مواد شستشوی مبل

مواد شستشوی مبل

استفاده زیاد از مبل ممکن است ظاهر مبل شما را تحت تاثیر قرار دهد. ممکن است آن را کهنه یا ضعیف نشان دهد. شاید در مقابل این رویداد کاری از شما بر نیاید. با این حال این لکه ها هستند که راه حل دارند. اگر حیوان خانگی یا فرزند کوچکی دارید، احتمالا زیاد با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید. مواد شوینده مبل نانو می توانند راه حل مورد نظر شما باشند.

بهترین مواد شستشوی مبل

برای این که بتوانید مبل خود را به طور کامل از لکه های ایجاد شده پاک کنید، نیاز به شوینده مناسب دارید. در اصل مهم ترین و موثرترین اقدام در لکه زدایی از مبل، یافتن شوینده مناسب است. مواد شوینده بسیار متنوع هستند. برای هر نوع لکه ای که بر روی مبل شما ایجاد شود، یک پاک کننده به خصوص و مناسب وجود دارد. در این میان مواد شوینده نانو یکی از موثرترین ها هستند.
در صورتی که مبل شما درگیر لکه چای یا قهوه، ادرار حیوانات خانگی، یا رنگ های مورد استفاده کودکان شده است، بهترین راه استفاده از شوینده های نانو است، از خدمات قالیشویی برای این کار میتوانید استفاده کنید.

در روش خشکشویی از چه مواد شستشوی مبل استفاده کنیم؟

در صورتی که مبل شما به طور کلی تمیز است اما درگیر یک یا چند لکه کوچک شده است، بهتر است به جای این که کل مبل را بشویید، از روش خشکشویی برای تمیز کردن آن استفاده کنید. در صورت استفاده از این روش دیگر لازم نیست زمان زیادی را برای خشک شدن مبل منتظر بمانید.
از سوی دیگر شستن بیش از حد مبل ممکن است به پوسیدن چوب آن بیانجامد. در صورتی که مبل به درستی خشک نشود، بوی بد و بروز کپک از دیگر مشکلاتی هستند که ممکن است رخ دهند. در خشکشویی مبل، به کمک دستگاه های مخصوصی مواد شوینده به مبل اعمال می شود. سپس کف های ایجاد شده توسط جارو جمع می شوند. در این روش مواد شستشوی مبل به خوبی لکه ها را ضعیف می کنند و حرکت فرچه ها بر روی مبل، لکه ها را به طور کامل پاک می کند.

مواد شوینده نانو برای مبلمان

برای این که بتوانید لکه را به طور کامل از روی مبل خود بزدایید، لازم است که استراتژی درستی را انتخاب کنید. در غیر این صورت تنها لکه را گسترش داده و پاک کرده آن را سخت تر خواهید کرد. برای از بین بردن لکه به کمک مواد شوینده نانو بهتر است این مراحل را طی کنید.

زدودن مواد اضافی

در ابتدا تا جایی که می توانید ماده ای که سبب آلودگی مبل شده است را از روی آن بلند کنید. برای این کار می توانید از جارو، قاشق یا یک چاقوی کره خوری استفاده کنید. به آرامی مواد را از روی مبل بلند کنید و سعی کنید با این کار لکه ها را گسترش ندهید.

اعمال مواد شستشوی مبل

در صورتی که مواد شستشوی مبل از نوع خورنده و غلیظ باشد، باید پیش از اعمال بر مبل، آن را رقیق کنید. برای این که از این موضوع مطمئن شوید، دستورالعمل های نوشته شده بر روی جعبه را مطالعه کنید. مقدار مناسبی از شوینده نانو را بر روی لکه بریزید و لکه را در آن غرق کنید. می توانید با یک مسواک کوچک مواد را جابجا کنید تا مواد شوینده به خود مبل بروند و در الیاف آن نفوذ کنند.

پاک کردن لکه

یک اسفنج نرم یا حوله روی لکه بکشید. این کار را آنقدر تکرار کنید که لکه شروع به محو شدن کند. ممکن است مجبور شوید باز هم ماده شوینده روی لکه اسپری کنید. این کار را تا زمان پاک شدن لکه ادامه دهید.

خشک کردن

پس از این که لکه به طور کامل از روی مبل شما پاک شد، نوبت آن می رسد که آن را خشک کنید. برای اینکه مبل بو نگیرد، این کار را به تعویق نیندازید. در صورتی که خیسی آن زیاد است، ابتدا یک حوله را روی آن فشار دهید. تا جایی که رطوبت به حوله جذب شود، این کار را ادامه دهید. در مرحله بعدی از سشوار کمک بگیرید. از باد خنک استفاده کنید و سشوار را در فاصله حدود ۲۰ سانتی متری از مبل نگه دارید.

در چه صورت از مواد شوینده نانو برای مبلمان استفاده کنیم؟

اگر کل مبل شما را به شستشو احتیاج ندارد، منطقی تر است که تنها لکه ایجاد شده را از روی آن بزدایید. در این روش تنها بخشی از مبل که درگیر لکه شده را با شوینده مورد نظر تمیز می کنید. سپس با یک حوله یا پارچه نرم و به کمک سشوار آن را خشک می کنید. با توجه به این که فقط بخشی از مبل را مورد شستشو قرار می دهید، این روش برای شستشو، بسیار سریع تر خواهد بود.
در صورتی که لکه ها تنها بخش کوچکی از مبل شما را آلوده کرده اند، استفاده از مواد شوینده نانو بهترین گزینه است. اگر می خواهید فقط بخشی از مبل خود را پاک کنید، به جای اینکه کل مبل را تحت شستشو قرار دهید، بهتر است از مواد شوینده نانو برای تمیز کردن آن ها استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)