شستشوی فرش ابریشم مصنوعی

نحوه شستشوی فرش ابریشم مصنوعی

درست است که فرشهای ابریشم مصنوعی از بادوام ترین الیاف مصنوعی ساخته شده اند اما به دلیل تراکم بالای بافت و رنگ های بسیار خاص نمی توان آنها را به راحتی شست.

این نکته را بدانید که فرق فاحشی بین شستشوی فرش ابریشم مصنوعی با شستشوی فرش ابریشمی طبیعی وجود دارد.
قالیشویی افرا در شستشوی فرش های ابریشمی که زیر مجموعه شستشوی فرش ماشینی است که به صورت تمام ابریشم بافته نشده اند با توجه به علم لکه زدایی و نوع لکه سبک شستشوی متفاوتی را پیاده می‌کند.
پرسنل ما به هیچ وجه از مواد پاک کننده شیمیایی در شستن این نوع فرش‌ها استفاده نمی‌کنند و با بهره گیری از صابون های طبیعی و لکه برهای طبیعی عمر فرش شما را افزایش می دهند.
از بخار و آب داغ نیز استفاده نمی شود تا سلامت فرش ابریشم مصنوعی شما حفظ گردد.
کارشناسان دوره دیده افراد با تشخیص سال بافت و مکان بافت و تکنیک های رنگرزی مقاومت فرشهای ابریشم شما را می سنجند و تنها از شامپوهای ملایم در لکه زدایی این فرش ها استفاده می کنند.
کارخانه قالیشویی مکانیزه مدرن افرا شستشوی انواع فرش های ابریشم را به صورت حرفه‌ای و تخصصی انجام می‌دهد و ضمانت خواهد کرد که سلامت این کالای ارزشمند حفظ گردد.
با در نظر گرفتن ظرافت الیاف فرش و شستشوی اصولی کارکنان از حفظ زیبایی و براقیت فرش تان اطمینان حاصل کنید.

تفاوت مواد شوینده قالیشویی فرش ابریشم

 

اکثر الیاف ابریشمی بسیار حساس هستند و در برابر سختی مواد شیمیایی مقاومت چندانی ندارند بنابراین نباید از از پاک کننده های شیمیایی و یا لکه بر هایی از این قبیل جهت شستشوی فرش های ابریشم مصنوعی استفاده کرد.
تمامی پرسنل قالیشویی افرا با به کارگیری از مواد طبیعی به تقویت الیاف فرش ابریشم کمک می کنند و هرگز اجازه نمی‌دهند پارگی درفرش ایجاد گردد، از این رو ممکن است در قیمت شستشوی فرش ماشینی ابریشم مصنوعی شما تفاوت هایی وجود داشته باشد.
تیم افرا با به کارگیری محلولهای شستشوی مخصوص فرش های ابریشم مصنوعی و مهارت خاص فرش را چنان اصولی شستشو میدهند که براق تر از روز اول گردد.لازم به ذکر است از آنجایی که هرگونه منابع حرارتی و گرما سایز فرش ابریشم را کاهش می دهد یا به فروش آسیب جدی می‌رساند هرگز در قالیشویی مدرن افرا مورد استفاده قرار نمی گیرند و جهت شستشوی این فرشها از آب سرد یا ولرم استفاده می کنند زیرا آب داغ سبب محو شدن رنگ فرش و یا کوچک شدن سایز فرش ابریشم می گردد.

انواع فرش های ابریشمی

فرش ابریشم مصنوعی را در خانه بشوریم؟

 

عاقلانه است که فرش های ابریشم مصنوعی  را در خانه نشویید زیرا یک اشتباه در شستشوی این فرش های با ارزش ممکن است سبب ضربه مالی سنگینی شود.

در زیر به نکات شستشوی و لکه بری فرش با نخ ابریشم مصنوعی در منزل اشاره می گردد:

  •  جهت لکه بری فرش از محلول رقیق شده ۲۰ درصد وایتکس با آب سرد و کمی پودر لباسشویی استفاده کنید و با پارچه پنبه ای یا اسفنج آغشته به این محلول در جهت خواب فرش روی محل مورد نظر بکشید.
  • جهت شستشوی کلی از کف شامپو فرش استفاده کنید و فقط در هر بار شستشو در یک جهت و توسط پارچه پنبه ای این کار را انجام دهید و از شستن فرش ابریشم به صورت گردشی و فشار در بخش ابریشمی خودداری کنید.
  • با دست کشیدن بر روی فرش و با ریختن آب تمامی مواد شوینده را از آن خارج کنید؛ آب مورد استفاده برای شستن فرش ابریشم مصنوعی باید سرد یا ولرم باشد.
  • برای برداشتن لکه های رنگی از سطح فرش از سودای خالص استفاده کنید و در آخر با یک دستمال تمیز و سفید سودای باقی مانده را از سطح فرش جمع کنید.
  • برای خشک کردن سطح لکه‌گیری گیری شده از حرارت استفاده نکنید و فرش را در مسیر جریان هوا قرار دهید تا خشک گردد.
  • پس از اتمام عملیات شستشوی فرش را لوله نکنید و پرزهای فرش را توسط دستمال نخی یا حوله ای بگیرید و سپس فرش را از پشت در نور مستقیم خورشید قرار دهید‌.
  • در مرحله آخر پس از خشک شدن فرش آن را بر روی زمین پهن نمایید و توسط برس فرش فرش را در جهت خواب آن برس بزنید تا به حالت اولیه خود بازگردد.

با سپردن انواع فرشهای ابریشمیتان به قالیشویی افرا از درخشندگی و کیفیت بافت فرش خود پس از تحویل رضایت کامل خواهید داشت.

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *