پاک کردن لکه خون از فرش

پاک کردن لکه خون خشک شده از فرش

پاک کردن لکه خون از فرش همان لحظه که لکه خون تازه است، میتوان گفت بسیار ساده است بلکه با دستمال نم دار یا اسکاج کف دار همان قسمت را میتوان پاک کرد و با مقداری آب سرد روی آن کاملا نجاست را از روی آن پاک کرد.

آیا لکه خون از فرش پاک میشود؟

ولی مشکل لکه خون خشک شده مانده روی فرش است که برخی عقیده دارند که لکه خون خشک شده روی فرش هرگز پاک نمی شود اما راهکارهایی برای آن وجود دارد، از ساده ترین اقدامات این است که می توانید پارچه ای را کمی به سرکه سفید بدون بو آغشته کنید بر روی فرش بکشید. اگر همزمان مقدار کمی نمک یا جوش شیرین هم روی لکه بپاشید تاثیر آن دو برابر میشود.

این کار را به آرامی و با حوصله تکرار کنید تا لکه کم کم اثرش از بین برود و در آخر با دستمال تمیز نم دار روی لکه بکشید تا کاملا تمیز گردد. گاهی لکه مقاوم تر است در این صورت می‌توانید بخارشوی را با فشار به سمت لکه خون بگیرید و سپس با دستمال تمیز روی آن بکشید.

پاک کردن لکه خون از فرش دستباف

برای فرش دستباف به دلیل ظریف‌تر بودن آن از بخارشوی هرگز استفاده نکنید زیرا آب گرم به رنگ فرش دستباف آسیب می رساند و باعث ادغام رنگهای آن میشود. استفاده از جوش شیرین برای فرش دستباف نتیجه بهتری میدهد. استفاده از صابون رختشویی و یا مایع ظرفشویی هم می‌تواند برای پاک کردن لکه خون از فرش مفید باشد. در هر صورت بعد از لکه گیری در منزل نمک ها و جوش شیرین های اضافی را کاملاً از فرش پاک کنید و اجازه ندهید وارد بافت فرش شود.

نحوه پاک کردن لکه خون از فرش در قالیشویی

گاهی لکه خون خشک شده در فرش مقاومت بیشتری پیدا می کند، حتی به جایی می‌رسد که دیگر لکه پاک نمی شود و گاهی اوقات تلاش برای پاک کردن لکه خون از فرش منجر به گسترش خون در سطح وسیع تری از فرش می شود که با این اوصاف پاک کردن لکه های خون در قالیشویی انتخاب مناسب تری است.در مرحله لکه برداری از فرش در قالیشویی ابتدا فرش بررسی می شود و جنس آن آنالیز می شود و بعد عملیات لکه زدایی آغاز می شود.بعد از تشخیص لکه، لکه برداری با دستگاه قالیشویی و مواد شوینده مخصوص انجام میشود و در حرکت از لبه لکه به سمت مرکز رعایت میشود و سپس شستشوی مجدد محل لکه با آب انجام میشود و در آخر گرفتن آب موجود در فرش پس از لکه گیری است.

در قالیشویی با استفاده از دستگاه آبگیر لوله ای بوی نامطبوع حاصل از خون زدوده می شود. با سپردن فرشی که آلوده به خون شده است به قالیشویی نحوه صحیح مراقبت فرش را رعایت کرده ایم و همچنان به طول عمر فرش اضافه کرده ایم در مواردی که خودمان برای تمیز کردن لکه در منزل تلاش کردیم ولی متاسفانه قسمتی از قالی کمرنگ یا بور شد قالیشویی با استفاده از تکنیک رنگرزی قلمکاری میتواند فرش را نجات دهد.

3.5/5 - (2 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *