قیمت شستشوی فرش

اتحادیه قالیشویی با در نظر گرفتن عواملی نظیر تورم، قیمت مواد شستشوی فرش و نوع خدمات ارائه شده توسط قالیشویی، قبل از آغاز سال جدید قیمت شستشوی انواع فرش را تعیین می کند. قیمت پایه شستشوی فرش برای انواع فرش های مختلف متفاوت است و قیمت نهایی بر اساس متراژ فرش تعیین می شود.

قیمت شستشوی فرش

تعیین قیمت شستشوی فرش بر اساس متراژ

ابعاد فرش مهمترین عامل جهت محاسبه قیمت قالیشویی تمام شده شستشوی فرش است. مراکز قالیشویی برمبنای جنس فرش قیمت پایه را اعلام می کنند. این قیمت در متراژ فرش بر حسب متر مربع ضرب می شود و قیمت نهایی تعیین می شود.
به عنوان مثال اگر قیمت پایه شستشوی فرش 6 متر مربعی 30/000 تومان باشد، قیمت نهایی 180/000 تومان خواهد شد.
برای تعیین ابعاد فرش بر حسب متر مربع باید طول فرش را در عرض آن ضرب کنید. مثلا اگر فرش دارای 3 متر عرض و 4 متر طول باشد متراژ نهایی آن 12 متر مربع می شود.

قیمت شستشوی فرش 12 متری

عوامل بسیاری در محاسبه قیمت تمام شده شستشوی فرش 12 متری مؤثرند. از جمله این عوامل جنس فرش 12 متری است که می تواند ماشینی، دستباف و یا ابریشمی باشد. نوع مواد به کار رفته برای شستن فرش نیز در تعیین قیمت تأثیر گذار است. در زیر لیست قیمت شستشوی انواع فرش های 12 متری ذکر شده است:

  • شستشوی عادی فرش 12 متری ماشینی با آب و پودر تاید: 360/000 تومان
  • شستشوی عادی فرش 12 متری دستباف: 528/000 تومان

قیمت اعلاشویی فرش های 12 متری که با مواد درجه 1 و بهترین کیفیت ممکن صورت می گیرد منوط به بازدید کارشناسان از فرش و تعیین قیمت توسط آن هاست.

قیمت شستشوی فرش 6 متری (ماشینی و دستباف)

برای شستن فرش های 6 متری بهترین روش اعلاشویی است که تضمین کننده کیفیت فرش است. این روش به خصوص جهت فرش های دستباف اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که باعث تثبیت رنگ اینگونه فرش ها پس از شستشو می شود.
تعیین قیمت اعلاشویی فرش 6 متری براساس مراجعه کارشناسان مراکز قالیشویی به محل شما و بازدید از فرش می باشد.
از دیگر خدماتی که باعث تغییر قیمت شستشوی فرش 6 متری می شود می توان به لکه بری اشاره کرد. این عمل بسته به نوع لکه ایجاد شده در فرش متفاوت است و در نهایت قیمت لکه بری براساس نوع و مقدار مواد لکه بره مصرف شده تعیین می شود.
هزینه حمل و نقل نیز از عوامل دیگری است که باعث تغییر قیمت شستشو می شود. در زیر می توانید قیمت شستشوی عادی انواع فرش 6 متری را بدون در نظر گرفتن عوامل بیان شده مشاهده کنید:

  • شستشوی عادی فرش 6 متری ماشینی: 180/000 تومان
  • شستشوی عادی فرش 6 متری دستباف: 264/000 تومان
محاسبه قیمت شستشوی فرش

نحوه محاسبه قیمت شستشوی قالیچه های ماشینی

قیمت شستشوی قالیچه های ماشینی نیز براساس متراژ و نوع جنس محاسبه می شود. قالیچه های ماشینی ابعاد گوناگونی دارند که از 4 متری تا 5/1 متر مربعی موجود هستند.
شستشوی عادی برمبنای آب و پودرهای شستشوی معمولی صورت می گیرد که پایین ترین قیمت برای قالیچه های ماشینی را دارد.

5/5 - (1 امتیاز)