شستشوی فرش ماشینی کاشان

شستشوی فرش ماشینی کاشان

یکی از مراحل نگهداری و مراقبت از فرش های ماشینی، شستشو و نظافت آنها می باشد. به طور کلی مراقبت و شستشوی فرش های ماشینی کاشان فرق چندانی با دیگر فرش های ماشینی ندارد.

فرش های ماشینی قبل از شستشو می بایست حتما جارو شوند تا گرد و خاک و آشغال های آن گرفته شود. یکی از روش های غلطی که همچنان قبل از شستشوی فرش ماشینی به کار می رود کوبیدن فرش ها بر زمین جهت پاک کردن فرش ها از خاک می باشد این کار سبب پارگی و پوسیدگی الیاف های فرش ماشینی می شود که به شدت باید از آن پرهیز نمود.

برای شستشوی دستی و در منزل فرش های ماشینی کاشان، بهتر است آنها را روی سطوح شیب دار مانند سیمان یا موزاییک پهن نمایید و از آب ولرم استفاده نمایید استفاده از آب داغ سبب رنگ دهی فرش شما می شود.

توجه نمایید که فرش کاملا خیس شود و سپس مواد شوینده را با آب رقیق نموده و آن را با برس نرم روی فرش حرکت دهید. در مرحله آخر که مرحله آبکشی است می بایست کف را بطور کامل از روی فرش ماشینی خارج نمایید و در نهایت فرش ها را در معرض هوای آزاد قرار داده تا کاملا خشک گردند.

ویژگی های فرش های ماشینی کاشان

یکی از شهرهای مطرح و صاحب نام در بافت فرش های ماشینی از دیرباز، شهر کاشان است. فرش های ماشینی درجه یک کاشان در دنیا بسیار معروف و مطرح می باشند. کشور ایران پنجمین کشور صادر کننده بهترین فرش ماشینی است که هفتاد درصد فرش ها در شهر کاشان بافته می شوند.

مهمترین ویژگی یک فرش ماشینی خوب داشتن الیاف مرغوب می باشد. همچنین دستگاه بافت با کیفیت نیز تاثیر بسیار بسزایی در کیفیت قالی بافته شده دارد. فرش های ماشینی کاشان با داشتن طرح هایی مانند اسلیمی، شاه عباسی، واگیره ای، گلدانی و شکارگاهی از محبوبیت بالایی در بین ما ایرانیان برخوردارند.

رنگ اصلی استفاده شده در فرش های ماشینی کاشان، رنگ لاکی یا همان روناسی است.

فرش های ماشینی کاشان در اندازه های مناسب تولید می شوند و از چسب اهار استاندارد برخوردارند.

عدم وجود جای خالی در سطوح فرش، قرار گیری دقیق ریشه های فرش، عدم وجود قلاب خوردگی و داشتن ارتفاع نخ خاب اندازه از دیگر ویژگی های فرش های ماشینی کاشان می باشد.

یکی از طرح های پر طرفدار فرش های ماشینی کاشانی، طرح افشان است که از محبوبیت بالایی در بین خانواده های ایرانی برخوردار است.

با تمامی این تفاسیر و ویژگی هایی که فرش کاشان دارد، لذا شستشوی فرش ماشینی کاشان از ظرافت بیشتری در فرش های ماشینی برخوردار است که قالیشویی افرا با داشتن امکانات کافی، شستشوی فرش های کاشان را برای شما راحت کرده است.

نکات مهم در رابطه با شستشوی فرش کاشان

این نکات برای کسانی است که میخواهند فرش کاشان خود را در منزل شستشو دهند.

  • اگر در منزل خود فرش های ماشینی کاشان دارید و قصد شستشوی آنها را دارید، با رعایت نکات زیر می توانید سالیان سال از فرش های خود لذت ببرید.
  • فرش های ماشینی کاشان خود را قبل از شتشو حتما جارو بکشید.
  • حتما قبل از شستشو، اگر لکه ای روی فرش دارید آن را برطرف نمایید.
  • برای جلوگیری از قاطی شدن رنگ فرش، از آب ولرم استفاده نمایید.
  • از قسمت بالای فرش ، شروع به شستشو نمایید.
  • از قرار دادن فرش در معرض تابش مستقیم نور آفتاب خودداری نمایید.
  • هیچگاه فرشی که نمور است و کاملا خشک نشده است را در منزل پهن ننمایید.
  • قالیشویی افرا اماده ارائه انواع خدمات شستشوی فرش های ماشینی کاشان شما مشتریان عزیز می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *