پاک کردن لکه شکلات از روی مبل

پاک کردن لکه شکلات از روی مبل

بی شک در هر منزلی احتمال بوجود آمدن لکه ناشی از ریختن چای، قهوه، بستنی، شکلات و … وجود دارد، این احتمال در خانه های که فرزند خردسال دارند بیشتر است.

در این مقاله به نحوه پاک کردن لکه شکلات از روی مبل ها می پردازیم.

اگر لکه قهوه ای کاکائو بر اثر ریختن تکه ای کاکائو یا شکلات بر روی مبل پارچه ای شما ایجاد شد، مراحل زیر را برای شستشوی مبلمان انجام دهید:

 در مرحله اول بهتر است یک محلول خانگی تهیه نمایید، برای این کار مقداری مایع ظرفشویی را با دو فنجان آب گرم حل نموده تا محلول آماده گردد. سپس بوسیله یک چاقو تکه کاکائو یا شکلات را از روی مبل بردارید. به وسیله مسواک محلول کف را بر روی لکه قهوه ای مبل بکشید. بهتر است مسواک را به سمت داخل لکه بکشید تا از پخش شدن لکه به بیرون جلوگیری نمایید. پس از پنج یا ده دقیقه معمولا لکه پاک می شود. قسمت خیس لکه را با یک دستمال خشک نمایید و در آخر محل لکه را با سشوار خشک نمایید.
اما چنانچه بعد از استفاده از محلول کف همچنان لکه باقی مانده است، می توانید یک محلول به نسبت یک لیوان آب ، نصف لیوان سرکه و مقدار خیلی خیلی کم وایتکس تهیه نمایید و این محلول را با مسواک بر روی لکه بکشید. و در آخر جای لکه را با دستمال خشک و سشوار نمایید.

لکه کاکائو روی مبلمان چرمی را چگونه پاک می نمایید ؟

مبلمان چرمی نگهداری و مراقبت های خاص خود را می طلبد. پاک کردن لکه از روی آن نیز به رنگ مبلمان اینکه تیره باشد یا روشن، بستگی دارد. لکه ناشی از کاکائو یا شکلات روی مبلمان چرمی معمولا ایجاد چربی می نماید و چنانچه این چربی روی مبل پاک نشود باعث ایجاد لکه بر روی مبل می گردد. برای پاک کردن لکه شکلات از روی مبل چرمی مانند روش توضیح داده شده در قسمت بالا ابتدا خود شکلات را از روی مبل بردارید و سپس می توانید از محلول های شستشوی مبلمان چرمی موجود در بازار برای پاک کردن چربی ناشی از لکه استفاده نمایید.

روش دیگر استفاده از جوش شیرین است. می توانید مقداری جوش شیرین بر روی لکه چربی ناشی از شکلات بر روی مبل بریزید و پس از گذشت یک ساعت پودر جوش شیرین را از روی مبل پاک نمایید. چنانچه مبل چرمی شما سفید رنگ بوده و لکه ناشی از شکلات بر روی آن رنگ آن را تیره کرده است، می توانید یک محلول به نسبت مساوی از عصاره تارتار و آبلمیو تهیه نمایید و محلول را با پارچه نمدار به آرامی بر روی لکه بکشید و پس از برطرف شدن لکه، جای خیس آن را با دستمال خشک نمایید.

از مبل شویی قالیشویی کمک بگیریم ؟

اگر لکه ایجاد شده بر روی مبل شما قدیمی است و با روش های خانگی ذکر شده قابل برطرف شدن نبود، به راحتی می توانید از خدمات مبل شویی قالیشویی ها استفاده نمایید. خدمات مبل شویی قالیشویی افرا در منزل  بوسیله بخارشوی می باشد.

در هنگام استفاده از بخار شویی آسیبی به مبل وارد نمیشود و لکه ها سریعا پاک می گردند. بخار شوی ها مخصوصا برای مبلمان چرمی بسیار مناسب می باشند. همچنین در مبل شویی از لکه برهای مناسب در دستگاه استفاده میکنند که هر لکه ای تا حد امکان از بین میبرد. برای اطلاع از نحوه خدمات و تعرفه قیمت قالیشویی و مبل شویی قالیشویی افرا با ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *