدانید که ریشه های فرش با خدمات شیرازه دوزی فرق میکند، چون بعضی فکر میکنند شیرازه های فرش همان ریشه فرش است در حالی که منظور از شیرازه، لبه های فرش میباشد. برخی ریشه های فرش بر اثر پا خوردگی و گرفتن گرد و خاک بسیار به حالت پوسیده و تکه تکه در می آیند تنها راه حل پیشنهادی برای این مشکل ترمیم و کاور ریشه نمودن فرش است. کاور ریشه نمودن فرش ها به ویژه برای فرش های دستباف بسیار اهمیت دارد چرا که با این روش می توانیم از فرش نفیسمان محافظت نماییم.

چنانچه مکانی زندگی می کنید که میزان رطوبت بسیار بالاست برای مثال شهرهای شمالی کشور، ممکن است ریشه های فرش دچار زردی ریشه فرش گردند، در این حالت نیز می توان با کاور ریشه کردن فرش از زردی فرش جلوگیری نمایید. به طور کلی کاور ریشه نمودن فرش ماندگاری و عمر بالای فرش و تمیزی بیشتر فرش بسیار روش موثر و کارآمدی است.

5/5 - (2 امتیاز)
2 پاسخ
  1. سینا سادات
    سینا سادات گفته:

    با سلام راجب قیمتاشم میشه توضیح بدید. چطور میتونم سفارش بدم ؟

    پاسخ
    • قالیشویی افرا
      قالیشویی افرا گفته:

      برای اطلاعات بیشتر از قیمت ها میتونید با شماره های افرا تماس بگیرید و از کارشناسان ما سوال کنید. ممنونم

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *