شستشوی فرش طرح ماهی

شستشوی فرش ماشینی طرح ماهی

فرش ماشینی طرح ماهی یکی از فرش های پرطرفدار است. این مدل فرش در بسیاری از خانه ها وجود دارد. یکی از دغدغه های خانم های خانه دار شستشوی فرش های ماشینی طرح ماهی است زیرا تمیزی فرش ها مسئله مهمی برای آن ها به حساب می آید.

ویژگی های شستشوی فرش طرح ماهی

فرش ماشینی طرح ماهی جزء طرح های اصیل است.

این نوع فرش ها به وفور در شهر تبریز تولید می شوند. هنرمندانی که به صورت دستبافت در هنر فرش بافی فعالیت دارند از طرح ماهی استفاده می کنند. این نوع طرح از طرح های پرطرفدار فرش های دستبافت به حساب می آید، از این رو تولیدکنندگان فرش ماشینی از طرح ماهی در بافت فرش های خود استفاده می کنند.
این مدل فرش از یک ترنج بیضی در مرکز فرش و چندین ترنج کوچک در اطراف مرکز فرش تشکیل شده است. از ویژگی های خاص این مدل فرش استفاده از طرح های ساده در اطراف ترنج می باشد.

از دیگر ویژگی های آن می توان به لچک بکار رفته در طرح آن اشاره کرد. همچنین استفاده از حاشیه در کنار فرش و پوشش آن توسط گل و بوته های زیبا از دیگر ویژگی های طرح فرش ماهی است.
این نوع فرش ها در دنیا شهرت فراوانی دارند. نوع گره فرش طرح ماهی گره ترکی است. در بافت فرش تبریز طرح ماهی از پشم استفاده می شود.

انواع فرش ماهی

رجشمار این مدل فرش بسیار زیاد است. نقوش بکار رفته در فرش های طرح ماهی بسیار زیاد می باشد.
تولیدکنندگان از طیف رنگی گسترده در طراحی فرش و یا رنگ زمینه ای خاص با توجه به نیاز مشتریان استفاده می کنند. البته شرکت های تولیدی می توانند از تلفیق سایر طرح ها با طرح اصلی تنوع محصولات خود را افزایش دهند. ما امروزه شاهد انواع مختلف فرش ماشینی طرح ماهی با نام های دیگری از قبیل فرش ماشینی طرح گل ماهی، طرح ماهی مرجان، طرح ماهی اصیل و … هستیم.

این مدل فرش به دلیل استقبال زیاد خریداران در طرح های مختلف بافته و به بازار عرضه می شود.
کیفیت فرش طرح ماهی با توجه به نوع شرکت بافنده آن متفاوت است. شما برای خرید این نوع فرش باید به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.

در شرکت های تولیدی معتبر از بهترین متریال در بافت و تولید فرش ماشینی استفاده می شود.

شرکت های تولیدی معتبر فرش ها را با ویژگی های خاص از قبیل مقاومت در برابر حرارت و گرما، انعطاف پذیری بالا، عدم پرزدهی و با فناوری روز دنیا تولید می کنند.

حساسیت شستشوی فرش طرح ماهی

با توجه به خصوصیات ذکر شده شستشوی فرش ماشینی طرح ماهی از حساسیت بالایی برخوردار است. برای شستن این نوع فرش ها باید از قالیشویی های معتبر و با سابقه بهره ببرید.

تمامی فرش ها باید سالی یکبار شسته شوند. اما شستشوی اصولی فرش نیازمند دقت، مهارت و فرصت کافی است. در صورتیکه می خواهید شستشوی فرش شما به صورت اصولی انجام شود صفر تا صد آن را به قالیشویی معتبر بسپارید.
شستشوی فرش توسط افراد نابلد آسیب های جدی به فرش شما وارد خواهد کرد. به عبارت دیگر نحوه شستشوی فرش در کیفیت و کارایی آن بسیار موثر است، از این رو این امر باید توسط افراد متخصص انجام شود. مجموعه ما قبل از شروع هر کاری جنس نخ فرش شما را مورد بررسی قرار می دهد. سپس با توجه به نوع جنس نخ از مواد شوینده مخصوص برای شستشوی آن استفاده می کند. از روش های مختلفی می توان برای شستشوی فرش استفاده کرد.
نیروهای ما با بکارگیری دانش روز و تخصص خود بهترین روش را انتخاب می کنند. مجموعه ما تمامی مراحل شستشوی فرش ماشینی را با دستگاه های مجهز و مکانیزه انجام می دهد، بنابراین هیچگونه آسیبی به فرش شما وارد نخواهد شد. در مجموعه ما تمامی مراحل شستشو زیر نظر کارشناسان خبره انجام می شود، از اینرو شما می توانید با خیالی آسوده شستشوی فرش های خود را به ما بسپارید.

نیروهای ما با دقت فراوان سبب حفظ کیفیت فرش شما می شوند.

روش خانگی شستشوی فرش های طرح ماهی

فرش مانند هر وسیله دیگری به مرور زمان دچار آلودگی می شود، بنابراین افراد باید طی دوره های خاصی نسبت به شستشوی فرش ماشینی طرح ماهی اقدام کنند.

در ادامه نکاتی پیرامون نحوه شستشوی خانگی فرش ماشینی به شما ارائه خواهیم داد. برای شستن فرش از روش های مختلفی می توان استفاده کرد. یکی از روش ها این است که فرش را به قالیشویی معتبر بسپارید و دیگر نگران ادامه کار نباشید.
اگر فرش های شما ابریشمی و گران قیمت هستند باید در این زمینه از افراد متخصص کمک بگیرید. اما در برخی موارد شما ممکن است ترجیح بدهید خودتان این کار را انجام دهید. ما در ادامه روش خانگی شستشوی فرش ماشینی طرح ماهی را به شما آموزش می دهیم.
شما باید قبل از شستشو تمامی گرد و غبار فرش را از آن خارج کنید. این امر باعث می شود فرش موقع شستشو چرک تاب نشود. در گذشته با ضربه چوب گرد و خاک را از آن خارج می کردند. اما این کار سبب آسیب به فرش می شود. بهترین کار استفاده از جاروبرقی است.
فرش را بر روی سطحی سخت پهن کنید و جریان آب را به صورت آهسته روی آن قرار دهید. بهتر است از شوینده خنثی استفاده کنید. همچنین از برس نرم برای شستشوی فرش استفاده شود. این امر هیچگونه آسیبی به بافت فرش شما وارد نمی کند.

پس از آبگیری فرش را پهن کنید تا خشک شود. از قرار دادن فرش در نور مستقیم آفتاب جلوگیری کنید. پس از خشک شدن سطح فرش را با برس تمیز کنید. این کار باعث می شود طرح فرش سرجای خودش قرار بگیرد.

5/5 - (1 امتیاز)