شستشوی فرش دستباف

شستشوی فرش دستباف تضمینی

یکی از بی نظیرترین انواع فرش فرش دستباف است که آمیخته از فرهنگ و اصالت کهن ایرانی است. از این رو نگهداری از فرش دستباف و شستشوی فرش دستباف نیازمند دقت و ظرافت خاصی است. شستشوی کامل این فرش ها در منزل به دلیل رسوب مقدار زیادی گرد و خاک به داخل الیاف فرش تاثیر چندانی ندارد. بنابراین بهتر است که برای شستن آن از خدمات کارخانه قالیشویی استفاده کرد.

قالیشویی افرا، بهترین قالیشویی فرش دستباف در تهران میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

روش شستشوی صحیح فرش دستباف در قالیشویی

نخستین اقدام لازم برای شستشوی فرش دستباف، غبارگیری توسط دستگاه خاک گیر است.

و پس از خیساندن فرش ها دستگاه های شستشو که دارای شلاق های بزرگ و دوار هستند با چرخش روی سطح فرش آلودگی ها را می شویند.
آبکشی نیز در طی چندین مرحله جهت اطمینان از خارج شدن کامل مواد شوینده از فرش صورت می گیرد.

 بعد عمل آبگیری توسط نیروی گریز از مرکز حاصل از دستگاه مخصوص این کار انجام می شود.

اما اگر فرش دستباف شما دارای پوسیدگی‌ های خفیف باشد دستگاه آبگیر با دور چرخش کمتر حرکت می کند. برای فرش هایی که احتمال تغییر رنگ پس از شستشو وجود دارد از مواد تثبیت کننده استفاده می شود.

شستن فرش دستباف با ضمانت

از بین بردن رنگ های قاطی شده در تمیز کردن فرش دستباف

مهمترین اصل برای انتخاب قالیشویی فرش دستباف این است که رنگ های طبیعی بکار رفته در فرش دستباف پخش نگردد.
کارخانه قالیشویی موظف است سلامت فرش دستباف را حین شستشو تضمین کند و اگر آسیب به فرش برسد آن را ترمیم کند.
یک کارخانه قالیشویی حرفه ای با استفاده از تکنیک قلم زنی جهت زدودن لکه های رنگی فرش دستباف پس از شستشو استفاده می کند. قرار گرفتن به‌ موقع فرش های دستباف در آبگیر لوله ای و خشک کردن سریع آنها جهت جلوگیری از رشد حشرات مضر مانند بیل الزامی است. دستگاههای مدرن قالیشویی امروزه دارای برسهای بزرگ و دایره ای شکل می باشند که با روند استاندارد شستشو به آهستگی نقاط تیره و چرک فرش را می زدایند و برای آبگیری از محفظه استوانه ای با حرکت دورانی آب درون قالی خارج میشود این دستگاه قالیشویی نیز مجهز به سیستم حرارتی می باشد تا خنک شدن هرچه سریعتر قالی انجام شود حتی بدون ایجاد بوی بد حاصل از رطوبت.

جهت مشاوره برای شستشوی فرش دستباف میتوانید عکس فرش دستباف خودتان را از لینک روبرو برای ما بفرستید

قیمت مناسب برای شستشوی فرش دستباف

قیمت برای شستشوی فرش دستباف طبق نرخ اتحادیه متری 33/000 تومان با آب و تاید میباشد. ولی با توجه به موارد که گفته شد، شستشوی فرش دستباف بسیار حساس است.

و اکثر مواقع با تاید قابل شستشو نیست و نیاز به مواد بهتر و متفاوت تری دارد.

از این رو کارشناسان قالیشویی قبل از ارجاع فرش به کارخانه حتما از فرش دستباف شما دیدن مینمایند.

قیمت را حضورا با خدمات دیگر میگوند و با شما توافق کرده و فرش را برای شستشو میبرند. فرش های دستباف چون نیاز به ضمانت دارند که مشکلی برایشان پیش نیاید از این رو حتما بررسی میشنود قبل از ارسال به کارخانه.

خشکشویی برای فرش دستباف مناسب است؟

خشکشویی فرش دستباف یک استراتژی کاربردی برای تمیز کردن فرش دستباف سریع آن در مواقع ضروری مانند مهمانی گرفتن و غیره است و این اقدام جزو اقدامات خدمات قالیشویی در محل می تواند باشد هرچند میزان لکه زدایی آن نسبت به شستن به طور مکانیزه در کارخانه کمتر است ولی در این روش با به صفر رساندن میزان مصرف آب از احتمال پوسیدگی فرش دستبافت شما در آینده جلوگیری می کند و حسن دیگران جلا بخشیدن سریع به فرش نفیس شماست.

شستشوی انواع فرش دستباف

تفاوت شستشوی فرش دستباف و ماشینی

فرش دستباف پس از شستشو در قالیشویی به دلیل وجود الیاف طبیعی به کار رفته در آن زیبای افزاینده ای نسبت به شستشوی فرش ماشینی پیدا می کند.برای شستن فرش دستباف توجه به نکاتی مانند نوع الیاف و رنگ آمیزی در اولویت است و چون وزن بیشتری دارند شستشوی آنها به مراتب سخت تر از فرش ماشینی است.شستشوی فرش به صورت خشک جهت ممانعت از آسیب به کنف و الیاف طبیعی آن حائز اهمیت است.

در این روش محلول شیمیایی پاشیده روی فرش با برس مکانیزه پخش می گردد سپس جاروبرقی صنعتی آلودگی ها را از درون تار و پود به بیرون می کشد.

اما فرشهای ماشینی با توجه به جنس و نوع آن ها با دستگاههای تمام اتوماتیک مواد شوینده و آبگیرهای لوله‌ای و گرمخانه های ویژه شستشو می شوند و مراحلی چون غبارگیری گیری آب پاشی فراوان دستگاه با برنامه ریزی شستشوی اتوماتیک و خشک کردن اتوماتیک می گذراند.

3/5 - (2 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *