دستگاه های مکانیزه ی قالیشویی کدامند ؟

دستگاه قالیشویی

کیفیت شستشوی فرش منوط به داشتن تجهیزات قالیشویی مناسب و استاندارد است. امروزه استفاده از روش های سنتی به علت آسیب رساندن به بافت و رنگ فرش منسوخ شده و جای خود را به دستگاه قالیشویی صنعتی داده است. یک مرکز مدرن و مجهز به تجهیزات پیشرفته و استاندارد، می تواند در هر فصلی از سال انواع خدمات قالیشویی را به مشتریان ارائه دهد.

مزایای دستگاه های اتوماتیک قالیشویی

از مزایای دستگاه قالیشویی رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است که برای مشتریان اهمیت بسیار بالایی دارد. یک قالیشویی مناسب باید بتواند همزمان با پیشرفت تکنولوژی، تجهیزات و امکانات خود را به روز کند.

دستگاه در کارخانه ها به صورت مکانیزه وجود دارد که شامل چندین نوع میباشد که هر کدام یک کاری را انجام میدهند:

  • شستشو
  • بسته بندی
  • خشک کردن

و در ادامه درباره انواع دستگاه ها بیشتر گفته میشود.

با استفاده از دستگاه های قالیشویی و با تکنولوژی روز دنیا کیفیت شستشوی فرش و رضایت مندی مشتری افزایش یافته است. این دستگاه ها اتوماتیک هستند که هم کار شستشو هم کار خشکن را بدون آسیب رسانی به تار و پود فرش انجام میدهند.در این روش با کمترین نیاز به منابع انسانی فرش ها مراحلی را مانند غبارگیری، شستشوی یکپارچه، خشکن صنعتی یا گرمخانه گازی، بازرسی کارشناسان و رفوگری فرش و لکه گیری طی میکنند.

بررسی انواع دستگاه های قالیشویی

دستگاه گردگیر اتوماتیک قالی

اولین مرحله شستشوی فرش گردگیری است که به کمک این دستگاه به بهترین شکل و سریعترین زمان ممکن انجام می شود. دستگاه گردگیر اتوماتیک انواع گوناگونی دارد که شامل گردگیر دستی، دورانی و رومیزی می شود که مدل رومیزی کاربرد بیشتری دارد.
مدل دستی یا شلاقی به علت ضربه های شدیدی که به فرش وارد می کند ممکن است موجب آسیب رساندن به آن شود.
مدل دورانی با چرخش فرش ها درون دستگاه عمل گردگیری را انجام می دهد. مدل رومیزی که پیشرفته ترین نوع گردگیر قالی است، قادر است تمام گرد و خاک فرش را بدون کمترین آسیبی پاک کند. همچنین مانع از پخش شدن گرد و خاک در فضا و آسیب به پرسنل می شود.

 دستگاه قالیشویی اتوماتیک ثابت

این دستگاه که به نوع میزی نیز معروف است ابتدا فرش را خیس می کند، سپس آن را به سمت برس ها و فرچه های شستشو هدایت می کند و با اضافه کردن مواد شوینده عملیات شستشو را انجام می دهد. در نهایت فرش را به انتهای میز دستگاه قالیشویی ثابت می کشاند و با فشار زیاد آبکشی و سپس به صورت لوله ای خشک می کند.

دستگاه قالیشویی اتوماتیک ریلی

شستشوی فرش با این دستگاه در مدت زمان کمتری صورت می گیرد. تنها تفاوت این دستگاه با مدل ثابت، شستشوی فرش ها با سرعت بالاتر است به طوریکه در زمان یک ساعت چند برابر بیشتر نسبت به مدل ثابت فرش شسته می شود.

قیمت دستگاه قالیشویی

کارخانه های تولید دستگاه قالیشویی در خارج از کشور و داخل کشور وجود دارد که با توجه به استاندارد سازی ها میتواند این دستگاه ها متفاوت باشد،مسلما قیمت دستگاه قالیشویی که در داخل ایران ساخته میشود ارزان تر است ولی خارج از کشور هم باید در نظر گرفت که از کدام کشور خریداری میشود به این خاطر به شما توصیه میشود ابتدا انواع دستگاه قالیشویی را بشناسید و بعد اقدام کنید.

در اینجا انواع دستگاه ها ذکر شده که برای مشاوره میتوانید از طریق فرم مشاوره قالیشویی با ما در  ارتباط باشید.

 

دستگاه اتوماتیک ریلی

این دستگاه ها فرچه های چرخنده دارند تا فرش به خوبی خیسانده شود و با چرخیدن فرچه ها روی سطح فرش شوینده به تمام فرش نفوذ میکند.میتوانید فیلم قالیشویی افرا را ببینید.

