جارو قالیشویی در منزل

جارو قالیشویی در منزل

حتما برای شما هم پیش آمده که تمایل به شستشوی فرش خود را احساس کنید اما روند طولانی سپردن آن به قالیشویی شما را از این کار منصرف کرده باشد. اگرچه ارسال فرش به قالیشویی و شستشوی تمام و کمال آن مزایای خاص خود را دارد، گاهی اوقات آلودگی‌های ایجاد شده بر روی فرش چندان زیاد نیستند. در چنین مواردی نیاز به شستشوی کامل فرش وجود ندارد و می توان از روش های دیگری همچون جاروی قالیشویی استفاده کرد.

جارو قالیشویی در منزل چیست؟

در صورتی که به نظافت فرش خود اهمیت ندهید، فرش شما یکی از آلوده ترین نقاط منزل به حساب می آید. رفت و آمد دائمی افراد خانواده، ریختن انواع خوراکی ها و مایعات بر روی فرش، بازی کودکان، ریزش موی حیوانات خانگی و مواردی از این دست می توانند سبب آلودگی فرش شما شوند. تمیز نکردن فرش نه تنها ظاهر آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد و درخشندگی و رنگ زیبای آن را از بین میبرد، بلکه سبب ایجاد بوی ناخوشایندی در خانه خواهد شد. از طرف دیگر تجمع باکتری ها و میکروب ها در لابلای الیاف فرش برای اعضای خانواده مضر خواهد بود. در نتیجه شستن فرش را نباید نادیده گرفت.
گاهی اوقات آلودگی ها در حد چند لکه کوچک هستند. اگر فرزند کوچکی در خانه دارید یا از حیوان خانگی نگهداری می کنید بروز این لکه ها بر روی فرش امری رایج در خانه شما خواهد بود. در چنین مواردی ممکن است به سرعت فرش شما به شستشو نیاز پیدا کند. اما از طرفی شستن مداوم فرش ممکن است سبب پوسیدگی زودرس آن شود. راه حل بسیار ساده است. جاروی قالیشویی در منزل نیازهای شما را برآورده خواهد کرد.
جارو قالیشویی در منزل، وسیله ای کاربردی برای تمیز کردن فرش بدون نیاز به سپردن آن به قالیشویی است. در حقیقت جاروی قالیشویی یک قالیشویی سیار به شمار می رود که هر زمان بخواهید فرش شما را تمیز و خوش بو می کند. جارو قالیشویی با اعمال کف و چرخش برس آلودگی ها را برطرف کرده و سپس با مکش کف ها آن را خشک می کند.

آیا از این جارو برای قالیشویی در منزل استفاده کنیم؟

از بین بردن لکه های ایجاد شده بر روی فرش راهکارهای متعددی دارد. می توان از انواع شوینده ها یا موادی که در خانه پیدا میشوند برای از بین بردن لکه ها استفاده کرد. از بین بردن لکه نمی تواند تاثیری که نظافت کل فرش بر روی زیبایی و تمیزی آن می گذارند را برای شما ایجاد کند. استفاده از جاروی قالیشویی راه حلی مناسب برای این موارد است.
به کمک جاروی قالیشویی می توانید کل سطح فرش را تمیز و درخشان کنید. بدون اینکه هزینه مربوط به سپردن فرش و قالیشویی را بپردازید یا مدت زمانی را بدون فرش در خانه سر کنید.

نحوه عملکرد جارو قالیشویی

جاروی قالیشویی دارای مخزنی برای افزودن مواد شوینده می باشد. این جارو علاوه بر قابلیت مکش مواد خشک و ذرات ریز قابلیت مکش مایعات را نیز دارد. به کمک فرچه های مخصوص و سری های متنوع ارسال شده با جارو می توانید نقاط مختلف فرش را تمیز کنید.
جاروی قالیشویی دارای کلید کف پاش برای اعمال مواد شوینده به سطح مورد نظر است. با فشردن این کلید کف ایجاد شده به کمک مواد شوینده سطح فرش اعمال می شود. سپس برس های چرخشی مخصوص لکه ها را به طور کامل تمیز می کنند. در نهایت با مکش کف ها می توان فرش را خشک کرد.
برخی از جاروهای قالیشویی دارای خشک کن های گرمایی هستند. به کمک این ویژگی می توانید پس از شست و شوی فرش آن را به طور کامل خشک کنید. هیتر گرمایی موجود در چنین جاروهایی سبب می‌شوند که هیچ‌گونه رطوبتی در سطح فرش باقی نماند. در نتیجه فرش شما از زرد شدن ریشه فرش، بوی نامطبوع و همچنین میکروب های پنهان در فضای مرطوب در امان خواهد بود.

از خدمات قالیشویی استفاده کنیم یا جارو؟

برای پاسخ به این سوال باید ابتدا سبک زندگی خود را بررسی کنید.

  • آیا فرش شما به طور دائم در معرض آلودگی قرار دارد؟
  • آیا فرزند کوچکی دارید که هنگام بازی سبب کثیف شدن فرش یا مبل شما می شود؟
  • آیا از حیوان خانگی نگهداری میکنید؟

اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است استفاده از جارو قالیشویی گزینه های بهتری برای شما خواهد بود. با یکبار هزینه برای جارو قالیشویی از هزینه های ثانویه مربوط به شستشوی فرش در امان خواهید بود. در ضمن ریسک زرد شدن و قاطی شدن رنگ فرش شما به دلیل شست و شو های متداول کاهش پیدا خواهد کرد.
این را در نظر داشته باشید که هزینه سپردن فرش به قالیشویی بسیار کمتر از خرید یک جاروی قالیشویی خواهد بود. در نتیجه اگر تنها به صورت سالیانه فرشهای خود را به قالیشویی میسپارید نیازی به پرداخت هزینه برای خرید جارو نخواهید داشت. اما اگر فرش های شما به سرعت آلوده می شوند پرداخت هزینه برای خرید جارو قالیشویی اقدامی معقول خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)