شستن فرش دستباف با بخارشوی

از آنجایی که فرش های دستباف بسیار با ارزش و قیمتی هستند هنگام شستن آن ها باید نهایت دقت را به خرج داد تا دچار آسیب نشوند. پوسیده شدن و رنگدهی دو مشکل اساسی فرش دستباف است که هر دو با طریقه شستشوی فرش در ارتباط اند. اگر هنگام شستشوی فرش دستباف با بخارشوی نکات اصولی را رعایت کنید نه تنها هیچ آسیبی به فرش وارد نمی شود بلکه کاملا تمیز و براق می شود.

مزایای شستن فرش دستباف با دستگاه بخارشوی

امروزه دستگاه بخارشوی به یکی از کاربردی ترین وسایل جهت نظافت منازل تبدیل شده است. این دستگاه علاوه بر نظافت پرده و مبلمان به خوبی فرش های دستباف را نیز بدون آسیب رساندن به آن تمیز می کند. استفاده از بخارشوی برای فرش دستباف مزایایی دارد که به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  •  از آنجا که در بخارشوی از مواد شوینده مناسب و همین طور بخار آب داغ استفاده می شود، به خوبی می تواند انواع لکه را از سطح فرش دستباف پاک کند.
  • از مهمترین شستشوی فرش با بخارشوی در صورت استفاده صحیح، عدم آسیب رساندن به رنگ فرش دستباف است.
  • یکی از معضلات شستن فرش دستباف در خارج از منزل حمل و نقل و جا به جایی آن است. شما می توانید در محل خود به راحتی با بخارشوی فرش دستباف را تمیز کنید.
  • استفاده از بخارشوی باعث صرفه جویی در هزینه های شما می شود چرا که از کمترین میزان آب و مواد شوینده استفاده می کند.
  • دستگاه بخارشوی این ویژگی را دارد که می توان در آن از تمام انواع مواد شوینده اعم از صنعتی و خانگی برای شستن فرش دستباف استفاده کرد.
  • استفاده از بخارشوی بسیار آسان می باشد و به راحتی با دست قابل حمل است و همه افراد برای شستن فرش دستباف بدون هیچگونه مشکلی می توانند از آن استفاده کنند.
شستشوی فرش دستباف با بخارشوی

مواد شستشوی مناسب برای دستگاه بخارشوی

جهت بهره گیری از دستگاه بخارشوی برای شستن فرش دستباف با بهترین نتیجه ممکن، باید از مواد شستشوی مناسب فرش دستباف استفاده کنید. موادی که باعث تغییرات رنگ فرش و پوسیدگی آن نشوند و از طرف دیگر به بخارشوی نیز آسیب وارد نکنند.
بهترین آبی که داخل بخارشوی فرش دستباف می توان ریخت باید یا تصفیه شده ، یا آب مقطر و یا آب سرد باشد. آب داغ باعث شل شدن بافت فرش دستباف می شود. آب معمولی نیز موجب ایجاد رسوبات آهکی در بخارشوی و نهایتا خرابی آن می شود.

بهتر است از شوینده های مخصوص جهت شستن فرش دستباف با بخارشوی استفاده کنید. استفاده از مواد خانگی ممکن است به دستگاه و حتی فرش شما آسیب وارد کند. به عنوان مثال استفاده از سرکه ممکن است باعث ایجاد بوی بد در بخارشوی شود. تا حد امکان سعی کنید از الکل در مخزن بخارشوی استفاده نکنید.
برای خرید مواد شوینده مخصوص بخارشوی حتما از برندهای معتبر موجود در بازار استفاده کنید.

از جمله معروف ترین این برندها می توان به Karcher ، Dupray ، Shark و Bissell اشاره کرد.

انواع دستگاه بخارشوی مناسب فرش دستباف

امروزه دستگاه بخارشوی کار شستشوی فرش دستباف در منزل را بسیار آسان کرده است. این دستگاه با بخار داغی که از خود بیرون می دهد باعث از بین رفتن میکروب ها و انواع لکه ها از سطح فرش دستباف می شود. بخارشوی انواع گوناگونی دارد که بسته به نیازی که دارید می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

بخارشوی دستی

نسبت به سایر انواع بخارشوی سبک وزن است و مخزن آب کوچکتری دارد. معمولا به صورت شارژی عمل می کند و گزینه ایده آلی جهت مصارف خانگی به شمار می رود.

بخارشوی سیلندری

این مدل از بخارشوی فرش دستباف دارای قدرت و وزن بیشتری در مقایسه با مدل قبلی است. این بخارشوی بخار آب را با بیشترین توان ممکن به سطح فرش دستباف می رساند که موجب تمیزی هرچه بیشتر آن می شود.
به طور کلی برای شستن فرش دستباف با بخارشوی باید از دستگاهی استفاده کرد که دارای ویژگی های زیر باشد:

توان تولید بخار مناسب

این ویژگی مهمترین فاکتور انتخاب بخارشوی مناسب است. هر چه توان بخارشوی بالاتر باشد فشار بخار آب خروجی آن نیز بیشتر خواهد بود و در نتیجه فرش دستباف بهتر شسته می شود. توان بین 1500 تا 2000 وات برای مصارف خانگی مناسب است

 وزن مناسب بخار شوی

مسلما هر چه وزن بخارشوی کمتر باشد حمل آن آسان تر خواهد بود و کار کردن با آن برای شما مشکل ساز نخواهد بود.

کلید تنظیم فشار بخار

این قابلیت در بخارشوی فرش دستباف بسیار کاربردی است. چرا که می توانید بر حسب نوع فرش خود و میزان آلودگی آن درجه فشار بخار را تنظیم کنید. به عنوان مثال برای پاک کردن لکه چربی می توان از بالاترین درجه بخار استفاده کرد.

ایمنی دستگاه

وجود قفل ایمنی کودک در بخارشوی هرگونه خطر احتمالی که ممکن است رخ دهد را از بین می برد.

مدت زمان تولید بخار

مسلما هر چه زمان کمتری برای تولید بخار صرف شود بازدهی بخارشوی فرش دستباف بالاتر خواهد رفت.

ظرفیت مخزن آب

هر اندازه مخزن بخارشوی آب بیشتری در خود جای دهد زحمت شما برای شستن فرش کمتر خواهد شد. البته برخی بخارشوی ها از قابلیت اضافه کردن آب به مخزن در حین انجام کار برخوردار هستند.

بهترین مرکز شستن فرش دستباف با بخارشوی

اگر قصد دارید از طریق شستن فرش دستباف با بخارشوی بهترین نتیجه حاصل شود و فرش دستباف شما به بهترین شکل ممکن تمیز شود و آسیبی به آن وارد نشود می توانید از مراکز معتبر قالیشویی بهره بگیرید.
استفاده از مواد شوینده متناسب با جنس فرش و به کارگیری دستگاه بخارشوی مناسب، نیاز به مهارت، تجربه و دانش علمی دارد. مرکز قالیشویی ما با وجود نیروهای متخصص و متعهد خود می تواند بهترین خدمات شستن فرش دستباف با بخارشوی را به شما ارائه دهد.
کارشناسان ما به صورت حضوری فرش شما را بازدید می کنند و سپس در همان محل اقدام به شستن آن با بخارشوی می کنند. هدف ما همواره رضایتمندی شما عزیزان است و تمام توان خود را برای رسیدن به این هدف به کار گرفته ایم.

5/5 - (1 امتیاز)