مایع شستشوی مبل

بهترین مایع برای شستن مبل

مایع شستشوی مبلمان نقش بسیار مهمی در پاکیزگی و نظافت مبلمان دارد. ماده شوینده باید با توجه به جنس مبل و نوع آلودگی انتخاب شود. شوینده مناسب هیچگونه آسیبی به مبلمان شما وارد نخواهد کرد. شما می توانید با استفاده از شوینده مناسب کیفیت مبلمان خود را حفظ کنید.

مایع شستشوی مبلمان در منزل

تمیز کردن مبلمان جلوه خاصی به محیط شما می بخشد. از طرفی باعث افزایش طول عمر مبل ها می شود. نظافت مبل مخصوصا مبل های پارچه ای کار راحتی نیست.

تمیز کردن مبلمان باید به صورت اصولی انجام شود در غیر اینصورت مبلمان شما کثیف تر می شود و امکان آسیب به پارچه آن افزایش پیدا می کند. برای شستشوی مبلمان در منزل کارهای مختلفی می توان انجام داد.
شما با گردگیری منظم می توانید مبل ها را تمیز نگه دارید. پس از گردگیری و جاروکشی با برس کشی می توانید جلوه خاصی به مبل های خود ببخشید. از دیگر راه های تمیز کردن مبلمان استفاده از مواد شوینده است. بهترین مایع شستشوی مبلمان در منزل ترکیب مقداری مایع ظرفشویی با مقداری جوش شیرین، سرکه سفید و آب می باشد. شما می توانید با اسپری محلول حاصل و پارچه تمیز مبلمان خود را تمیز کنید.
شما می توانید به سه روش مبلمان خود را بشویید:

  • یکی از روش های شستشوی مبلمان استفاده از بخارشوی است. با استفاده از بخارشوی می توانید پارچه مبلمان خود را کاملا تمیز و ضدعفونی کنید.
  • راه دیگر شستشوی مبلمان ترکیب آب ولرم و شامپو است. برای این کار به ابر یا اسفنجی بزرگ نیاز خواهید داشت. شما باید ابر را به محلول آغشته و روکش مبل را کف آلود کنید. سپس با استفاده از ابر خیس کف روی مبل را از بین ببرید.
  • در صورتیکه در مبلمان شما از چوب استفاده شده است نباید قسمت چوبی مبلمان را خیس کنید زیرا چوب در اثر خیس شدن دچار ترک خوردگی می شود. روش دیگر سپردن کار شستشوی مبلمان به مراکز معتبری است که این کار را انجام می دهند.

بهترین مواد شوینده مبل در قالیشویی ها

مراکز قالیشویی از دستگاه های مکانیزه برای شستشوی مبلمان استفاده می کنند. دستگاه های مکانیزه از طراحی منحصر به فردی جهت شستشوی مبلمان برخوردار هستند.

مخزن های آب تمیز و آب کثیف در دستگاه به صورت جداگانه قرار دارند. این دستگاه ها دارای کمپرسور جهت تولید کف و موتور مکنده هستند. موتور مکنده قدرت بسیار بالایی دارد. این نوع موتور طی دو یا سه مرحله آلودگی ها را از مبل پاک می کند.
دستگاه شستشوی مبل قدرت تولید کف با غلظت بالا را دارد از اینرو باعث شستشوی قدرتمند سطح مبل و مانع از نفوذ آب به داخل مبل می شود. کف تولید شده تمام آلودگی ها را در خود حل می کند. همچنین دستگاه با استفاده از قدرت مکش باعث خشک شدن سربع مبلمان می شود. برخی از دستگاه های مکانیزه به دلیل دارا بودن سیستم گرمایش کف را با درجه حرارت بالا تولید می کنند. این امر سبب پاک شدن تمام آلودگی ها و چربی ها از روی مبل خواهد شد.

مایع شستشوی مبلمان در منزل

نحوه تهیه مایع شستشوی مبل

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که برای مایع شستشوی مبل باید از چه موادی استفاد کنیم؟

چه نوع ماده شوینده ای جهت شستشوی مبلمان پارچه ای مناسب است؟

زمانیکه که می خواهیم خودمان در منزل عمل شستشوی مبلمان را انجام دهیم صدها سول ذهنمان را به خود درگیر خواهد کرد.
شما باید برای هر نوع آلودگی از روش مخصوص آن جهت تمیز کردن استفاده کنید. برای مثال برای پاک کردن جوهر یا رنگ لباس از روی مبل باید از مواد شوینده مخصوص استفاده کنید. حتی ممکن است در برخی موارد از ترکیب چند نوع شامپو برای تمیز کردن مبلمان استفاده کنید. بهتر است برای این کار از مواد شوینده مرغوب و با کیفیت استفاده کنید.
قبل از شستشوی مبلمان شما باید علت کثیفی مبل را با دقت تشخیص دهید زیرا هر نوع کثیفی روش پاکیزگی مخصوص به خود را دارد. سپس جنس مبل را به درستی تعیین کنید.

ممکن است شوینده برای مبل شما مضر باشد. در اینصورت مبل شما از بین خواهد رفت، بنابراین موقع تهیه مایع شستشوی مبلمان حتما به جنس مبلمان توجه کنید. در نظر داشته باشید که هر چقدر از مواد شوینده با کیفیت تری استفاده کنید، طول عمر مبلمان شما افزایش پیدا خواهد کرد. شما می توانید از مواد شوینده طبیعی و یا شیمیایی برای شستشوی مبلمان استفاده کنید. در بازار شامپوها و مواد شوینده برای مبل شویی وجود دارند که هر کدام روش مصرف خاص خود را دارند. شما باید مواد شوینده را از مراکز معتبر تهیه کنید.

نکته مهم در رابطه با شستشوی مبل

مراکز معتبر مواد شوینده قالیشویی با کیفیت در اختیار شما قرار می دهند. با استفاده از مواد شوینده با کیفیت می توانید طول عمر مبلمان خود را افزایش دهید، بنابراین در انتخاب مواد شوینده حتما دقت کافی به خرج دهید.
مواد شوینده مرغوب هیچگونه تغییری در رنگ و کیفیت مبلمان شما ایجاد نمی کنند.

از دیگر نکات مهم پس از شستشوی مبلمان این است که آن را سریع خشک کنید. این امر مانع از ایجاد لکه بر روی مبلمان خواهد شد.

4.5/5 - (2 امتیاز)