شستشوی قالیچه چسبی

شستشوی قالیچه چسبی

قالیچه چسبی از جمله قالیچه هایی است که دارای بیشترین کاربرد بر روی سطوح لغزنده و صیقلی است. با استفاده از این نوع قالیچه ها می توان جلوی بسیاری از مشکلات همچون سُر خوردن و افتادن را گرفت.

قالیچه چسبی چیست؟

بهتر است بدانید احتمال سُر خوردن قالیچه و فرش بر روی سطوحی که از سنگ یا سرامیک بوده بیشتر است. در واقع جمع شدن قالیچه در قسمتی از راه پله و منزل علاوه بر اینکه باعث ایجاد یک فضای نامرتب و به هم ریخته می شود، در اغلب موارد باعث آسیب دیدن افراد و زمین خوردن آن ها به خصوص کودکان می شود. افراد به منظور جلوگیری از سُر خوردن فرش بر روی سطح از روش های مختلفی استفاده می کنند.
یکی از این روش ها استفاده از ترمز فرش یا چسب ترمز است. در واقع امروزه به منظور ایجاد اصطکاک بین سطح صیقلی و قالیچه از ترمز فرش استفاده می شود.

در ساختار ترمز فرش از یک طرف چسب استفاده می شود که به پشت فرش می چسبد. این محصول حالت داندنه ای یا ژله ای دارد و فرش را بر روی سطح ثابت نگه می دارد.
ترمز فرش معمولا از جنس پلاستیکی بوده اما در انواع پی وی سی، فلزی و سیلیکونی نیز در بازار موجود است. همچنین ترمز فرش ها در انواع مختلف رولی و با ابعاد کوچک قابل عرضه هستند. یک راه ساده دیگر برای چسباندن قالیچه استفاده از چسب حرارتی است. این چسب ها نیز از نوع سیلیکونی هستند و از لیز خوردن فرش ها جلوگیری می کنند. برای چسباندن قالیچه بهتر است به جای تمام پشت قالیچه، گوشه های آن را نیز به چسب آغشته کنید.

نحوه شستشوی قالیچه چسبی

بهتر است بدانید شستشوی قالیچه چسبی را باید به افراد مجرب و کارآزموده سپرد. پشت این قالیچه ها را باید دقت و با استفاده از شامپوهای خاصی شستشو داد. همچنین لازم است از مواد شوینده متناسب برای این نوع قالیچه ها استفاده شود. در صورتی که قالیچه به سطح زمین چسبیده باشد جای هیچ گونه نگرانی نیست، زیرا شستشوی این قالیچه ها توسط قالیشویی در منزل صورت می گیرد به روش خشکشویی فرش.
در واقع افراد مجرب ما با استفاده از دستگاه بخارشوی که شامل خشک کن نیز می باشد، در اسرع وقت و به راحتی قالیچه های شما را تمیز و پاکیزه می کنند. در صورتی که قالیچه شما دارای لکه باشد لازم است ابتدا با استفاده از مواد مخصوص لکه های آن بر طرف شوند. کارشناسان ما از مواد مخصوص برای رفع این نوع لکه ها استفاده می کنند. این مواد استفاده شده به رنگ اصلی قالیچه هیچ گونه آسیبی نمی رساند.
اگر قالیچه شما نیاز به رفوگری فرش و ترمیم داشته باشد، متخصصان ما در این زمینه به شما کمک می کنند. در واقع متخصصان ما قادرند با تکیه بر دانش و تخصص خود قالیچه های شما را ترمیم کنند. بهتر است بدانید ترمیم فرش کار هر کسی نیست و به دانش و تخصص نیاز دارد.

آیا قالیشویی قالیچه چسبی را شستشو می دهد؟

یکی از خدمات ارائه شده توسط قالیشویی شستشوی انواع قالیچه چسبی است. شستشوی این نوع قالیچه با استفاده از وسایل مکانیزه و صنعتی به بهترین شکل انجام می پذیرد.

در قالیشویی ابتدا قالیچه ها با استفاده از دستگاه های نانو پرز و غبار زدایی می شوند. سپس برای شستن قالیچه های چسبی از وسایل مختلفی همچون دستگاه قالیچه شوی، اسپری مکش، بخار شو و … استفاده خواهد شد.
این قالیچه ها با استفاده از دستگاه های کاملا اتوماتیک به صورت یکدست شسته می شوند. در صورتی که قالیچه از زمین جدا شود به قالیشویی برده می شود و با دقت خاصی شستشو داده خواهد شد. در نهایت قالیچه های شسته شده به روش صنعتی یا گرمخانه گازی خشک خواهند شد.

نکات شستشوی قالیچه چسبی در خانه

نکته مهم برای شستن این نوع قالیچه ها این است که بدانید قالیچه از زمین جدا می شود یا نه؟

در صورتی که قالیچه به زمین چسبیده باشد، از روش های مختلفی می توان برای شستشو آن استفاده کرد. یکی از این روش ها استفاده از شامپو فرش مناسب است. برای این کار لازم است از شامپو فرش هایی استفاده کنید که در ترکیب آن ها از کمترین مواد شیمیایی استفاده شده باشد.
در ابتدای کار می توانید مقداری شامپو را با آب مخلوط کنید و سپس آن را با استفاده از اسفنج بر روی سطح قالیچه بکشید. بعد از پاک کردن لکه ها و کثیفی بهتر است با یک دستمال پارچه‌ ای نم و آلودگی روی قالیچه را بگیرید. از دیگر روش های شستن قالیچه چسبی در منزل استفاده از محلول جوش شیرین است. برای این کار می توانید مقداری جوش شیرین را بر روی سطح قالیچه بپاشید. بعد از این کار می توانید قالیچه را با آب ولرم شستشو دهید و در فضای باز خشک کنید.
استفاده از ترکیب سرکه و آب نیز از دیگر روش های شستن قالیچه های چسبی به شمار می آید. قبل از شستن این نوع قالیچه ها بهتر است گرد و غبار و پرز اضافی را از روی آن ها به خوبی پاک کنید. همچنین آب ولرم یا گرم بهترین گزینه برای شستن این نوع قالیچه ها است.

5/5 - (1 امتیاز)