تشخیص کارشناس که چند بار این فرایند انجام شود از بارزترین مراحل قالیشویی مکانیزه است.در مرحله آب گیری فرش را به صورت لول شده در دستگاه خشکن فرش یا آبگیر لوله ای قرار میدهند تا آب فرش گرفته شود و سپس برای خشک کردن نهایی فرش را به سالن گرمخانه میبرند.

حتما فیلم های شستشوی فرش در کارخانه قالیشویی افرا راببینید تا با دستگاه ها بیشتر آشنا شوید.

دستگاه قالیشویی ماشین آبگیر لوله ای

با این دستگاه از فناوری های مدرن برای خشک کردن فرش استفاده میشود که دارای ۲ مدل بدون درب و درب دار است.

از مشخصات این دستگاه

  • داشتن برنامه ی شست وشو
  • داشتن میکروسوئیچ
  • میزان آبگیری فرش بیش از ۹۹ درصد
  • و شمارش تعداد فرشهای آبگیری شده در روز میباشد.

ماشین آبگیر لوله ای

این آبگیرها از پارگی و چروک شدن فرش بعد از شستشو جلوگیری میکنند، زیرا دستگاه به آرامی حرکت میکند و پس از آبگیری به طور اتوماتیک به دور معکوس زده،فرش به حالت اولیه برمیگردد و لول میشود. با این روش مدت زمان آبگیری کمتر از ۳ دقیقه میباشد و حتی بدون نیاز به متخصص امکان پذیر میباشد.این دستگاه یکی از ملزومات مهم در کارخانه قالیشویی میباشد و فرش در واقع بر اثر چرخش دورانی با سرعت این دستگاه تمامی آب و مواد شوینده اش خارج میشود،که حتی در فصل زمستان هم این امر امکان پذیر است.و استفاده از این آبگیر های لوله ای مشکلاتی مانند نحوه ی آویزان کردن فرشها،و محدودیت فضا جهت پهن کردن فرشها برای خشک کردن را از بین برده است.

دستگاه قالیشویی ماشین خشکن قالی

خشک کردن فرش با ماشین یکی از اهداف بالابردن کیفیت شستشوی فرش با ماشین آلات بروز است.

این دستگاه قالیشویی که در اصطلاح سانتریفیوژ گفته میشود لوله ای شکل است و به صورت دورانی میچرخد و آب فرش تا حد ممکن گرفته میشود تا پروسه ی خشک کردن فرش سریعتر انجام شود.

ماشین خشک کن

این ماشین با بهره گیری از یک موتور کاملا قدرتمند توان آبگیری بیش از ۹۸ درصد آب فرش را دارد.

جداره های داخلی و بیرونی این دستگاه از ورق های فولادی با روکش رنگ استاتیک و گالوانیزه جهت جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی ساخته میشوند و دارای انواعی مانند:

دیگ آب گیر قالیشویی

شلاق زن دستی و اتوماتیک

کنترل دستگاه قالیشویی تمام اتوماتیک بوده و قابلیت تنظیم دارد.

نحوه خرید و فروش دستگاه قالیشویی

اگر قصد خرید دستگاه قالیشویی را دارید قبل از هر کاری باید با انواع آن و نحوه عملکرد هر کدام آشنا شوید، سپس با توجه به نیاز خود نوع دستگاه را انتخاب کنید.
جهت سفارش و خرید دستگاه قالیشویی با قیمت مناسب و کیفیت تضمین شده، می توانید مستقیما به کارخانه تولید دستگاه مراجعه کنید. همچنین این امکان را دارید که از طریق سایت کارخانه تولیدی به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید.
برخی از کارخانه های فروش دستگاه قالیشویی خدمات خود را به صورت اعتباری و در اقساط بلند مدت ارائه می دهند که موجب خرید آسان تر و بدون دغدغه شما می شود. همچنین در صورت خرید نقدی تخفیف های ویژه ای برای مشتریان در نظر می گیرند. همواره این نکته را در نظر داشته باشید که دستگاه قالیشویی خود را از تولید کنندگان با سابقه و معتبر خرید کنید تا از کیفیت و خدمات پس از فروش آن اطمینان داشته باشید.

کارخانه های ساخت دستگاه قالیشویی

امروزه کارخانه های بسیاری در داخل کشور دستگاه قالیشویی مناسب و استاندارد تولید می کنند. این کارخانه ها با توجه به نیاز مشتریان با به کارگیری نیروهای ماهر و تجهیزات پیشرفته همواره با کیفیت ترین دستگاه های قالیشویی را تولید می کنند به طوریکه نیازی به نمونه های خارجی احساس نشود.
انواع دستگاه های تمام اتوماتیک ریلی، دستگاه اتوماتیک میزی، خشک کن لوله ای و… با بالاترین درجه استاندارد و کیفیت در این کارخانه ها تولید و روانه بازار می شوند.
این کارخانه ها در سراسر ایران موجود هستند و شما با توجه به موقعیت مکانی خود می توانید از هر کدام از آن ها خرید کنید.

3/5 - (4 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *