آموزش شستشوی موکت در منزل

آموزش شستشوی موکت در منزل

تمیز نگه داشتن موکت ها ضروری است، لازم است آموزش شستشوی موکت در منزل را بدانیم. آنها دائما در برابر ترافیک پا، ریختن مایعات گوناگون و انواع آلودگی ها قرار می گیرند. جاروبرقی مکرر، تمیز کردن نقطه ای و تمیز کردن عمیق می تواند عمر هر نوع موکتی را افزایش دهد.
باقی ماندن ذرات گرد و غبار و خاک روی الیاف موکت ها باعث می شود که آنها کدر به نظر برسند و بوها را حفظ کنند و در نهایت این امر باعث فرسودگی موکت می شود. تمیز کردن عمیق موکت خاک سنگین تر را از بین می برد، شناوری الیاف را بازیابی می کند و رنگ ها را روشن و درخشان می کند.

هر چند وقت یکبار نیاز به شستشوی موکت در منزل داریم؟

فرقی نمی‌کند موکت را در کدام قسمت از منزل قرار داده اید. در هر صورت حداقل یک بار در هفته جاروبرقی کشیدن به صورت صحیح ضروری است. ریزش ها و لکه ها باید در اسرع وقت پاک شوند.

اگر می خواهید موکت شما از بوی بد در امان باشد، استخدام یک شرکت قالیشویی حرفه ای یا تمیز کردن عمیق تر را حداقل دو بار در سال انجام دهید. در ادامه مراحلی برای تمیز کردن روتین و عمیق موکت و نحوه زدودن لکه های سخت را با هم مرور می کنیم.

چند نکته برای آموزش شستشوی موکت در منزل به صورت روتین

  • برای یک جاروی کامل، جابجایی مبلمان و سایر وسایل از روی موکت می تواند کمک کننده باشد.
  • جاروبرقی را در ارتفاع مناسب برای نوع موکت خود تنظیم کنید تا قوی ترین مکش را داشته باشید.
  •  به آرامی جاروبرقی بکشید و چندین بار از مناطق پرترافیک عبور کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
  •  برای جمع کردن موهای حیوان خانگی یک اسکاج لبه‌ پلاستیکی روی موکت بکشید.
  •  هر ماه با پاشیدن جوش شیرین موکت را تازه و درخشان کنید. بگذارید یک ساعت یا بیشتر بماند تا لکه ها و بوهای روغنی را جذب کند و سپس با جاروبرقی آن را تمیز کنید.

آموزش از بین بردن لکه های نقطه ای هنگام شستشوی موکت در منزل

بهترین کار برای شستشوی موکت و زدودن لکه های آن اقدام در سریع ترین زمان ممکن است. در صورت ریختن مایعات، بلافاصله رطوبت آن را با دستمال کاغذی یا پارچه سفید پاک کنید. هرگز از پارچه یا دستمالی که ممکن است رنگ ثابتی نداشته باشد استفاده نکنید.
برای لکه های گل یا مواد غذایی ریخته شده، از لبه کارت اعتباری یا یک چاقوی کند برای برداشتن مواد جامد استفاده کنید. هرگز لکه را با مواد جامد مالش ندهید. زیرا آن را به عمق الیاف فرو می برد.

راه های تمیز کردن عمیق موکت

هر از چندگاهی لازم است به فکر تمیز کردن آلودگی هایی که در عمق موکت نفوذ کرده اند باشید تا هم سلامت اعضای خانواده در معرض خطر نباشد و هم موکت شما درخشش و زیبایی خود را از دست ندهد.
می توانید برای این کار از خدمات قالیشویی افرا در منزل خود استفاده کنید. با این کار بدون اینکه موکت شما از جای خود تکان بخورد، تمیزی و ظاهر زیبای آن را به شما باز می گردانیم. اما گاهی اوقات تمایل به این است که خود این کار را در منزل انجام دهید. چند روش و مرحله وجود دارد که می توانید به کمک آن ها موکت خود را تمیز کنید.

استفاده از محلول سرکه و آب

در یک بطری اسپری، به اندازه یک چهارم سرکه سفید و سه چهارم آب سرد را مخلوط کنید. در صورت نیاز، باید بطری را چندین بار پر کنید. قبل از شروع فرآیند تمیز کردن عمیق، محلول سرکه را روی موکت در مکانی مخفی اسپری کنید تا ثبات رنگ موکت را تست کنید. در صورت مشاهده هرگونه تغییر رنگ از محلول استفاده نکنید.
ابتدا در یک منطقه کوچک کار کنید. محلول سرکه را روی موکت اسپری کنید تا زمانی که کاملا مرطوب شود. برای نظافت یک خط را دنبال کنید تا بدانید کجا را تمیز کرده اید.
اجازه دهید محلول به مدت پنج دقیقه روی موکت بماند تا شروع به تجزیه گرد و خاک کند. از یک پارچه میکروفایبر برای پاک کردن محلول و خاک استفاده کنید. یک سطل آب تمیز برای شستشوی پارچه میکروفیبر آماده داشته باشید. به دلیل کثیف شدن آب، مرتباً آن را عوض کنید. در نهایت اجازه دهید موکت با هوا خشک شود.

استفاده از جوش شیرین و نمک

شستشوی فرش با جوش شیرین و نمک را امتحان کنید. در یک کاسه یا سطل کوچک، به نسبت مساوی جوش شیرین و نمک را مخلوط کنید. نمک می تواند همان نمک خوراکی باشد. یک بطری اسپری را با آب سرد پر کنید. به طور آزادانه روی موکت را با مخلوط جوش شیرین و نمک بپاشید.
پس از پاشیدن مخلوط، با یک بطری اسپری پر از آب معمولی روی محل بپاشید. موکت باید خیلی مرطوب باشد. اما خیس نشود. از یک برس اسکراب استفاده کنید تا جوش شیرین را عمیق تر روی الیاف موکت بکشید.
پس از شستشو، از حوله یا پارچه کهنه استفاده کنید تا خاک شل شده را پاک کنید. گذاشتن کمی جوش شیرین در الیاف خوب است. اجازه دهید موکت کاملاً در هوا خشک شود. از جاروبرقی برای حذف جوش شیرین باقی مانده در الیاف استفاده کنید. موکت باید بوی تازه‌تری داشته باشد و روشن‌تر به نظر برسد.

5/5 - (1 امتیاز)