شستشوی فرش با جوش شیرین

شستشوی فرش با جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین یک روش کاربردی جهت لکه برداری و شستشوی فرش ماشینی می باشد.

فرش همواره در معرض انواع آلودگی و لکه ها قرار دارد. از جمله لکه هایی که ممکن است به فرش آسیب برسانند می توان به لکه خون، لکه ادرار، لکه جوهر، لکه چربی، لکه آبمیوه و انواع نوشیدنی ها نظیر شیر، چای و قهوه اشاره کرد.

برای از بین بردن تمام این لکه ها جوش شیرین گزینه مناسبی محسوب می شود. جوش شیرین قدرت پاک کنندگی بالایی دارد و به الیاف فرش چه ماشینی و چه دستباف آسیب وارد نمی کند.

برای از بین بردن لکه فرش با جوش شیرین مراحل زیر را انجام دهید:

  • جارو زدن و تمیز کردن محل لکه: بهتر است قبل از استفاده از جوش شیرین محل لکه را کاملا با کمک جاروبرقی تمیز کنید تا بر اثر ریختن جوش شیرین، آلودگی ها موجب کدر شدن فرش نشوند.
  • شستشوی لکه با آب: بعد از گردگیری باید محل لکه را با آب و دستمال تمیز پاک کنید تا نتیجه بهتری حاصل شود.
  • ریختن جوش شیرین روی لکه: جوش شیرین را طوری روی لکه بریزید که تمام آن را پوشش دهد. سپس با کمک دستمال تمیز جوش شیرین را روی لکه پخش کنید. مدتی صبر کنید تا جوش شیرین لکه را جذب کند و در نهایت با جاروبرقی آن را تمیز کنید.

تميز كردن فرش با سرکه و جوش شیرین

برای شستشوی فرش با جوش شیرین ابتدا لکه را با آب بشویید سپس روی لکه پارچه تمیز و سفید و خشکی بگذارید و بردارید تا جایی که لکه پاک گردد. در نظر داشته باشید که لکه را به صورت عمودی مالش دهید تا گسترش نیابد. در مرحله بعدی لکه را توسط سرکه سفید خیس کنید برای این کار سرکه سفید را درون بطری اسپری بریزید و روی لکه اسپری کنید‌.

دقت کنید که فرش را کامل خیس نکنید البته قبل از این عملیات سرکه را روی یک بخش کوچک و مخفی فرش تست نمایید تا از عدم رنگ دهی و آسیب فرش اطمینان کسب کنید‌.

تميز كردن فرش با سرکه و جوش شیرین

اینک پودر جوش شیرین را روی لکه بریزید تا حدی که لکه کامل پوشانده شود بعد از گذشت چند دقیقه لکه را بمالید و پس از لکه برداری جوش شیرین را با جاروبرقی بردارید.
این روش برای از بین بردن بوی بد فرش نیز بسیار موثر است.

کارشناسان قالیشویی افرا، برای شستشوی فرش های شما در منزل راه کارهایی را ارائه میکند: شستشوی فرش با جوش شیرین یکی از آن هاست که میتوانید از آن ها استفاده کنید در غیر این صورت میتوانید با استفاده از سفارش آنلاین در سایت فرش های خود را جهت شستشو به ما بسپارید.

چه زمانی از شستشوی فرش با جوش شیرین استفاده کنیم؟

علاوه بر شوینده های شیمیایی محلول های خانگی مانند محلول آب جوش و جوش شیرین لکه برر مناسبی برای فرش و مبل هستند.
ترکیب یک فنجان جوش شیرین با یک فنجان پودر بوراکس و چند قطره روغن یک لکه بر فرش خانگی قوی محسوب می‌شود.
بوراکس تمیز کننده است که با خواص ویژه ای که دارد لکه ها را به سرعت از فرش می زداید‌.
از قابلیت های فوق العاده جوش شیرین هم می‌توان به جذب بو و دادن طراوت به فرش اشاره کرد.
ترکیب استثنایی لکه بر دیگر ترکیب جوش شیرین و برگ بو است که یکی از بهترین لکه برها است.
جوش شیرین به همراه نشاسته ذرت و پودر تالک نیز لکه فرش را نابود میکند.

جنس فرش شما در استفاده از محلول اهمیت دارد فرش های سفید و کرم بیش از دیگر رنگ‌ها در معرض آلودگی هستند و باید هنگام انتخاب لکه‌بر دقت نمایید تا به پخش شدن لکه روی فرش کمک نکنند.
با ترکیب جوش شیرین با خاصیت جاذب بودن قوی و سرکه با داشتن اسید استیک واکنشی روی می دهد که لکه های رنگی مانند شربت روی فرش نیز پاک می گردند.

جوش شیرین برای فرش های دستباف مناسب است؟

برای شستشوی فرش دستباف با جوش شیرین مقداری جوش شیرین روی فرش بپاشید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه فرش را با جاروبرقی تمیز کنید با این کار لکه‌های روی فرش دستباف نابود میشود و به بافت آن هیچ آسیبی نمی رساند.
در صورتی که فرش شما ابریشم سفید است پس از گرفتن گرد و غبار فرش با جاروبرقی کمی جوش شیرین روی لکه ها بپاشید و پس از یک ساعت جارو بکشید در نهایت از مخلوط آب و سرکه سفید برای دفع کامل لکه ها و بوی بد بهره ببرید.

4/5 - (4 امتیاز)