رفوگری تابلو فرش

آیا رفوگری تابلو فرش در قالیشویی صورت می گیرد؟

رفوگری تابلو فرش به دانش و مهارت خاصی در این زمینه نیاز دارد. شما با استفاده از این روش می توانید تابلو فرش خود را با زیبایی و ظرافت بیشتری مشاهده کنید. ترمیم این نوع تابلوها به نوعی باعث حفظ قیمت این نوع کالای ارزشمند خواهد شد. دانش و تخصص مرمت کار و ابزار آلات به روز نقش بسیار مهمی در نتیجه کار دارند. برای اینکه بتوانید تابلو فرش آسیب دیده خود را به بهترین شکل مرمت کنید، باید آن را به قالیشویی های متخصص همچون ما بسپارید.

نحوه رفوگری تابلو فرش

تابلو فرش یکی از کالاهای با ارزش و گرانبها در هر خانه ای به شمار می آید. این تابلوها به مرور زمان افزایش قیمت پیدا می کنند. استفاده از این نوع تابلوها امروزه با استقبال بی نظیری از سوی طراحان داخلی مواجه شده است. در صورتی که این نوع تابلوها دچار صدمه و آسیب شوند لازم است آن ها را به موقع ترمیم و تعمیر کنید. ترمیم تابلو فرش به یک رفوگر حرفه ای و ماهر نیاز دارد.
مرمت تابلو فرش ها مانع از صدمه بیشتر آن ها خواهد شد. در واقع شما با صرف هزینه ای کمتر می توانید از تابلو فرش های آسیب دیده خود محافظت کنید.

رفوگری برای تابلو فرش های دستباف

با انتخاب قالیشویی افرا جای هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد زیرا متخصصان ما تابلو فرش های آسیب دیده شما را به بهترین شکل ترمیم می کنند. اساتید مجرب ما در ابتدای کار عیوب تابلو فرش را با دقت مورد بررسی قرار می دهند و سپس متناسب با نوع آسیب به رفو می پردازند.
کارشناسان ما در صورتی که لبه های تابلو فرش دچار پارگی شده باشند آن ها را با دقت ترمیم خواهند کرد. این پارگی ها اگر ترمیم نشوند ممکن است به سمت پرز یا متن فرش پیشرفت کنند. متخصصان ما از رفوگری فرش برای ترمیم پوسیدگی، سوختگی، پارگی، بید زدگی، ساییدگی و خراب شدن ریشه های تابلو فرش استفاده می کنند.
اساتید ما تابلو فرش ها را به گونه ای رفو می کنند که به هیچ وجه روی فرش نشان داده نشود.

تیم حرفه ای ما توانسته است خدمات مربوط به رفوگری را برای مشتریان عزیز به بهترین شکل انجام دهد. متخصصان و کارشناسان ما قادرند با دانش و تخصص خود معایب این تابلوها را برطرف کنند. با یک انتخاب درست و اصولی می توانید تابلو فرش های خود را با قیمت مناسب به بهترین شکل مرمت کنید.

ابزار لازم برای رفوگری تابلو فرش دستباف

کارشناسان و متخصصان از ابزارهای خاصی جهت رفوگری تابلو فرش دستباف استفاده می کنند زیرا این ابزارها بسیار مهم و موثر هستند. تیز بودن و سالم بودن ابزارآلات رفوگری کار را برای رفوگر راحت تر می کنند. قیچی از جمله وسایلی است که مرمت کار مدام به آن نیاز دارد. متخصص در رفوگری اغلب از دو نوع قیچی تخت و کج استفاده می کند.
چاقوی بافت برای بافت انواع گره ها در مرمت مورد استفاده قرار می گیرد. چاقوهای بافت در اندازه های گوناگون و مختلف قابل استفاده هستند. همچنین چاقوی چنگال نیز از دیگر ابزار رفوگری به شمار می آید. از این وسیله به منظور حرکت و تغییر موقعیت ردیف، در هر ردیف فرش استفاده می شود. قلاب پشت نیز دارای بیشترین کاربرد و استفاده در ترمیم بید خوردگی از پشت است. همچنین از قلاب رو برای مرمت از روی فرش در بید خوردگی استفاده می شود.
از دیگر ابزارهای مورد نیاز برای این کار می توان به انواع سوزن های شیرازه یا چرم دوزی اشاره کرد. ظرف گود، گشو یا قاشین، درفش، موکش، میل بافندگی، اتو، کارتر، موم، کیله، دفه رفوگری و … از دیگر ابزارهای مورد نیاز برای ترمیم تابلو فرش هستند.

از دیگر ابزارهای فرعی و تخصصی در ترمیم تابلو فرش می توان به نخ چرم دوزی، نخ چله و پود، نخ سوزنکاری، خامه، چرم، رنگ های جوهری یا آنیلینی، مداد شمعی و مداد رنگی، مواد لکه بری و قلم مو اشاره کرد.

هزینه و زمان رفوی تابلو فرش

بهتر است بدانید هزینه رفوگری تابلو فرش را نمی توان به صورت مشخص تعیین کرد زیرا به عوامل و فاکتورهای متعددی بستگی دارد.

یکی از این عوامل موثر میزان آسیب دیدگی تابلو فرش است. به هر اندازه که میزان آسیب دیدگی بیشتر باشد، برای رفوی آن لازم است هزینه بیشتری پرداخت کنید. همچنین نوع آسیب دیدگی از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت رفوی تابلو فرش است.

اگر نوع آسیب دیدگی سخت تر و زمان بر باشد باید هزینه بیشتری برای ترمیم آن پرداخت کنید.
در واقع هزینه این کار با توجه به عوامل ذکر شده متفاوت است. از طرفی زمان لازم برای ترمیم تابلو فرش به نوع و میزان آسیب دیدگی آن بستگی دارد. با انتخاب تیم حرفه ای ما می توانید تابلوهای خود را با قیمت منصفانه ای ترمیم کنید. همچنین از دیگر فواید انتخاب گروه ما صرفه جویی در زمان است.

کارشناسان ما تابلو فرش های شما را در کمترین زمان ممکن ترمیم می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)