‎‌چطور یک قالیشویی مورد اعتماد پیدا کنیم ؟

روش های استعلام قالیشویی مجاز

این روزها قالیشویی های مختلفی را در سراسر شهر شاهد هستیم ولی باید این نکته را بدانیم که مراکز قالیشویی های مجاز را شناسایی کنیم تا مشکلی برای فرش هایمان پیش نیاید هم از نظر دزدی فرش ها و هم از نظر نرخ قیمت.

هرچند برخی سعی دارند که قالی خود را در منزل و به روش سنتی بشورند ولی باید در نظر بگیرند که با این روش احتمال پوسیدگی فرش به دلیل باقی ماندن مواد شیمیایی داخل آن بسیار است. پس استفاده از خدمات حرفه ای و قانونی قالیشویی بهترین انتخاب است.

حال سوال پیش میاید که به کدام قالیشویی اعتماد کنیم تا با خیال راحت فرش هایمان را به آن ها تحویل دهیم؟

در این مقاله قصد داریم جند نکته برای استعلام قالیشویی های مجاز به شما آموزش بدهیم تا قبل از تحویل فرشهایتان، حتما به آن ها توجه کنید.

قالیشویی افرا، مجاز و قابل تایید اتحادیه.

 

نقش اتحادیه در انتخاب قالیشویی مجاز

طبیعی است که حفظ سلامت قالی برای مشتریان حائز اهمیت است. لذا به جای اینکه به تبلیغات مختلف قالیشویی توجه کنند می بایست برای اطمینان خاطر خود با اتحادیه قالیشویان شهر خود تماس بگیرن و یا از طریق وب سایت اقدام کنند،تا از نحوه خدمات، قیمت و امنیت قالی هایشان اطلاعات کسب کنند. همچنین تارنمای رسمی مبنی بر قالیشویی مجاز نیز موجود است.

لینک وب سایت اتحادیه قالیشویان تهران برای استعلام : https://eght1351.com

در صورت مجاز بودن قالیشویی و دریافت فاکتور رسمی چنانچه مشکلی در فرآیند شستشوی ایجاد شود می توان با مراجعه به اتحادیه آن را پیگیری کرد.

با دانستن این موارد دیگر نمی‌توان فریب برخی قالیشویی ها در خصوص اضافه کردن هزینه مربوط به لکه برداری از فرش و سفید شویی در قالی هایی که نیاز نیست را خورد.

چون نرخ قیمت مصوب است. برای مدت زمان تحویل فرش ها تبصره وجود ندارد و میانگین تحویل فرش به مشتریان 2 روز کاری است.

امروزه مجهزترین دستگاه قالیشویی می باشند و همچنان برای سهولت ارتباط خود با مشتری می‌بایست مجهز به واحد امور مشتریان باشند که از طریق وبسایت، تلفن و یا اپلیکیشن ها بتوانند با مشتری در ارتباط باشند. از این طریق امکان سفارش آنلاین قالیشویی نیز فراهم می‌شود.

در شب عید آمار قالیشویی های غیرمجاز افزایش میابد.

‎در زمان نزدیک شدن روزهای پایانی سال قالیشویی های غیرمجاز افزایش پیدا می کنند. آنها آدرس دقیق از دفتر خود ارائه نمی‌دهند که اتحادیه قالیشویی نتواند با آنها برخورد کنند. بنابراین ایمن ترین و آسانترین راه استعلام قالیشویی مجاز توسط اتحادیه قالیشویی است. در آستانه نوروز مردم ممکن است با تراکت هایی از قبیل عضو رسمی اتحادیه فریب بخورند که با مراجعه به سایت اتحادیه از حقیقی بودن مجوز قالیشویی می توان اطمینان کسب کرد.همچنان متقاضیان قالی باید کنترل کنند که فرستنده قالیشویی از طرف قالیشویی مورد نظر آمده و با شرکت هماهنگ باشد. ممکن است گاهی اوقات با جملاتی مبنی بر شستشوی قالی با شوینده آمریکایی یا آلمانی هزینه های اضافه از مشتری طلب شود که این خلاف قانون است. وظیفه قالیشویی مجاز است که شستشوی را کامل انجام دهد و مردم در صورت مشاهده تمام این موارد می بایست ارتباط خود را با اتحادیه بیشتر کنند.

قالیشویی مجاز و قابل تایید اتحادیه قالیشویی تهران

قالیشویان غیر مجاز، این تبهکاران با توزیع تبلیغات مخصوصاً در فضای مجازی به فعالیت می‌پردازند که پس از جمع آوری فرش ها پا به فرار می گذارند، متاسفانه این تخلفات شامل رسیدگی اتحادیه قالیشویان نمی باشد چون مجوز ندارند.

قالیشویی هایی که مجاز باشند.باید تحت نظر اتحادیه صنف قالیشویان تهران باشند.

و به طور رسمی در لیست قرار بگیرد همچنین نرخ خدمات نیز در سایت قرار میگیرد. در تهران قالیشویی مجاز در این لیست قرار می‌گیرد که سابقه کار زیاد داشته باشد و دارای سایت رسمی باشد که در آن تلفن، آدرس و مشخصات کامل درج شده باشد و برای مشتریان امکان نظر و انتقاد و ارتباطی آسان با مسئولین فراهم باشد. همچنان دستگاههای این قالیشویی ها باید مدرن و بدون نقص باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
2 پاسخ
  1. یوسف
    یوسف گفته:

    ممنون از راهنمایی خوبتان ، من خودم بارها برام پیش اومده که قالیشویی های غیر مجاز رو دیدم که فرش ها را بدون گارانتی تحویل مییدن مخصوصا شبای عید
    حتما مراقب باشید.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *