کدام قالیشویی بهتر است؟

کدام قالیشویی بهتر است؟

فرش خانه شما را زیبا می کند و به آن روح می بخشد. از این رو حفظ و نگهداری آن بسیار حائز اهمیت است. بنابراین لازم است که برای نظافت و نگهداری فرش خود با یک شرکت قالیشویی خوب و معتبر تماس بگیرید.

فرش یکی از کلیدی ترین و اساسی ترین اجزای خانه های ایرانی به شمار می رود. برخی از فرش ها علاوه بر اینکه از نظر ظاهری برای شما با اهمیت هستند، قیمت بسیار بالایی دارد. بنابراین حفظ سلامت فرش، به نوعی حفظ سرمایه شما به حساب می آید.
اگر فرش خود را تمیز نگه دارید و آن را به خوبی حفظ کنید، عمر آن را افزایش می دهید. بنابراین برای حفظ این سرمایه گرانقدر، باید نظافت آن را جدی بگیرید.
اما از طرفی شستشوی فرش کار زمان بر و سختی است. در حقیقت قالیشویی کاری نیست که خودتان بتوانید انجام دهید. این کار به دانش و تجربه خاصی نیاز دارد تا مطمئن شوید که فرش های شما پس از شستشو عالی به نظر می رسند و سال ها بدون نیاز به تمیز کردن حرفه ای مجدد دوام می آورند. بنابراین توصیه می شود به جای اینکه قالیشویی را خودتان انجام دهید، فرش ها را به یک قالیشویی معتبر بسپارید.
یک قالیشویی خوب، باید بتواند خدمات متنوعی را با قیمت های مقرون به صرفه ارائه دهد. شرکت همچنین باید از اعتبار خوبی برخوردار باشد و با بازرسی رایگان از فرش، شرایط شستشو و هزینه پروژه را به مشتریان اطلاع دهد. آنها همچنین باید از محصولات پاک کننده ایمن و روش های سازگار با محیط زیست استفاده کنند.

بررسی ویژگی های یک قالیشویی خوب

این روزها شرکت های نظافتی فراوانی اقدام به ارائه خدمات قالیشویی می کنند. برای انتخاب بین این قالیشویی ها، بهتر است ابتدا ویژگی های یک قالیشویی خوب را در نظر داشته باشید.

ارائه خدمات متنوع

شستشوی فرش تنها خدمتی نیست که یک شرکت قالیشویی خوب می تواند ارائه دهد. خدمات بسیار بیشتری وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید؛

مانند:
1. تمیز کردن اثاثه یا لوازم داخلی مانند مبلمان
2. تمیز کردن کاشی و سرامیک
3. آب بندی کاشی و دوغاب
4. تمیز کردن و پرداخت کف چوبی
همچنین خدماتی را برای کف‌ مانند لکه‌زدایی، پاک‌کردن، لکه‌گیری و آب‌بندی ارائه می‌کنند.

اعتبار بالا

انتخاب یک شرکت قالیشویی که شهرت خوبی دارد بسیار مهم است. می توانید از مشتریان قبلی در مورد تجربیات آنها با شرکت سؤال کنید و نظرات آن ها را به طرق مختلف جویا شوید. بهترین راه برای فهمیدن اینکه یک قالیشویی معتبر است یا خیر، این است که ببینید دیگران در مورد آن چه می گویند. این کار را می توانید هم به صورت آنلاین و حضوری انجام دهید.

برای این کار رهیافت های تجاری آنها و نحوه برخورد آنها با مشتریان (چه فعلی و چه سابق) را بررسی کنید.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که قالیشویی منتخب شما دارای تمام مجوزها مانند بیمه نامه یا پوشش غرامت کارگر است. این موضوع نه تنها به شما نشان می دهد که قالیشویی چقدر در ارائه خدمات با کیفیت جدی است، بلکه از فرش شما در برابر هرگونه حادثه احتمالی که در طول فرایند تمیز کردن رخ می دهد محافظت می کند.

