فرش هایمان را در سال چند بار بشوییم؟

فرش را چند وقت یکبار بشوییم؟

نگهداری اصولی از فرش و تلاش برای حفظ کیفیت و سالم ماندن آن بسیار با صرفه تر از خرید یک فرش جدید است بهترین راهکار جهت افزایش طول عمر فرش شستشوی تخصصی آن توسط قالیشویی های معتبر است.
آلودگی و کثیفی باقی مانده روی فرش، فرش را متحمل آسیب و خساراتی می‌کند که از ارزش آن کاسته می‌شود.
با وجود کودکان در منزل و باقی ماندن لکه های ناشی از آب میوه، شیر و یا جوهر، سپردن فرشهایتان به صورت ۲ بار در سال و هر ۶ ماه به قالیشویی الزامی است.
اما چنانچه جزو خانواده هایی می باشید که به طور مرتب فرشتان را با جاروبرقی نظافت می کنید و هرگز به لکه هایی که حاصل از چای، نوشابه، خون و …هستند اجازه ماندگاری نمی‌دهید و بلافاصله محل لکه را تمیز می کنید هر ۱۰ ماه یکبار نیاز به شستشوی کامل فرش جهت حفظ سلامت کلی و افزایش طول عمر آن دارید.

فرش هایمان را در سال چند بار بشوییم؟

اگر افراد خانواده شما رفت و آمد زیادی در منزل دارند فرشهای شما بیشتر در معرض آلودگی و موجودات ریز مولکولی قرار می‌گیرد از این رو فاصله بین هر شست و شوی فرشتان را بیشتر از ۶ ماه نکنید.
عدم به موقع سپردن فرش ها به قالیشویی های معتبر سبب پوسیدگی فرش و از دست دادن نرمی و لطافت آنها می‌گردد.

آیا شستشوی بیش از حد فرشها مضر است؟

اگر تعداد دفعات شستشوی فرشها بیش از حد تعیین شده باشد و یا مواد شوینده قوی باشد می تواند منجر به آسیب جدی به فرشتگان گردد پوسیدگی و به دنبال آن پارگی فرش از عوارض آن است.
افرادی که وسواس دارند و در سال چندین بار فرش‌های خود را می‌شویند به مرور زمان متوجه پوسیدگی فرش شان می شوند؛ از دلایل دیگر پوسیدگی فرش رطوبت بیش از حد می باشد.
قرار دادن فرش در جوار ماشین لباسشویی یا سینک و خیس شدن فرش در اثر ریختن مایعات روی آنها از نمونه‌های پوسیدگی فرش مرتبط با رطوبت بیش از حد است.
در نظر داشته باشید که مخلوط کردن چندین نوع شوینده مختلف خسارات جبران‌ناپذیری به فرش وارد می‌کند و به هیچ عنوان از وایتکس حتی به میزان کم استفاده نکنید.
همیشه مواد شوینده را در سطح کوچکی از فرش امتحان کنید در کل بهترین شوینده خانگی استفاده از شامپو فرش و مقداری پودر لباسشویی دستی است.
پس از مخلوط این مواد در یک سطل بزرگ به همراه آب توسط یک اسفنج یا فرچه تمامی سطح فرش تان را بشویید آبی که برای این کار استفاده می کنید باید کاملاً ولرم باشد زیرا شستن فرش با آب با حرارت بالا سبب از بین رفتن نرمی و لطافت آن می گردد.

تفاوت تعداد دفعات شستشو در فرشهای ماشینی و دستباف

به طور کلی با اقداماتی چون لکه برداری فرش و زدودن لکه ها تعداد دفعات شستشوی انواع فرش ها را کاهش دهید.
جهت شستشوی فرش دستباف خود در منزل از آب سرد استفاده کنید تا رنگ فرش ثابت بماند شوینده مناسب این گونه فرش ها شامپو فرش می باشد و هرگز از مواد قلیایی برای این کار استفاده نکنید.
برای آبگیری فرش دستباف در منزل آن را پس از اینکه شستید لوله نکنید و پس از آبگیری با پارو؛ یک ساعت فرش را روی زمین قرار دهید سپس فرش نیمه مرطوب خود را از پشت و در نور غیر مستقیم خورشید و در معرض هوا پهن نمایید.
پس از خشک شدن فرش دستباف خود با جاروی چوبی و یا برس سر فرش را به سمت خواب فرش جارو یا برس بزنید.

میتوانید مقاله چگونه فرش را براق کنیم را بخوانید تا ایده هایی برای براق کردن فرش دستباف هم یاد بگیرید.

شستن فرشهای ماشینی زمانی ضرورت دارد که کثیف و چرکین باشند ابتدا توسط یک چوب گرد و خاک فرش را خارج کنید و بعد فرش را در محیطی سخت مانند موزاییک پهن کنید؛
لازم به ذکر است که از جریان آب به صورت دوشی و با حرارت ولرم استفاده کنید برای اینکار پیشنهاد ما به شما استفاده از شوینده های خنثی مانند پودر دستی و یا شامپو فرش است.
فرش را بعد از شستشو کاملا آب گیری کنید و با پارو پرز آن را بگیرید و یک ساعت فرش را به حال خود رها کنید تا دچار تداخل رنگ نگردد سپس همانند فرش دستباف فرش ماشینی تان را نیز در سایه و در معرض هوا آویزان کنید.
پس از خشک شدن از برس و شانه چوبی جهت مرتب کردن خواب فرش استفاده کنید.
قالیشویی افرا برای هر نوع فرش دستی و ماشینی تکنیکهای مختلفی دارد که نوع الیاف فرش و شرایط محیطی آن در شستشو لحاظ می گردد.

3/5 - (2 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *