شستشوی فرش ماشینی در قالیشویی

شستشوی فرش ماشینی در قالیشویی

فرش ماشینی میتوان گفت در خانه های هر ایرانی، پیدا میشود که جزوء بیشترین موارد برای سفارشات قالیشویی میباشد.
برای شستشوی فرش ماشینی ابتدا باید انواع آن را بشناسیم تا بتوانیم شستشوی مناسب و مواد مناسب را برای آن انتخاب کنیم.

چنانچه شستشوی فرش ماشینی اصولی باشد کیفیت فرش حفظ می‌شود و حتی طول عمر قالی افزایش می یابد.

شستشو یکی از عوامل مهم در نگهداری از فرش به شمار می آید. در صورتی که فرش ها مطابق با استانداردها شسته نشوند، نه تنها تمیز نمی شوند بلکه دچار خرابی و آسیب دیدگی نیز می شوند. با انتخاب یک مرکز معتبر همچون مرکز ما نه تنها به فرش های شما آسیبی نمی رسد، بلکه به بهترین شکل تمیز خواهند شد.
قالیشویی افرا از متخصصان مجرب در شستشوی انواع فرش ها بهره می برد. مرکز ما از دستگاه‌ های پیشرفته برای شستشو فرش ماشینی استفاده می کند. اگر قصد تمیز کردن فرش های ماشینی خود را دارید بهتر است از شستشو آن ها به روش سنتی و در خانه خودداری کنید.

شستشوی انواع فرش های ماشینی

فرش های ماشینی همانطور که میدانید انواع مختلف دارد که نحوه ی شستشوی آن ها جوری تایین میگردد که به تار و پود آن ها تاثیری نگذارد و قیمت شستشوی فرش ماشینی بر اساس مواد و شامپو و پودری که استفاده میکنند متفاوت میتواند باشد.

هر فرش ماشینی می تواند دارای سه تنوع مختلف تار و پودی باشد مانند: نخ پرز،نخ تار و نخ پود

قالیشویی افرا رضایت مشتریان خود را از این لحاظ در رابطه با فرش های ماشینی جلب کرده است برای هر گونه سفارش و مشاوره با شماره زیر تماس بگیرید:

فیلم شستشوی فرش ماشینی در کارخانه را مشاهده کنید، برای فیلم های بیشتر اینجا کلیک کنید.

دستگاه های شستشوی فرش ماشینی

امروزه در کارخانجات قالیشویی برای شستشوی فرش های ماشینی از دستگاه قالیشویی اتوماتیک مختلفی استفاده می شود. مهم ترین و پرکاربردترین این دستگاه ها عبارتند از:

دستگاه قالیشویی پولیشر دو فرچه: از این نوع دستگاه اغلب برای شستشوی فرش های دستبافت و گران قیمت استفاده می شود. با استفاده از این نوع دستگاه می توان فرش ها را با نهایت دقت تمیز کرد.

دستگاه قالیشویی ثابت: در طراحی این نوع دستگاه قالیشویی از جدیدترین فناوری های روز دنیا استفاده شده است. این دستگاه قالیشویی به نیرو و دخالت انسان برای شستشو نیاز کمی دارد. یکی از ویژگی های بارز این دستگاه دقت بسیار بالای آن در شستشوی انواع فرش ها است.

دستگاه قالیشویی ریلی: این دستگاه یکی از بهترین دستگاه های قالیشویی به شمار می آید. طراحان در ساخت این دستگاه از تجهیزات فوق هوشمندی استفاده می کنند. این تجهیزات قادرند انواع فرش ها را بر اساس پارامترهای مختلفی همچون ابعاد، جنس و میزان کثیفی شستشو دهند.

دستگاه قالیشویی دیسکی: این دستگاه از دیگر دستگاه هایی است که برای شستشوی فرش ماشینی با طول 100 متر مورد استفاده قرار می گیرد. برای شستشو تنها کافی است فرش را در داخل دستگاه قرار دهید. بعد از شستشو فرش به صورت لول شده بیرون می آید.

دستگاه قالیشویی پولیشر دو فرچه: از این نوع دستگاه اغلب برای شستشوی فرش های دست بافت و گران قیمت استفاده می شود. با استفاده از این نوع دستگاه می توان فرش ها را با نهایت دقت تمیز کرد.

از دیگر دستگاه های مورد استفاده برای شستشوی فرش ماشینی می توان به دستگاه گردگیر و خشک کن اشاره کرد. دستگاه گردگیر خود دارای انواع مختلف دستی، دورانی و میزی است.

شستشوی فرش ماشینی با نخ پرز

این دسته شامل فرشهای پرز بلند ماشینی یا فرش شگی می باشند که شستشوی آن نیازمند دقت و ظرافت خاصی است و مراحل شستشوی آن شامل جارو‌ زدن، برس کشیدن و با محلول شستشو شستن و بعد آویزان کردن قالی است و برای محافظت آخرین مرحله باید از ایجاد لکه روی فرش جلوگیری کرد این که میتوان از اسپری ضد لک استفاده کرد.

شستشوی فرش ماشینی با نخ تار

فرشهای ماشینی پلی استر و یا همان ابریشم مصنوعی را شامل می‌شوند، این ها قابلیت‌های چون ضد چروک بودن بدون پرز دهی و رنگ پذیری فوق العاده دارند.