ارائه برآوردها و بازرسی های رایگان

یکی از مهم ترین ویژگی های یک قالیشویی خوب، ارائه خدمات تخمین و بازرسی رایگان فرش است. بازرسی رایگان خدمتی است که به شما، این امکان را می دهد که بدون پرداخت هیچ گونه پولی، فرش های خود را توسط یک متخصص مجرب بررسی کنید. هنگامی که وضعیت فرش را بررسی کردند، می توانند ارزیابی صادقانه ای از نوع تمیز کردن فرش به شما ارائه دهند. بازرسی متخصصان قالیشویی همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که عوامل گوناگون چقدر آسیب به فرش شما وارد کرده اند.

استفاده از محصولات و روش های پاک کنندگی ایمن

به عنوان یک مصرف کننده، باید ایمنی محصولاتی که برای تمیز کردن فرش هایتان مورد استفاده قرار میگیرند را بررسی کنید. فرش ها هر چیزی که در مسیرشان قرار گیرد را به خود جذب می کنند؛ همه چیز از جمله مواد شیمیایی که برای تمیز کردن آنها استفاده می شود. اگر این مواد شیمیایی به هر طریقی سمی یا مضر باشند، می توانند در هوا منتشر شوند و با شما و عزیزانتان تماس برقرار کنند.
قالیشویی ها در کنار استفاده از شوینده های ایمن برای سلامتی انسان، باید از محصولات سازگار با محیط زیست استفاده کنند. یک قالیشویی خوب، باید در کنار اهمیت به تمیز کردن حداکثری فرش ها، به محافظت از محیط زیست در برابر آسیب های ناشی از مواد شیمیایی خشن نیز اهمیت دهد. شوینده های قوی ممکن است به گیاهان، حیوانات و انسان ها آسیب برسانند. بنابراین پیدا کردن یک قالیشویی که هم به سلامتی فرش شما و هم سلامتی محیط زیست اهمیت دهد، می تواند در دراز مدت و در مقیاس بزرگ، آثار مثبت فراوانی داشته باشد.

چه عواملی در انتخاب قالیشویی بهتر موثر است؟

کثیف ترین فرش ها حاوی مقدار زیادی میکروب و ارگانیسم های میکروسکوپی هستند که می توانند برای سلامتی خطرناک باشند. افرادی که در خانه ای با فرش های آلوده زندگی می کنند، بیشتر در معرض بروز واکنش های حساسیت گونه دارند. اگر حیوان خانگی نگه داری کنید، اوضاع خطرناک تر هم می شود. در این راستا، تمیز کردن مرتب فرش ها بسیار ضروری است. با این حال، مسئله این است که تمیز کردن فرش یک کار خسته کننده است و شما هم احتمالا مشغله های فراوانی دارید. بهترین پاسخ برای این مشکل این است که به قالیشویی های متخصص اعتماد کنید.

عواملی در انتخاب قالیشویی بهتر از میان قالیشویی های مشغول به کار، نیازمند تحقیق است. انتخاب یک قالیشویی خوب می تواند مشکل ساز باشد. در ادامه سه ویژگی یک قالیشویی خوب را با هم مرور می کنیم تا فرایند انتخاب برایتان آسان شود.

مهارت و تخصص برای انتخاب قالیشویی بهتر

برای اینکه فرش شما به دست افراد آماتور آسیب نبیند، اطمینان حاصل کنید که کارشناسان قالیشویی مربوطه دارای تجربه و مهارت کافی برای انجام کار هستند.

 شستشوی دقیق

اطمینان حاصل کنید که قالیشویی که انتخاب می کنید، شستشو را با بالاترین کیفیت انجام می دهد. مطمئن شوید که مواد شیمیایی و پاک کننده هایی که استفاده می کنند برای کودکان و حیوانات خانگی مناسب باشد. اطمینان حاصل کنید که از ماشین های قدرتمندی برای حذف رطوبت و سپس خشک کردن کامل فرش استفاده کنند.

صداقت

در برخی مواقع، شرکت ها هزینه ای بیش از آنچه در ابتدا توافق شده بود، از شما طلب می کنند. اطمینان حاصل کنید که قالیشویی فاکتوری دقیق و بدون ابهام به شما ارائه دهد. ابتدا صحبت های مربوط به هزینه را به انجام برسانید و سپس فرش خود را به دست قالیشویی بسپارید.

5/5 - (1 امتیاز)