شستن مبل با پودر لباسشویی

شستن مبل با پودر لباسشویی

شستن مبل با پودر لباسشویی در برخی از جنس های مبلمان، میتواند تاثیرگذار باشد.
اگر مبل‌ها و صندلی‌های شما دارای روکش‌ های قابل جابجایی هستند، تمیز کردن اثاثه یا لوازم داخلی ساده است. آن‌ها را در ماشین لباسشویی قرار دهید. یا آن‌ها را به خشکشویی بسپارید. همچنین ممکن است بتوانید از مواد شوینده رقیق شده برای تمیز کردن مبلمان روکش شده استفاده کنید.

اما به یاد داشته باشید که مواد را اشباع نکنید. فقط کافی است دستورالعمل‌ های روی برچسب مواد شوینده را دنبال کنید. با این حال، اگر روکش‌ های شما قابل جدا شدن نیستند، به برخی از محصولات تمیز کننده اثاثیه یا لوازم داخلی و روش‌ های آسان برای از بین بردن لکه‌ ها و کثیفی‌ ها نیاز دارید از جمله شستن مبل با پودر لباسشویی میتواند تاثیراتی داشته باشد.

اما محصولات دیگری نیز می توانید در اطراف خانه خود برای شستشوی مبل در منزل استفاده کنید.

مواد ترکیبی برای شستن مبل با پودر لباسشویی

مواد شوینده ملایم لباسشویی و آب گرم یکی از این محصولات است. به خوبی مخلوط شده تا کف ایجاد شود.

در خدمات قالیشویی فقط از شامپو تگزافون استفاده میشود.

سرکه سفید

سرکه سفید یک انتخاب خوب برای از بین بردن لکه های سطحی است. اما پس از آن باید از محلول صابون استفاده کنید تا ناحیه را به شدت تمیز کنید. همچنین بهتر است پس از آن با باز کردن پنجره‌ها یا استفاده از پنکه برای کاهش بوی سرکه، مبل را تا حد ممکن در معرض هوا قرار دهید.

دستمال مرطوب

دستمال مرطوب کودک برای تمیز کردن اثاثه یا لوازم داخلی ایده آل است. خاصیت پاک کنندگی بسیار ملایم دارد. بنابراین به مواد آسیب نمی رسانند و نسبتاً خشک است. بنابراین هیچ شانسی برای اشباع بیش از حد مبلمان شما وجود ندارد.

پودر لباسشویی برای شستشوی مبل در منزل

نحوه شستن مبل با پودر لباسشویی

● قبل از استفاده از هر گونه محصول تمیز کننده، ابتدا مبل یا صندلی را جاروبرقی بکشید تا تا حد امکان آلودگی و گرد و غبار را از سطح پاک کنید. مطمئن شوید که از ابزار صحیح برای جلوگیری از آسیب به مبلمان استفاده کنید. یک برس نرم یا حوله برای انجام این کار ایده آل است.
● مقداری پودر لباسشویی را با آب گرم مخلوط کنید. روی یک پارچه میکروفیبر قوی ریخته و روی هر لکه آشکاری بمالید و در حین حرکت به آرامی پاک کنید. به یاد داشته باشید که ابتدا مواد شوینده را در یک منطقه نامحسوس تست کنید.
● با استفاده از محلول پودر لباسشویی و آب گرم و یک پارچه میکروفیبر، مبل خود را به آرامی با محلول پاک کنید. اجازه دهید پارچه خیس شود و کثیفی های زیر سطح را از بین ببرد.
● برخی از افراد برای خشک کردن سریع مبل از سشوار استفاده می کنند. اما اگر زمان دارید، اجازه دهید به طور طبیعی خشک شود. برای سرعت بخشیدن به کارها، پنجره ها را باز کنید و اجازه دهید نسیم به روند خشک شدن کمک کند.

نظافت و نگهداری روزمره مبلمان

● لکه های سطحی را در اسرع وقت پاک کنید. پاک کردن لکه های تازه همیشه آسان تر است.

تمیز نگه داشتن مبل زمان صرف شده برای تمیز کردن عمیق را کاهش می دهد.
● مبل ها و صندلی های خود را حداقل یک بار در هفته جاروبرقی بکشید تا گرد و غبار و کثیفی را به حداقل برسانید و با استفاده مداوم از تثبیت آلودگی جلوگیری کنید.
● اگر قسمتی از مبل یا صندلی قابل جابجایی است، حتماً آنها را مرتب بشویید. یک نکته مفید این است که روکش ها را در حالی که هنوز کمی مرطوب هستند تعویض کنید تا بتوانند هنگام خشک شدن شکل مبل را به خود بگیرند.

چند نکته کاربردی برای شستن مبل با پودر لباسشویی

تمیز کردن مبلمان می تواند سریع و آسان باشد. راهنمای بالا را دنبال کنید و با تلاش بسیار کم متوجه خواهید شد که مبل ها و صندلی های تازه و پاکیزه ای دارید. در ادامه یک روش به خصوص برای شستن مبل با پودر لباسشویی را مرور خواهیم کرد.
با جارو کردن مبل برای از بین بردن کثیفی، گرد و غبار و موهای حیوانات خانگی شروع کنید. مقداری پودر لباسشویی را در یک کاسه قرار دهید، سپس روی آب جوش بریزید تا حل شود. یک پارچه میکروفیبر را دور درب قابلمه بپیچید و گوشه های مخالف را به هم ببندید تا بتوانید به عنوان یک برس اسکراب بزرگ از آن استفاده کنید.
درب قابلمه را به محلول شوینده آغشته کنید، سپس از آن برای تمیز کردن بالشتک و قاب مبل خود استفاده کنید. پارچه را بشویید و فرآیند شستشو را با استفاده از آب تمیز تکرار کنید تا بقایای آن پاک شود. اجازه دهید مبل خشک شود و از مبل تمیز خود لذت ببرید.

5/5 - (1 امتیاز)