از دیگر مزایای این فرش عدم جذب رطوبت در آن است و آلودگی های موجود در فرش به هنگام شستشو به آسانی از روی آن پاک میشود در نهایت در زمان کوتاهی نیز خشک می شوند که این قابلیت مختص مکان های جغرافیایی مرطوب می باشد.

شستشوی فرش ماشینی با نخ پود

که شامل فرشهای پشمی و اکریلیکی میباشد اینها طول عمر بیشتری نسبت به فرش های پلی استر دارند و دچار آب رفتگی و تغییر در گذر زمان نمی شوند.

این فرش ها در مقابل شستشو و نور آفتاب بسیار مقاوم هستند و تحمل حرارت بالا را دارند معایب آن تنها پرزدهی بالا است.جهت شستشوی آنها از شامپوهای شستشوی صنعتی استفاده می شود تا زردی ریشه فرش رخ ندهد و زاویه شستشوی این دست قالی ها به یک سمت می باشد تا به الیاف فرش آسیبی وارد نگردد.

 انتخاب قالیشویی مناسب برای شستشوی فرش ماشینی

فرش های ماشینی به دلیل دارا بودن الیاف پلاستیکی گرد و غبار بیشتری را نسبت به فرش های دستباف به خود جذب میکند از این رو انتخاب قالیشویی مناسب و درجه یک الزامی است و یکی از مهمترین معیارهای انتخاب قالیشویی مناسب داشتن مجوز از سمت اتحادیه صنف قالیشویان تهران است.

ویژگی دیگر در اولویت انتخاب قالیشویی فرش ماشینی مهارت آن در خشک کردن و ترمیم و رفوگری است.

این نکته را باید در نظر داشت که تحویل سالم فرش نیازمند به یک قالیشویی مکانیزه و مجهز است که روشهای مدرن را جایگزین روش های سنتی مانند خشک کردن سنتی انجام دهد تا فرش شرایط بد آب و هوایی را متحمل نشود. قالیشویی قابل اعتماد با در نظر گرفتن نوع الیاف و رنگ آمیزی فرش که پیش تر به آن اشاره شد خدمات شستشوی فرش را ارائه می دهد.

نکات مهم در شستشوی فرش های ماشینی

شستشوی فرش ماشینی یکی از رایج ترین خدمات قالیشویی ها به شمار می آید. در قالیشویی ما کارشناسان با توجه به جنس الیاف فرش ماشینی بهترین روش شستشو را انتخاب می کنند. رعایت این نکته تأثیر بسیار زیادی بر روی دوام و حفظ کیفیت فرش ها دارد. در مرکز ما ابتدا گرد و خاک فرش با استفاده از دستگاه غبارگیر گرفته می شود. در مرحله بعد فرش ها توسط ماشین آلات مکانیزه شستشو داده می شوند.

در این مرحله لازم است از روش و شوینده های مناسب برای شستشوی فرش ماشینی استفاده شود. بعد از شست و شوی فرش نوبت به آبکشی و خشک کردن آن می رسد. فرش ها به منظور آبگیری در داخل یکسری دستگاه های خاص قرار داده می شوند. در قالیشویی های مدرن برای خشک کردن فرش ها از گرم خانه مخصوص استفاده می شود. بعد از خشک شدن فرش ها لازم است آن ها را داخل نایلون قرار داد.

تفاوت شستشوی فرش ماشینی با دستباف

فرش ماشینی و دستباف ممکن است در ظاهر به هم شبیه باشند، اما با کمی دقت می توان به تفاوت های موجود بین آن ها پی برد. به دلیل وجود این تفاوت ها شستشوی این دو نوع فرش نیز متفاوت خواهد بود. از آنجا که در فرش ‌های دستباف احتمال ترکیب رنگ وجود دارد، لازم است به این نکته توجه زیادی داشته باشید. در مرکز قالیشویی ما قبل از اینکه قالی وارد مرحله شستشو شود ابتدا عملیات تثبیت رنگ انجام می شود.

کارشناسان ما در زمان شستن فرش توجه بسیار زیادی به الیاف فرش دارند، از این رو نوع مواد شوینده، میزان گرمای محیط و میزان آب ‌پاشی با دقت بالایی انتخاب می شوند. از دیگر تفاوت های موجود در شستشوی این دو نوع فرش محل خشک شدن آن ها است. فرش های دستباف را به هیچ وجه نباید در زیر نور خورشید خشک کرد، چرا که این کار موجب خشک شدن بیش از حد الیاف فرش می شود. در مرکز ما فرش های دستبافت با استفاده از دستگاه مخصوص خشک می شوند. در این دستگاه ها دمای محیط کاملا کنترل شده است.

شستشوی فرش ماشینی با دستگاه بخار در منزل امکان پذیر است؟

درست است که قالیشویی با دستگاه بخار کاربردی است اما جای خدمات حرفه‌ای قالیشویی را نمی‌گیرد. در کل در مواقع اضطراری استفاده از دستگاه بخار روش خوبی برای شستن فرش ماشینی در منزل است.

طریقه استفاده آن به این صورت است که ابتدا دستگاه آب داغ را به همراه مواد تمیز کننده روی سطح فرش می باشد بعد با مکش مجدد آلودگی‌های همراه با آب به درون دستگاه باز می گردند و فرش تمیز میشود. دستگاه ها قابل حمل بوده و هرچند بخارشوی های کارخانه های قالیشویی حرفه ای تر و صنعتی تر است اما داشتن آنها در منزل برای شستشوی فرش ماشینی و یا حتی مبلمان خالی از لطف نیست.

3.3/5 - (3 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *