رفوگری فرش با دستگاه

آیا رفوگری فرش با دستگاه ممکن است؟

بهتر است بدانید رفوگری فرش با دستگاه امری کاملا تخصصی است از این رو لازم است توسط افراد با تجربه و ماهر انجام شود. اگر فرشی با ارزش و گران بها دارید، بهتر است ترمیم آن را به متخصصان حرفه ای در این زمینه بسپارید. در رفوی فرش باید به نکات و موارد خاصی توجه شود. یکی از این موارد استفاده از رنگ مناسب و با کیفیت است. همچنین قبل از ترمیم فرش های پاره شده بهتر است رفوگران نقشه مناسب را بر روی کاغذ شطرنجی آماده کنند. به نوعی می توان گفت بهترین گزینه جهت احیای فرش رفوی آن است.

حالا سوال اینجاست که آیا می توان رفوگری فرش با دستگاه را متصور بود؟

در واقع رفوگری فرش شامل یکسری عملیات خاص همچون ترمیم ایرادات، رفع آسیب و جلوگیری از پیشروی آسیب ‌ها است. این هنر قسمت های آسیب دیده را به بهترین شکل ترمیم و بهسازی می کند. در موارد مختلفی همچون پوسیدگی فرش، بید زدگی فرش، رطوبت، سوختگی و پارگی به ترمیم و رفو نیاز است. هنر رفوگران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. به گونه ای که می توان گفت کار رفوگران همچون پزشکی است که بیمار را از مرگ نجات می دهد.

رفوگری فرش با دستگاه انجام می شود یا با دست؟

یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر می کند این است که آیا رفوگری فرش با دستگاه خاصی هم امکان پذیر است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت رفوگری با دست انجام می شود و به دستگاه نیاز ندارد. در واقع انگشتان معجزه کننده رفوگر این هنر با ارزش را انجام می دهد. یک رفوگر با مهارت و تجربه خود روحی تازه به فرش شما می بخشد. رفوی فرش علاوه بر اینکه از نابود شدن فرش جلوگیری می کند، جلوه تازه و زیبایی را نیز به آن می دهد. هنر رفوگری تا زمانی که خانه های ما به وسیله فرش ها تزیین می شوند، وجود دارد.
هر فرشی ممکن است به مرور زمان و به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید و دیگر عوامل آسیب زا دچار خرابی شود. با کمک هنر رفوگری به راحتی و با کمترین هزینه می توانید فرش خود را ترمیم کنید. از آنجا که هزینه خرید فرش جدید بسیار زیاد می باشد، رفوگری از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر از تعویض فرش است. فرش ها از جمله وسایل با ارزش و گران بها در هر خانه ای محسوب می شوند. در صورتی که فرش شما دچار پوسیدگی شود، باید هر چه سریع تر نسبت به بر طرف کردن مشکل آن اقدام کنید.
پوسیدگی از جمله مواردی است که باعث پاره شدن فرش می شود از اینرو باید در اولین فرصت نسبت به رفع آن اقدام نمایید. از آنجا که رفوگری فرش مکمل قالیبافی است لازم است توسط افراد مجرب و ماهر انجام شود. به نوعی می توان گفت رفوی فرش کار هر کسی نیست و به دانش و تخصص در این زمینه نیاز دارد. متخصصان قالیشویی ما در این زمینه با استفاده از دانش و مهارت خود و بدون دستگاه فرش های شما را به بهترین شکل ترمیم می کنند.

نگاهی بر ابزار آلات مورد نیاز برای رفوگری فرش با دستگاه

بهتر است بدانید رفوگری فرش بدون دستگاه و با دست و با یکسری ابزار آلات خاص انجام می شود. بنابراین امکان رفوگری فرش با دستگاه کاملا منتفی است. یکی از این وسایل مورد نیاز شانه یا دفتین می باشد. این نوع شانه کار کوبیدن و مرتب ‌کردن ‌گره های هر رج را انجام می دهد. از دیگر ابزار مورد نیاز برای این کار قلاب است. از این وسیله جهت کشیدن ‌نخ خامه از میان تارها استفاده می شود. قلاب دارای انواع مختلف قلاب پشت و خواو مشهدی است. چاقو نیز از دیگر وسایل مورد نیاز برای رفوی فرش می باشد. این ابزار دارای انواع مختلفی همچون چاقوی بی نوک، چاقو و چنگال و چاقوی بافت است.
از هر کدام از این انواع مختلف چاقو برای کار خاصی استفاده می شود. از دیگر ابزارهای مورد نیاز برای این کار می توان به سوزن اشاره کرد. سوزن برای انجام کارهایی همچون پود کشی، کوبلن زنی، شیرازه زنی و تونه کشی مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه چوبی یا دار رفوگری از دیگر وسایل مهم و اصلی رفوگری فرش محسوب می شود. دار رفوگری در اندازه های مختلفی وجود دارد. از دیگر وسایل مورد نیاز برای رفوی فرش می توان به قاشین و کیله برس قالی اشاره داشت.
از قاشین برای باز کردن درهم رفتگی پرزها استفاده می شود. همچنین با استفاده از کیله برس قالی می توان قسمت های پرداخت ‌شده پرزها را مرتب کرد. قیچی نیز از دیگر ابزار مورد نیاز برای ترمیم فرش است. قیچی مورد استفاده در رفو دارای دو نوع معمولی یا صاف و پرداخت می باشد. انبردست یا دم باریک، سوزن شیرازه، تخته شیب دار، انگشتانه، موم، میخ کش و درفش از دیگر وسایل مورد نیاز برای این کار هستند.

4.5/5 - (2 امتیاز)