شستن تشک خوشخواب با شامپو فرش در خانه

شستن تشک خوشخواب با شامپو فرش در خانه

احتمالا بارها برایتان پیش آمده که نیاز به شستن تشک خوشخواب داشته اید. همیشه نیاز نیست شستشو را به کسی بسپارید. گاهی شستن تشک خوشخواب با شامپو فرش در خانه هم امکان پذیر است.

اما چطور؟ اکنون می خواهیم به شما این موضوع را آموزش دهیم.

نکات مهم برای شستن تشک خوشخواب با شامپو فرش

قبل از شروع شستشو باید به یکسری نکات توجه کنیم.

مهمترین موضوعی که باید به آن توجه کرد امکان شستن خوشخواب با شامپو فرش است.

جنس برخی از تشک های خوشخواب برای شستشو با شامپو فرش چندان مناسب نیست.

اگر بخواهیم این تشک ها را با این روش بشوییم، ممکن است دیگر برایمان قابل استفاده نباشد.

تشک هایی که در کارخانه های معتبر تولید شده اند را می توانید به سادگی با شامپو فرش بشویید.
یکی دیگر از مواردی که پیش از شستشو باید مورد توجه قرار بگیرد مدت زمان لک شدن تشک است.

زمانی که تشک به تازگی لک می شود، می توانید به سادگی آن را با شامپو بشویید.

اما اگر لکه ها قدیمی شوند، دیگر روش های دستی کار ساز نخواهند بود.

پس همیشه شستشو را در اولین زمان ممکن انجام دهید.

قبل از اینکه دست به کار شستشو شوید شرایط کلی را بسنجید.

استفاده از شامپو فرش در شستشوی تشک

گاهی اینقدر لکه ها زیاد هستند و کار شستشو دشوار است که اصولا امتحان کردن آن ارزش چندانی ندارد. در این مواقع می توانید این کار را از متخصصین بخواهید و وقت و زمان زیادی صرف آن نکنید.

مراحل شستن تشک خوشخواب با شامپو فرش در خانه

اگر نمیخواهید از خدمات قالیشویی برای شستشوی تشک خوشخواب استفاده کنید، روشی که به شما میگوییم دارای سه مرحله اصلی است.

این روش برای بیشتر شرایط قابل استفاده بوده و نیاز به ابزار خاصی ندارد.

مرحله اول شستشو و جدا کردن آلودگی

اولین مرحله جدا کردن آلودگی در تشک هست. برخی افراد عادت دارند که روی تشک غذا میل می کنند. یا اگر فرزند کوچک، سالمندانی که دچار مشکلات کنترلی هستند یا حیوان خانگی دارید ممکن است ادرار یا مدفوع آنها روی تشک آلودگی ایجاد کرده باشد.

اولین کار شما این هست که این لکه را از روی تشک بردارید. برای انجام اینکار می توانید از اشیایی مانند قاشق، کفگیر یا وسایل مشابه دم دستی در خانه هم استفاده کنید.
فراموش نکنید که در این مرحله برداشتن آلودگی روی تشک به صورت کامل انجام بگیرد.

هر بخشی از آلودگی که باقی بماند، شستشوی شما را بسیار دشوار کرده و ممکن است باعث نتیجه نامطلوب در پایان کار شود.
توجه: در این مرحله به هیچ عنوان تلاش نکنید سطح را با مالش و پارچه تمیز کنید. اینکار باعث میشود تا آلودگی بیشتر در تشک نفوذ کند و مانع از پاک شدن کامل رنگ آلودگی شود.
اگر از جمله افرادی هستید که از ملافه یا روتختی استفاده می کنید، کار شما در این مرحله به صورت کلی بسیار ساده است. احتمالا اصل آلودگی روی تشک مالیده نشده است.

به آرامی و با دقت ملافه و رو تختی را برداشته و اگر چیزی روی تشک مانده آن را به مانند توضیحاتی که بیشتر گفته شد از روی تشک پاک کنید.

مرحله دوم و استفاده از شامپو فرش برای شستشوی تشک خوشخواب

در این مرحله شستن تشک خوشخواب با شامپو فرش شروع می شود. قبل از اینکه دست به کار شوید شامپو فرش را نگاه کنید. بسیاری از شامپو فرش ها دستورالعمل مخصوص به خود را دارند و بهتر است حتما از روش اعلام شده استفاده کنید.

توجه داشته باشید که شامپو فرش از مواد شیمیایی تشکیل شده و شرکت سازنده بهتر از هر فردی می داند که این مواد با چه نسبتی و چه روشی برای شستشو باید استفاده شوند.
اگر توضیحات خاصی روی شامپو فرش مشاهده نکنید عموما روش کار مشابه هست. ابتدا شامپو را روی حوله یا یک پارچه تمیز رخته و سپس به آرامی روی سطح آلوده شده می کشیم.

پس از آنکه برای مدت کوتاهی اینکار انجام شد، با یک پارچه نمناک و تمیز کف را از روی سطح تشک پاک می کنیم. سپس مجددا شامپو را روی پارچه تمیز ریخته و این کار را تا پاک شدن کامل آلودگی و رنگ از روی تشک تکرار می کنیم.
توجه: بهتر است از شامپو فرش هایی استفاده کنید که مناسب شستشوی تشک خوشخواب با شامپو فرش هستند. می توانید این موضوع را از فروشنده سوال کنید. البته معمولا شامپو فرش های با کیفیت و خوب موجود در بازار، توضیحات کاملی را روی بسته بندی خود ارائه می دهند.

مرحله پایانی و خشک کردن تشک

جارو کشیدن و خشک شدن تشک آخرین مرحله کار است. معمولا باقی ماندن نم روی تشک خود می تواند منجر به ایجاد لکه های ثانویه و بلکه بزرگتر شود.

پس از اینکه مرحله قبل را به صورت کامل انجام دادید، بهتر است از یک جاروبرقی برای مکش نم از درون تشک استفاده کنید.

توجه کنید که نوک و لوله جارو برقی کاملا تمیز شده باشد. هنوز تشک شما نم دارد و اگر آلودگی و کثیفی روی سری جاروبرقی وجود داشته باشد، می تواند منجر به آلودگی مجدد تشک شود.
توجه: با استفاده از جاروبرقی نم به صورت کامل از بین نمی رود ولی می توانید آن را به میزان زیادی کاهش دهید. همچنین هیچ گاه از وسایلی مانند سشوار برای خشک کردن استفاده کنید. سشوار و این نوع وسایل به جا خارج کردن نم، باعث فرو رفتن بیشتر مایعات درون تشک می شوند.

5/5 - (1 امتیاز)