نحوه پاک کردن لکه قهوه و نسکافه از فرش

نوشیدن یک فنجان قهوه صبحگاهی بر روی یک فرش نو و تمیز در اتاق نشیمن، ممکن است یک فاجعه به بار آورد. اگر برای رفع کسالت نیاز به قهوه یا نسکافه دارید، اما این امر باعث شده روی فرش تان لکه های قهوه ای و کرم رنگ ایجاد شود، ما شما را راهنمایی می کنیم تا با نحوه پاک کردن لکه قهوه و نسکافه از فرش آشنا شوید.

  • چگونه لکه های قهوه را از فرش خود پاک کنیم؟
  • آیا می توانیم آن را به تنهایی برطرف کنیم یا باید با متخصصان تماس بگیریم؟

در این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

چندین راه حل ساده برای از بین بردن لکه قهوه و نسکافه وجود دارد که می توانید در منزل آن ها را دنبال کنید. برای دنبال کردن مراحل نحوه پاک کردن لکه قهوه و نسکافه از فرش، زمان بسیار مهم است. اما حتی برای لکه های قهوه قدیمی هم امیدی برای حفظ فرش اتاق نشیمن شما وجود دارد.

نحوه پاک کردن لکه قهوه و نسکافه از فرش

چگونه لکه قهوه را از فرش پاک کنیم؟

برای از بین بردن لکه قهوه از روی فرش بدون استفاده از مواد شیمیایی خشن، می توانید روش های زیر را امتحان کنید. پیش از هر چیز، با استفاده از یک پارچه تمیز و سفید تا جایی که می توانید مواد قهوه را از روی فرش بردارید. در مرحله بعدی یکی از روش های ذکر شده در ادامه را دنبال کنید.

روش اول از نحوه پاک کردن لکه قهوه و نسکافه از فرش

یک دوم قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با دو فنجان آب خنک مخلوط کنید. با استفاده از یک پارچه تمیز و سفید، لکه را به مخلوط آغشته کنید. این کار را تا زمانی که لکه از بین برود تکرار کنید. سپس یک بار دیگر با آب سرد این کار را انجام دهید و سپس لکه را خشک کنید.

خشک کردن را می توانید با پهن کردن فرش در هوای آزاد انجام دهید. یا از سشوار و فن برای تسریع این عملیات کمک بگیرید. در هر صورت به یاد داشته باشید که خشک کردن فرش از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا فرش خیس هم بوی نامطبوعی ایجاد می کند و هم بستری برای تجمع میکروب و قارچ ها فراهم می آورد.

روش دوم از نحوه پاک کردن لکه قهوه و نسکافه از فرش

با مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی، یک قاشق غذاخوری سرکه سفید و دو فنجان آب گرم، پاک کننده خود را درست کنید. محلول را روی لکه بمالید و از بیرون به سمت وسط حرکت دهید. پس از پوشاندن محل، آن را با یک حوله خشک پاک کنید تا لکه از بین برود. محل لکه را با آب سرد بشویید و تا جایی که می توانید شوینده را از فرش بزدایید تا از پاک شدن لکه اطمینان حاصل کنید.

روش سوم از نحوه پاک کردن لکه قهوه و نسکافه از فرش

یک فنجان پراکسید هیدروژن را با یک دوم قاشق چایخوری مایع ظرفشویی در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. محلول تمیز کننده را با استفاده از یک اسفنج یا پارچه رنگ روشن روی لکه بمالید. اجازه دهید محلول به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی لکه بماند. سپس محل را با یک پارچه تمیز و خشک پاک کنید.

روش چهارم از نحوه پاک کردن لکه قهوه و نسکافه از فرش

روی لکه قهوه جوش شیرین بپاشید. اجازه دهید چند دقیقه بماند تا رطوبت اضافی را جذب کند. جوش شیرین را جاروبرقی بکشید یا پاک کنید. در صورت لزوم مراحل را تکرار کنید.

روش پنجم از نحوه پاک کردن لکه قهوه و نسکافه از فرش

جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. آن را روی لکه بمالید و تا زمانی که لکه از بین برود به مالیدن ادامه دهید. محل را با آب سرد بشویید و خشک کنید.

نکات مهم در ارتباط با نحوه پاک کردن لکه قهوه و نسکافه از فرش

مهم است که سریع عمل کنید و از مالیدن لکه فرش خودداری کنید. زیرا این کار می تواند لکه را پخش کند و پاک کردن آن را سخت تر نماید. علاوه بر این، ایده خوبی است که ابتدا هر محلول تمیز کننده ای را روی قسمتی از فرش تست کنید تا مطمئن شوید که آسیبی به آن وارد نمی شود.

قالیشویی افرا، بهترین راه حل برای زدودن لکه قهوه از روی فرش

اگرچه زدودن لکه قهوه از روی فرش با روش های ذکر شده امکان پذیر است، شستن و لکه زدایی از کل فرش تاثیری بسیار پررنگ تر در زیبایی خانه شما خواهد داشت. بنابراین می توانید از خدمات قالیشویی افرا در این زمینه بهره مند شوید. لکه زدایی و شستشوی فرش در قالیشویی افرا به کمک تیمی مجرب از افراد متخصص در زمینه انواع فرش و قالیچه صورت می گیرد. ما به کمک جدیدترین تجهیزات در این زمینه و همچنین استفاده از شوینده های درجه یک و متناسب با جنس فرش، قالیشویی و لکه گیری را انجام می دهیم. بنابراین می توانید برای اینکه نظافت کامل تری بر روی فرش شما انجام شود، به جای دنبال کردن روش های خانگی، این کار را به ما بسپارید.

4/5 - (1 امتیاز)