تثبیت کننده رنگ فرش دستباف

تثبیت کننده رنگ فرش دستباف

استفاده از تثبیت کننده رنگ فرش دستباف یکی از مراحل قالیشویی این نوع فرش هاست که سبب پایداری رنگ آنها میشود.
فرش دستباف یکی از قیمتی ترین و ارزشمندترین اثاثیه منزل به شمار می رود. در هر خانه ایرانی حداقل یک فرش دستباف می توانید بیابید. بافت قوی و ظرافت در تهیه سبب ارزشمندی فرش های دستباف میشود. اما این اشیا ارزشمند مانند سایر قالی ها و فرش های خانه در معرض آلودگی های گوناگون قرار می گیرند.
فرش دستباف علاوه بر مزایای بسیار و ارزش بالای خود، دارای معایبی نیز هست.این معایب غالباً در ارتباط با شستن فرش هستند. به طور کلی اگر بخواهیم شستشوی فرش دستباف و ماشینی را با یکدیگر مقایسه کنیم باید اذعان کنیم که فرش دستباف شستشوی دشوارتری دارد.جدا از وزن بالای این فرش در هنگام خیس شدن، احتمال قاطی شدن رنگ نیز در آن بالاست.مطمئن ترین کار شستشوی فرش دستباف در قالیشویی های قابل اعتماد است.

 

لزوم نظافت مرتب فرش دستباف

با توجه به اینکه فرش در خانه ایرانی جایگاه ویژه ای دارد و تقریباً در تمام نقاط منزل حداقل یک قالیچه یافت می شود تمامی اعضای خانواده دائما با سطح فرش در تماس هستند.

این امر اولاً سبب می‌شود که فرش ها در معرض آلودگی بالایی قرار داشته باشند. ثانیا تماس بدن با آنها می تواند سبب جذب این آلودگی ها و باکتری ها و بروز بیماری در اعضای خانواده شود.

به همین دلیل به هیچ عنوان نباید اهمیت نظافت و شستشوی فرش را دست کم گرفت، هرچند این امر کاری دشوار به نظر برسد.خوشبختانه این روزها قالیشویی ها فرآیند شستشو را برای افراد راحت کردند.تنها کافیست یک قالیشویی مطمئن بیابید و شستشوی فرش خود را به آن بسپارید.

قالیشویی افرا با بهره گیری از جدیدترین و پیشرفته ترین ماشین آلات شستشوی فرش و با استفاده از مواد درجه یک و مرغوب در تمامی مراحل نظافت فرش، سلامت و پاکیزگی کامل قالی های شما را تضمین می کند.

تثبیت کننده های رنگ فرش قاطی شده

رنگ قاطی کردن در هنگام شستشو

قاطی شدن رنگ فرش دستباف یکی از حوادث ناگواری است که در هنگام خیس شدن و شستشوی این فرش ها ممکن است رخ دهد. این رخداد ناگوار طرح فرش را تحت تاثیر قرار داده و به زیبایی آن لطمه وارد می کند. معمولاً رنگ های لاکی و قرمز سایر بخش ها را در بر می گیرند و کل فرش در هاله ای از یک طیف رنگی فرو می رود.
این امر باعث می‌شود که طرح فرش مانند قبل آشکار نباشد. تثبیت کننده رنگ فرش دستباف وظیفه مقابله با این رویداد را بر عهده دارد.

تثبیت کننده رنگ فرش دستباف، بهترین راه برای مبارزه با قاطی شدن رنگ ها

خیس شدن فرش و تماس آن با مواد شوینده سبب شل شدن اتصالات بین رنگدانه ها با الیاف فرش شده و باعث جابجایی این رنگدانه ها در نقاط دیگر فرش میشود. این فرآیند سبب پدیده‌ای تحت عنوان رنگ قاطی کردن فرش میشود. هرچند فرآیند شستشو را با دقت و وسواس انجام دهید رنگدانه ها همچنان ممکن است این فرایند را طی کنند. بنابراین لزوم به کارگیری راه حل موثر برای جلوگیری از این رویداد آشکار می شود. تثبیت کننده رنگ فرش دستباف یکی از این راه حل های موثر است.

تثبیت کننده رنگ معمولاً از ترکیب چند ماده شیمیایی ساخته می شود.

این ماده پیش از شستشوی فرش به تمامی قسمت های آن اعمال می شود.
تثبیت کننده رنگ فرش دستباف از چند ماده تشکیل شده که همگی سبب پایداری و چسبندگی رنگدانه های فرش به الیاف آن می شوند و از پخش شدن آنها به سایر نقاط فرش جلوگیری می کنند. در نتیجه هنگام خیس شدن فرش با پدیده قاطی شدن رنگ ها مواجه نخواهیم شد.

رنگ برداری و تثبیت کننده رنگ فرش دستباف در قالیشویی افرا

رنگ برداری از فرش یکی از روش هایی است که برای اصلاح رنگ دادن فرش دستباف صورت می گیرد. هنگامی که فرش رنگ قاطی می کند ممکن است با خود تصور کنید که دیگر به روز اول خود باز نخواهد گشت. با توجه به قیمت بالا و ارزش فرش های دستی این امر بسیار ناراحت کننده خواهد بود.

اما خبر خوب آن جاست که امکان اصلاح چنین فرش هایی وجود دارد.
رنگ برداری یکی از خدماتی است که در قالیشویی افرا ارائه می شود. این خدمت که مخصوص فرش های دستی است شامل تصحیح رنگ فرش های دستباف می باشد. در طی فرآیند رنگ برداری رنگ بخش هایی از فرش که قاطی شده اند توسط مواد و ابزارهای تخصصی از روی فرش برداشته می شود.

این مرحله پیش از اقدام به شستشوی کلی فرش صورت می گیرد. پیش از آغاز شستشو برای جلوگیری از قاطی شدن مجدد رنگ فرش از تثبیت کننده رنگ فرش دستباف بر روی آن استفاده می شود و سپس سایر مراحل شستشو در پی گرفته می شود. بدین ترتیب هم رنگ های مخلوط شده از روی فرش پاک می شوند، هم از مخلوط شدن مجدد آن ها جلوگیری می شود.

5/5 - (1 امتیاز)