شستشوی مبل سفید در منزل

شستشوی مبل سفید در منزل

شستشوی مبل سفید در منزل دغدغه اغلب بانوانی است که در چیدمان منزل خود، از مبل های سفید رنگ استفاده می کنند. متأسفانه مبل هایی که دارای رنگ های روشنی هستند، به سرعت آلودگی و کثیفی را به خود جذب می کنند. شستشوی این رنگ مبل ممکن است برای شما عزیزان دشوار باشد. در واقع لکه و کثیفی از روی مبل سفید به آسانی از بین نمی رود.
شستن مبل سفید باید به صورت تخصصی در قالیشویی انجام شود تا آسیبی به بافت پارچه مبل وارد نشود. با این حال شستشوی برخی از لکه ها روی مبل سفید در منزل امکان پذیر است. به همین دلیل ما در این مطلب به آموزش شستشوی انواع مبل سفید می پردازیم.
شستشوی مبل چرم سفید در منزل امکان پذیر است.
عوامل متعددی مانند لکه خودکار، چربی، آلودگی و… باعث تیره شدن مبل سفید چرمی و ایجاد لکه روی آن می شوند. هر عاملی که باعث لکه شدن مبل های سفید رنگ شود، باید هرچه سریع تر از سطح مبل پاک شود. برای شستن مبل سفید چرمی و از بین بردن لکه های آن می توانید در منزل اقدام کنید. برای شستشوی مبل سفید در منزل می توانید از ترکیب شامپو فرش، وایتکس و آب استفاده کنید.
این ترکیب را با استفاده از یک پارچه نرم روی کل سطوح پارچه چرمی بکشید. ممکن است برخی از لکه ها به آسانی از بین نروند. در چنین شرایطی با احتیاط فشار بیشتری به پارچه وارد کنید و از ترکیب بیشتری روی چرم سفید مبل استفاده کنید. یکی از راه های شستشوی مبل چرم سفید در منزل، استفاده از بخارشوی یا قالیشوی است.

مراحل شستن مبل چرم سفید با بخارشوی عبارت است از:
1. اولین مرحله برای شستشوی مبل سفید، پر کردن مخزن بخارشوی است. برای پر کردن مخزن بخارشوی می توانید از انواع لکه بر استفاده کنید. دو قاشق لکه بر را به همراه دو قاشق آب به مخزن اضافه کنید. بعد از بستن درب مخزن می توانید دستگاه را به برق متصل کنید.
2. با کمک بخارشوی ترکیب لکه بر و آب را به سطح مبل چرمی اسپری کنید. بعد از اسپری کردن این ترکیب می توانید با کمک بخارشوی آب را از سطح مبل جمع کنید. در صورتی که لکه مقاوم روی مبل چرمی از بین نرود، می توانید از فرچه بخارشوی برای از بین بردن آن استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که به سطح مبل چرمی حرارت زیادی وارد نشود تا دچار آسیب جبران ناپذیری نگردد. بعد از شستشوی مبل چرم سفید برای 24 ساعت صبر کنید تا مبل خشک شود و از آن استفاده کنید.

شستشوی مبل سفید با استفاده از پودر لباسشویی

آیا تا به حال برای شستشوی مبل سفید در منزل با کمک پودر لباسشویی اقدام کرده اید؟

متأسفانه استفاده از پودر لباسشویی باعث آسیب دیدن بافت پارچه می شود. پودر شستشوی دستی و ماشینی به دلیل ایجاد کف زیاد برای شستن مبل مناسب نیستند. با این حال اگر مایل به شستشوی مبل با استفاده از پودر لباسشویی هستید، باید به مقدار کمی از آن ماده شوینده استفاده کنید.
معمولاً از بین بردن لکه های قوی با استفاده از پودر لباسشویی امکان پذیر است. اما بهتر است در کنار این پودر، از مواد دیگری برای شستن پارچه مبل سفید استفاده کنید. در صورتی که لکه مبل شما بزرگ است، می توانید از قاشق غذا خوری به عنوان پیمانه استفاده کنید. اما برای لکه های کوچک می توانید از یک قاشق چای خوری پودر لباسشویی، سرکه، جوش شیرین و آب مقطر استفاده کنید.
این ترکیب را با استفاده از یک دستمال نمدار روی لکه بکشید و بعد از مدت کوتاهی با استفاده از دستمال نمدار تمیز، این ترکیب را از روی مبل پاک کنید.

مبل شویی سفید

 

لکه بری از مبل سفید با خدمات قالیشویی افرا

شستشوی مبل سفید در منزل اگرچه ممکن است تا حدودی باعث از بین رفتن لکه ها از سطح مبل شود اما سپردن مبل سفید به قالیشویی بهترین راه حل برای تمیز کردن آلودگی و کثیفی است. قالیشویی یکی از مراکزی است که به صورت تخصصی شستشوی انواع مبل، قالی، گلیم، فرش و… را انجام می دهد.
در قالیشویی افرا از بهترین مواد شوینده مخصوص مبل سفید برای شستشو استفاده می شود. در این مجموعه از تجهیزات به روز و پیشرفته برای شستن انواع مبل سفید با هر نوع پارچه ای استفاده می شود. تمام نیروهایی که در این مجموعه در حال فعالیت هستند، به صورت تخصصی در زمینه شستشوی انواع مبل آموزش دیده اند. به همین دلیل به بهترین نحو شستشوی مبل را انجام می دهند.
در صورتی که شستن مبل سفید رنگ خود را به قالیشویی افرا بسپارید، می توانید از خدماتی بهره مند شوید که برخی از آن ها عبارت اند از:

  • شستشوی انواع مبل در قالیشویی با استفاده از دستگاه های حرفه ای مخصوص مبل شویی
  • شستن انواع مبل سفید با توجه به جنس پارچه و نوع لکه
  • شستن مبل توسط قالیشویی افرا بدون جابه جایی و در محل مورد نظر شما
5/5 - (1 امتیاز)