چرک مرد شدن فرش

با چرک مرد شدن فرش چه کنیم؟

چنانچه خودتان در منزل اقدام به شستشوی فرش با شامپو فرش ماشینی کنید اگر این کار سرسری انجام شود باعث چرک مردگی فرش شما خواهد شد.
اما در حالت کلی ذرات ریز گرد و غبار به صورت لایه ای نازک روی سطح و داخل پرزها و تار و پود فرش نفوذ می‌کنند.
این لایه ها که جذب کننده رطوبت می باشند با گذشت زمان به صورت لکه های چرک روی سطح فرش پدیدار می گردند و به اصطلاح فرش چرک مرد میشود.
چرک مردگی فرش خود سبب پوسیدگی فرش می گردد.
بدین منظور هرچند وقت یکبار می بایست فرش را خاک گیری کرد.
برای خاک گیری معمولی در منزل فرش را روی زمین پهن می‌کنند و با چوب به آن ضربه می‌زنند سپس روی فرش را جارو برقی به روش صجیح می‌کشند.
یک روش خانگی دیگر نیز جهت جلوگیری از چرک مرد شدن فرش وجود دارد به این صورت که چهار طرف فرش را می‌گیرند و با تکان دادن به صورت تک به تک به حالت موجدار فرش را خاکی گیری می کنند.

با چند بار شستشو در قالیشویی مشکل چرک مرد شدن حل میشود؟

در صورتی که فرشتان با روش های خانگی مانند روز اول نشد سپردن فرش به قالیشویی های مدرن بهترین راهکار است.
قالیشویی های مکانیزه امروزی مانند قالیشویی افرا مجهز به دستگاه های جدید غبارگیری میباشند؛ فرش ها بر اثر حرکت دورانی از پایین به بالای گردونه و بالعکس حرکت می‌کنند و بدین وسیله گرد و خاک آنها کاملاً گرفته می‌شود.
در قالیشویی افرا جهت لکه زدایی چرک موجود در فرش پس از انجام عملیات غبارروبی و رفو کردن به لکه گیری می پردازند؛ بدین منظور ابتدا مواد رنگ دار باقی مانده روی فرش مانند چای، قهوه، پاک کردن چربی از فرش و …را از سطح فرش جدا می‌کنند و سپس لکه های حاصل را توسط حلال های مخصوص همان لکه از بین می‌برند.
لازم به ذکر است که در قالیشویی های مدرن به کمک برس های دایره‌ای و دوار که روی فرش ساییده می‌شوند نقاط تیره و چرک مرد فرش کاملاً نابود می‌شود.
پس از آنکه تمام فرش شسته شده توسط شلنگ های مجهز به دوش پخش کننده آب اثرات مواد شوینده را به خوبی از فرش دور می کنند.

بهترین محلول برای از بین بردن چرک مردگی فرش

فرشهای کرم رنگ و روشن بیشتر در معرض چرک شدن و کثیف شدن هستند و به مرور زمان دچار رنگ رفتگی ها و لکه های گوناگون می گردند.
ما به شما راهکار خانگی را جهت از بین بردن چرک این دسته فرشها ارائه می‌دهیم.
مواد مورد نیاز:

آب ولرم، فرچه ی مخصوص قالیشویی یا دستمال، سرکه یا آبلیمو، مایع شستشوی فرش ماشینی

مقداری آب ولرم را با ۲۰ گرم سرکه و یک پیمانه مایع شستشوی فرش مخلوط میکنیم سپس توسط اسپری آن را روی تمامی بخش‌های فرش می ریزیم و به آرامی توسط فرچه یا دستمال روی سطح فرش میمالیم این مرحله را تا بی رنگ شدن یا کمرنگ شدن چرکی لکه ادامه بدهید.
برای آبکشی لگنی را در زیر آن قسمت فرش قرار دهید و همزمان با ریختن آب فرش را با فرچه بسابید سپس برای خشک شدن می‌توان فرش را در معرض آفتاب قرار داد یا از سشوار استفاده کرد.

3/5 - (3 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *