تفاوت شستشوی درجه یک فرش با شستشوی معمولی چیست؟

تفاوت شستشوی درجه یک با معمولی چیست؟

فرش وسیله‌ای است که در خانه همه ایرانی‌ها دیده می‌شود. طرح و رنگ فرش‌ها به هر خانه‌ای حس زندگی می‌بخشد. هنگامی‌ که فرش‌ به مرور زمان کثیف و آلوده شود باید برای تمیزی، حفظ ماندگاری و زیبایی به شستشوی آن بپردازید. قالیشویی‌ ها انواع مختلفی از شستشو مانند شستشوی معمولی و درجه یک و اعلاء را به مشتریان خود ارائه میدهند. باید تفاوت شستشوی درجه یک با معمولی را بدانیم. با دانستن این مسئله و اینکه چه تفاوتهایی در عمل میان این دو روش وجود دارد، تصمیم بهتری در انتخاب نحوه شستشوی فرش برای خود خواهید گرفت.

نقش نوع شستشوی فرش درجه یک با معمولی در زیبایی، تمیزی، کیفیت و سلامت فرش

فرش‌ها هر ساله نیاز به شستشو و تمیز شدن دارند. نحوه شستشوی فرش تاثیر بسیاری بر تمیزی، کیفیت و سلامت فرش دارد. همچنین بر حفظ ماندگاری و زیبایی فرش‌ها نیز تاثیرگذار خواهد بود. بر همین اساس باید به نوع و نحوه شستشوی فرش اهمیت بسیاری قائل بود. در قالیشویی‌ های حرفه‌ای به طور معمول بسته به میزان کثیفی فرش، نوع فرش، بافت و رنگ آمیزی آن، نوع شستشو انتخاب و به شما پیشنهاد خواهد شد. شستشوی درجه یک یا اعلاشویی فرش، یکی از بهترین روش‌ها برای شستشوی انواع فرش‌ها به شمار می‌رود. چرا که در این روش شستشو، بهترین مواد شوینده و دستگاه‌‌ها به منظور شستشوی هر چه بهتر فرش‌ها به کار برده می‌شود.

تفاوت های شستشوی درجه یک با شستشوی معمولی فرش

فرش‌ها در هر دو روش شستشوی معمولی و درجه یک تمیز می‌شوند. اما در هر حال این دو تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند:

شستشو با مواد و نرم کننده مخصوص

نوع مواد شوینده، اولین تفاوت اصلی میان شستشوی درجه یک با معمولی به حساب می‌آید. استفاده از مواد شوینده و نرم کننده‌های مخصوص در شستشوی درجه یک و اعلاء سبب شده است که فرش‌ها با بهترین کیفیت شستشو شوند. در این روش برای شستشوی فرش‌های دستباف، ابریشمی و ماشینی نیز از مواد شوینده مختص به این نوع فرش‌ها استفاده می‌شود. استفاده از مواد شوینده مخصوص، موجب ثبات رنگ و حفظ سلامت فرش خواهد شد. همچنین برای نرمی الیاف فرش از نرم‌کننده‌های مخصوص برای هر فرش به کار می‌رود. حال آن که قالیشویی‌ها اغلب در شستشوی معمولی فرش از شوینده‌ها و تایدهای معمولی استفاده می‌کنند.

شستشو با دستگاه های مخصوص

شستشوی درجه یک و اعلاشویی فرش، توسط دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود. شستشوی فرش با دستگاه‌های مکانیزه باعث شده است که دقت و کیفیت شستشوی فرش‌ ها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. بر همین اساس می‌توان گفت که فرش‌ها در شستشوی درجه یک در مقایسه با شستشوی عادی بهتر تمیز می‌شوند.

