شستشوی لوردراپه در منزل

شستشوی لوردراپه در منزل

شستشوی لوردراپه در منزل در چند مرحله آسان و سریع امکان پذیر است. پرده لوردارپه نوعی پرده ساخته شده از اتصالات عمودی است که روی یک ریل آلومینیومی قرار می گیرد. به طور گسترده در ادارات، رستوران ها و بسیاری از فضاهای داخلی دیگر استفاده می شود. این پرده ها در انواع مختلفی از جمله نما از یک طرف و نما از دو طرف موجود هستند. این پرده ها را می توان با طرح ها و متن های مختلف چاپ کرد.

مراحل شستشوی لوردراپه در منزل

قبل از شستن پرده مانند شستشوی مبلمان، برچسب مراقبت یا هر دستورالعمل خاص ارائه شده توسط سازنده را بررسی کنید. این کار به شما کمک می کند تا روش تمیز کردن مناسب را انتخاب کرده و اقدامات احتیاطی را تعیین کنید.

هرگونه سخت افزار یا لوازم جانبی را از روی پرده بردارید

پرده را از ریل پایین بیاورید و قلاب ها، حلقه ها یا سایر سخت افزارهای متصل به آن را بردارید.

تکان دادن یا جاروبرقی

پرده را به آرامی تکان دهید تا هر گونه گرد و غبار یا زباله از بین برود. از طرف دیگر، می توانید از جاروبرقی استفاده کنید تا به آرامی هرگونه آلودگی یا گرد و غبار را از سطح پاک کنید.
در صورت لزوم لکه زدایی کنید: اگر لکه‌ ای روی پرده وجود دارد، می‌ توانید با استفاده از مواد شوینده ملایم یا لکه‌ بر آن را تمیز کنید. محلول تمیز کننده را ابتدا روی یک ناحیه کوچک و نامحسوس از پرده آزمایش کنید تا مطمئن شوید که آسیب یا تغییر رنگی ایجاد نمی کند.

شستشوی دستی یا شستشوی ماشینی

بسته به مواد سازنده و دستورالعمل ‌های مراقبت، می‌ توانید پرده لوردارپه را شستشوی دستی کنید یا در ماشین لباسشویی بشویید.

خشک کردن با هوا یا خشکشویی

پس از شستن، پرده را با احتیاط از داخل ماشین لباسشویی یا آب بردارید و اجازه دهید در هوا خشک شود. از پیچاندن یا چلاندن پرده خودداری کنید. زیرا این کار می تواند به پارچه آسیب برساند. اگر دستورالعمل‌ های مراقبت اجازه می‌ دهد، می‌ توانید پرده را با حرارت کم خشک کنید.

در صورت لزوم اتو کنید

پس از خشک شدن پرده، می توانید آن را با حرارت کم اتو کنید تا هرگونه چروک از بین برود. از طرف دیگر، می توانید از اتو بخار استفاده کنید تا پرده را به آرامی بخار دهید و چین و چروک ها را از بین ببرید.

انواع روش های شستشوی لوردراپه در منزل

شستشوی دستی

یک سطل یا سینک را با آب گرم پر کنید و مقدار کمی مایع لباسشویی ملایم به آن اضافه کنید. به آرامی پرده را در آب صابون تکان دهید. به نقاط لکه دار بیشتر توجه کنید. در نهایت پرده را با آب تمیز کاملا آبکشی کنید.

شستشو با ماشین لباسشویی

اگر دستورالعمل‌ های مراقبتی پرده شما اجازه شستشو با ماشین را می‌ دهد، پرده را در یک کیسه لباس‌ مشبک یا روبالشی قرار دهید تا در طول چرخه شستشو از آن محافظت کنید. از یک برنامه شستشوی سبک با آب سرد و یک شوینده ملایم استفاده کنید. برای شستشوی لوردراپه در منزل از استفاده از سفید کننده یا مواد شیمیایی خشن خودداری کنید.
استفاده از نرم کننده در هنگام شستن پرده های لوردراپه توصیه نمی شود. نرم‌ کننده‌ های پارچه ممکن است بر روی پرده‌ ها باقی بمانند و این امر می‌ تواند گرد و غبار و کثیفی را به پرده جذب کند و به مرور زمان باعث تغییر رنگ شود. علاوه بر این، نرم کننده های پارچه می توانند به الیاف ظریف پرده ها آسیب برسانند و باعث از دست دادن شکل و بافت آن ها شوند. اگر می خواهید پرده های لوردراپه خود را بشویید، بهتر است از یک شوینده ملایم مناسب برای پارچه های ظریف استفاده کنید.

شستشوی لوردراپه در منزل به صورت دستی

به طور کلی شستشوی لوردراپه در منزل با ماشین لباسشویی توصیه نمی شود. البته این امر تا حد زیادی به جنس پرده بستگی دارد. پرده‌ های ساخته شده از مواد ظریف مانند ابریشم، مخمل یا ارگانزا و همچنین پرده‌ هایی که دارای چین‌ های جعبه‌ ای پیچیده یا تزئینات ظریف هستند، نباید با ماشین شسته شوند.
درعوض برای اطمینان از ماندگاری و حفظ ظاهرشان، شستشوی دستی یا خشکشویی این نوع پرده ها توصیه می شود. شستشوی دستی امکان کنترل بیشتر بر فرآیند تمیز کردن را فراهم می کند و خطر آسیب به پرده را کاهش می دهد.

اگر می خواهید پرده های لوردراپه را با دست بشویید، این مراحل را دنبال کنید:

• یک لگن یا سینک را با آب ولرم پر کنید و یک شوینده ملایم مناسب برای پارچه های ظریف اضافه کنید.
• به آرامی پرده ها را در آب صابون تکان دهید و به نقاط لکه دار توجه کنید.
• پرده ها را کاملا با آب تمیز بشویید تا تمام مواد شوینده پاک شود.
• از پیچاندن پرده ها خودداری کنید. زیرا این کار می تواند به پارچه آسیب برساند. در عوض، آب اضافی را به آرامی فشار دهید.
• پرده ها را آویزان کنید تا در هوا خشک شوند. ترجیحا آن ها را در مکانی با تهویه مناسب و دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید.
• اگر ترجیح می دهید پرده های لوردراپه را به طور حرفه ای تمیز کنید، می توانید آنها را نزد قالیشویی افرا با کادری مجرب و تجهیزات مناسب بسپارید.

5/5 - (1 امتیاز)