امروزه همه شهرها پر شده است از آپارتمان‌هایی که فضای مناسبی برای شستن فرش‌ها ندارند و این موضوع نیز تبدیل به یک دغدغه برای آپارتمان نشین‌ها شده است البته ناگفته نماند که قالیشویی‌ ها امروز این دغدغه را کاهش داده‌اند به همین علت برای بسیاری از ما این سوال پیش می‌آید که برای شکایت از یک قالیشویی باید چه کاری انجام دهیم. در این مقاله همراه با ما باشید تا مراحل شکایت ازیک قالیشویی را برای شما بیان کنیم.

کلاهبرداری در قالیشویی‌ها

امروزه سرقت و کلاهبرداری در زمینه شست شوی فرش‌ها و یا ارائه خدمات نامناسب توسط قالیشویی ها متاسفانه بسیار افزایش پیدا کرده است.
که در زیر به سه دسته آن‌ها را تقسیم بندی کرده‌ایم:

  • بعضی از این مجموعه‌ها با اسم قالیشویی به منزل شما می آیند و پس از شناسایی منزل شما دست به سرقت اموال شما خواهند زد.
  •  نمونه دیگر این است که در این زمینه با حمل و نقل فرش ها به یک مکان دیگر البته غیر از کارخانه قالیشویی و بازنگردان آن ها به شما اجرا خواهد شد.
  •  بعضی دیگر از قالیشویی‌ها نیز در زمان ارائه خدمات خسارت‌ها و آسیب‌هایی را به فرش‌های شما وارد می‌کند و بعد آن را به شما تحویل می‌دهند.

در چنین مواقعی هزینه‌هایی بسیاری برای شما رقم می‌خورد به همین علت شما به راحتی می‌توانید از قالیشویی مورد نظر شکایت کنید. در حال حاضر شکایت‌های بسیاری در زمینه سرقت فرش وجود دارد. شما زمانی که در این شرایط قرار گرفتید می توانید کلیه مشکلات خود را به پلیس گزارش بدهید و شکایت‌هایی را در این زمینه تنظیم کنید اما برای این فرآیند باید حتما ساز وکارهایی در نظر گرفته شود ما در این بخش به چگونگی مراحل شکایت از یک قالیشویی را برای شما بیان می‌کنیم با ما همراه باشید.
در ابتدا راه تلاش کنید از شرکتی که سیستم حمل و نقل و جمع آوری منظمی نیز دارد خدمات بگیرید. مانند قالیشویی افرا که جز قالیشویان بسیار موفق است و مشتریان زیادی در سراسر تهران و حومه دارد.

چگونه از یک قالیشویی شکایت کنیم؟

گام اول مصالحه با خود شرکت قالیشویی

در ابتدا شما باید نسبت به ایجاد مشکل توسط قالیشویی مطمئن باشید. اگر شما مطمئن هستید که خسارت‌های ایجاد شده طی دریافت خدمات توسط قالیشویی مد نظر شما انجام شده است. می توانید شکایت‌هایی را در این زمینه نیز تنظیم کنید ابتدا تلاش کنید تا این مشکل را با همکاری کارخانه‌ی مربوط حل کنید اما اگر آن مجموعه مورد نظر شما به هر علتی نسبت به این موضوع بی‌اعتنایی نشان داد و قصد این را نداشت که خسارت پیش آمده را جبران کند شما می‌توانید به صورت قانونی و جدی‌تر در این زمینه اقدام کنید.

گام دوم شکایت از قالیشویی در اتحادیه صنفی قالیشویان

شما می توانید بعد از صحبت کردن با مجموعه مورد نظر و در صورت حل نشدن اختلاف به اتحادیه صنفی قالیشویان تهران در این زمینه مراجعه کنید. ابتدا باید نسبت به فعالیت این مجموعه اطاعاتی را کسب کنید و بعد از آن در ساعات مقرر اتحادیه مراجعه کنید. شما می توانید شکایت خودتان را به صورت اینترنتی و کتبی ثبت کنید برای این اقدام باید مشکلات خود را به صورتی کتبی ثبت کنید و با به کارگیری از پست به اتحادیه صنفی بفرستید. به علاوه با مراجع به سایت رسمی اتحادیه قالیشویان نظرات و شکایت‌های خود را بازگو کرده و برای آن‌ها بفرستید. موارد ارسالی توسط شما طی مدت زمان اندکی بررسی شده و به درخواست شما پاسخ داده خواهد شد.
در ابتدا اتحادیه تلاش می کند تا مشکلات ایجاد شده را حل کند اما در غیر این صورت برای حل مشکلات جدی‌تر پلیس وارد عمل می‌شود. شما طی تماس با تلفن‌های اتحادیه می توانید نسبت به فرآیند کاری این مجموعه و نیز پیگیری شکایت خود در این زمینه اقدام کنید. غالبا مسئولان اتحادیه درتمام تلاش خود را به کار می گیرند تا خسارت‌های پیش آمده را بدون از دخالت مراجع قضایی و با همکاری هم حل کنند. اما در شرایطی که سرقت‌های بزرگ و یا فعالیت‌های غیرقانونی صورت گرفته باشد حل این مسئله‌ها به پلیس واگذار می‌شود.

گام سوم شکایت از قالیشویی

اما در صورتی که مشکلات شما با مراجعه کردن به اتحادیه صنفی و دریافت همکاری‌های لازم در این زمینه حل نشد شما باید به دفاتر شورای حل اختلاف مراجعه کنید در چنین شرایطی شورای حل اختلاف با مطالعه مشکلات ایجاد شده در این زمینه تلاش می کند تا شکایت نامه‌ای برای شما تنظیم کند که از این طریق شما شکایت خود را به صورت رسمی اعلام کنید. بعد از شکایت نامه تنظیم شده به مجموعه مد نظر منتقل شده و در این زمینه اقدامات لازم انجام می‌شود و در صورتی که مشکل شما حل نشد شما باید به دادگاه مورد نظر رجوع کنید تا مشکل شما توسط این ارگان حل شود. در بیشتر اوقات با اقدامات ساده و بدون از تنظیم شکایت نامه حل خواهد شد. اما شما برای تنظیم شکایت در زمینه کلاهبرداری و سرقت می توانید به صورت جدی تر اقدام کنید.

برای جلوگیری از شکایت، به قالیشویی افرا مراجعه کنید

معرفی بهترین قالیشویی تهران
قالیشویی افرا سال‌هاست که به عنوان یکی از بهترین قالیشویی تهران و حومه با گارانتی قالیشویی، خدمات بسیاری را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. نیروی ماهر و آموزش دیده افرا با به کارگیری تجهیزات روز به بررسی دقیق مشخصات فرش، بهترین روش و همچنین شوینده‌ها را به کار می‌برد تا در پایان فرشی تمیز و یکدست در اختیار داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)