شستشو بیش از یک بار

فرش‌ها در شستشوی درجه یک تنها یک بار شسته نمی‌شوند. بلکه با تکرار شستشوی فرش‌ها، جایی برای کثیفی، لکه‌های قدیمی و تازه و آلودگی آن‌ها باقی نمی‌ماند. در واقع با استفاده از بهترین ماشین الات قالیشویی و بهترین مواد شوینده نیز، همیشه نمیتوان همه آلودگی ها را در یک مرتبه شستشو از بین برد. در شستشوی درجه یک برای مرحله دوم شستشو، کارشناس این حوزه بر اساس نتیجه حاصل شده از مرحله اول به تصمیم گیری میپردازد؛ اینکه از چه نوع ماده شوینده با چه میزانی استفاده کند تا آلودگیهای باقی مانده نیز از فرش در مرحله دوم به شکل کامل و اساسی پاک شود.

خشک کردن فرش با دستگاه

نحوه خشک کردن فرش، یکی دیگر از تفاوت‌های شستشوی درجه یک با شستشوی معمولی فرش به شمار می‌رود. در شستشوی معمولی، اغلب شرایط خشک کردن فرش نیز معمولی است و فرش در جریان هوا و به مرور خشک میشود. در مقابل در شستشوی درجه یک برای خشک کردن فرش از ماشین آلات آبگیری و خشککن استفاده میکنند. با این دستگاهها فرش شما در زمان کوتاهی و تحت حرارت کنترل شده، به طور کامل خشک خواهد شد.

اتوکشی فرش

اتوکشی فرش در شستشوی درجه یک فرش‌ هم انجام می‌شود. در شستشوی معمولی بلافاصله بعد از آن که فرش‌ها خشک شدند، آن‌ها را لول و بسته‌بندی می‌کنند. اما در شستشوی درجه یک پس از خشک شدن فرش، با استفاده از اتوپرس به اتو کردن فرش پرداخته خواهد شد. اتوکشی فرش چندین مزیت دارد؛ فرش به لحاظ ظاهری، کیفیت بالا و زیبایی خود را بهتر نشان میدهد. همچنین سطح فرش برق انداخته می‌شود. علاوه بر این فرش دارای پرزها و خواب یکدست و مرتبی خواهد بود.

ارائه خدمات جانبی ویژه

قالیشویی‌ها در شستشو به روش درجه و اعلاء، خدمات دیگری را هم ارائه می‌دهند. در این روش توجه ویژه‌ای به سلامت فرش شما می‌شود. متخصصان این حوزه ابتدا با بررسی فرش اطمینان پیدا می‌کنند که شستشوی آن به روش انتخابی، مشکلی مانند تغییر رنگ ایجاد نکند. همچنین برای شستشوی هر چه بهتر فرش‌ها، مواردی مانند سفید شویی و لکه‌ برداری هم انجام خواهد شد.

قیمت شستشوی درجه یک فرش و شستشوی معمولی

قیمت شستشوی درجه یک و اعلاء فرش در مقایسه با شستشوی معمولی به خاطر وجود کیفیت بالای شستشو بالاتر است. به طور کلی قیمت شستشوی درجه یک فرش به عوامل مختلفی بستگی دارد. از مهمترین عوامل تاثیرگذار در تعیین هزینه می‌توان به موارد مختلفی اشاره کرد:
• ابعاد فرش
• جنس فرش
• نوع فرش
• نوع بافت فرش
• نوع مواد شوینده
هر کدام از این موارد نقش پررنگی در تعیین قیمت شستشوی فرش به روش درجه یک یا اعلاء دارند.

تمیزی و درخشش فرش ها با شستشو درجه یک فرش

تمیزی فرش‌ها در خانه، موضوعی مهم برای همه افراد است. با کثیف بودن فرش‌ها، زیبایی و حس زندگی از اعضای خانواده گرفته می‌شود. بنابراین باید به شستشوی فرش پرداخت. قالیشویی‌ها دو نوع شستشوی معمولی و درجه یک و اعلاء را برای مشتریان خود ارائه می‌دهند. با انتخاب شستشوی فرش درجه یک و اعلاء، فرش‌های شما تمیزی و جذابیت بیشتری خواهند داشت. در این روش از بهترین مواد شوینده استفاده می‌شود. همچنین شستشو و خشک کردن فرش با دستگاه‌های مخصوص صورت می‌گیرد. همچنین با شستشوی بیش از یک بار به اتوکشی فرش هم پرداخته می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)