لکه بر فرش خوب

آیا استفاده از لکه بر فرش خوب است؟

فرش وسیله‌ای ارزشمند و زیبا است که در خانه همه ایرانی‌ها دیده می‌شود و بسیاری از امور بر روی آن صورت می‌گیرد. به همین خاطر همواره در معرض کثیفی و لکه قرار دارد. استفاده از لکه بر فرش، راه حلی بوده که برای تمیزی به ذهن می‌رسد. وجود کثیفی و لکه بر روی فرش به لحاظ بهداشتی درست نبوده و ظاهر فرش را بسیار نازیبا می‌کند.

افراد با مشاهده لکه‌ به روی فرش دوست دارند تا سریع آن را از بین ببرند.

به همین خاطر به فکر استفاده از لکه بر می‌افتند.

  • بنابراین این سوال‌ها پیش آید که آیا از لکه بر استفاده کنیم؟
  • لکه بر آسیبی به فرش نمی‌رساند؟
  • و اینکه قوی‌ترین لکه‌ بر فرش کدام است؟

استفاده از لکه بر فرش در موارد و شرایط خاص

فرش یکی از وسایلی است که با وجود آن‌، زیبایی خانه‌ها دوچندان می‌شود. به دلیل آنکه از فرش استفاده زیادی می‌شود، همواره در معرض انواع لکه‌ها، کثیفی‌ها و آلودگی‌ها قرار دارد. بر همین اساس باید به تمیزی و نظافت آن توجه ویژه‌ای داشت.

برخی مواقع ممکن است که فرش لکه شود؛ این لکه می‌تواند بر اثر ریختن چای، قهوه، شربت، رنگ، جوهر و چربی بر روی فرش باشد. هر کدام از این لکه‌ها با ترفندهای متفاوتی پاک میشوند. همچنین هر چه لکه بیشتر بر روی فرش باقی بماند، لکه بری آن سخت تر خواهد بود. استفاده از لکه بر فرش می‌تواند لکه را از بین ببرد، اما باید توجه داشت که استفاده از آن شرایطی دارد. در صورت عدم توجه به این موضوع فرش شما آسیب می‌بیند.

لکه بر فرش چه کاربردی دارد؟

برای تمیز کردن فرش در صورت ایجاد لکه، از روش‌های مختلفی مانند اسپری لکه بر استفاده می‌شود. اما باید در نظر داشت که استفاده از این محصول فقط برای موارد خاصی کاربرد دارد. در درجه اول باید توجه داشته باشید که لکه‌ بر، به بافت فرش آسیبی وارد نکند و از زیبایی و دوام آن نکاهد. چرا که بافت فرش از جنس حساس و لطیفی برخوردار است. در صورتی‌که از مواد شوینده مناسب برای تمیز کردن فرش استفاده نشود، باعث پوسیدگی و از بین رفتن بافت آن خواهد شد. همچنین در بعضی از موارد پیش آمده که رنگ فرش هم از بین رفته است.

کاربرد لکه بر فرش تنها در بخش های کوچک فرش

لکه بر فرش تنها این قابلیت را دارد که می‌توان با آن فقط بخش کوچکی از فرش را تمیز کرد؛ یعنی بخش محدود و کوچکی که در آن لکه ایجاد شده است. بر همین اساس اگر بخش بزرگی از فرش دچار لکه شد، استفاده از لکه بر برای تمیز کردن آن انتخاب درستی نیست. پس توصیه می‌شود که تمیزی فرش خود را به افراد متخصص قالیشویی‌ ها بسپارید. در صورت استفاده از لکه بر برای بخش‌های کوچک فرش، ابتدا باید آن را قبل از مصرف تست کرده و سپس آن را استفاده کنید.

لکه بر فرش برای فرش دستبافت

فرش‌های دستباف تاروپود و نحوه بافت خاصی دارند. به همین دلیل نحوه تمیزی و شستشوی آن با فرش‌ ماشینی متفاوت است. استفاده از قویترین لکه بر فرش، برای شستشوی فرش دستبافت به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. چرا که لکه برهای قوی برای فرش‌های با تاروپود حساس مورد استفاده قرار نمیگیرند. در واقع باید بدانید که لکه برداری از فرش‌های دستباف با فرشهای دیگر متفاوت است وبایدحتما توسط افراد متخصص این حوزه صورت گیرد.

استفاده از لکه بر فرش بهتر است یا خشکشویی فرش؟

لکه بر فرش فقط مناسب برای لکه‌های کوچک و کم است. اگر بخش بزرگی از فرش شما لکه‌ داشت یا تعداد لکه‌ها بر روی فرش زیاد شد به هیچ عنوان استفاده از لکه بر توصیه نمی‌شود. در این صورت فرش شما نیاز به یک شستشوی اساسی دارد. شما می‌توانید از یک متخصص کمک بگیرید تا با خشکشویی فرش در منزل، تمام لکه‌ها و کثیفی‌ها را پاک کند.
لکه بری فرش یکی از کارهایی است که در برخی از قالیشویی‌ های معتبر به مشتریان عرضه می‌شود. این کار یک خدمت کاملا تخصصی به حساب می‌آید. بدین شکل که ابتدا کارشناس فرش، بعد از بررسی لکه و تعیین نوع ماده‌ای که آن را ایجاد کرده، ماده مناسب برای شستشو را توصیه می‌کند. سپس با استفاده از آن ماده پاک‌کننده، به صورت کاملا حرفه‌ای لکه را به طور کامل از بین می‌برد.

کاربرد لکه بر فرش برای لکه‌ های کوچک و کم

فرش جزو وسایل ارزشمند و زیبایی به حساب می‌آید که در خانه هر ایرانی وجود دارد. تمیزی فرش برای هر فردی از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین در صورت کثیفی به فکر تمیز کردن آن می‌‌افتند. فرش در اثر عوامل مختلفی مانند ریختن چای، قهوه، شربت، رنگ، جوهر و چربی دچار لکه می‌شود. استفاده از لکه بر فرش راهکاری است که به ذهن افراد می‌رسد. باید گفت که استفاده از این محصول تنها برای پاک کردن لکه‌های کوچک و کم مناسب خواهد بود. در غیر این صورت استفاده از آن به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و باید تمیزی فرش خود را به قالیشویی‌ها بسپارید.

5/5 - (1 امتیاز)