شامپو فرش آنزیم دار چه مزایایی دارد؟

شامپو فرش آنزیم دار چه مزایایی دارد؟

نظافت هفتگی خانه شما می تواند طاقت فرسا باشد. اگر شوینده مناسبی نداشته باشید، به خصوص وقتی صحبت از تمیز کردن فرش می شود، دردسر بیشتر هم می شود. هیچ چیز بدتر از وجود یک لکه سرسخت یا بوی نامطبوع روی فرش نیست. شامپو فرش آنزیم دار یک راه حل مناسب برای از بین بردن چنین لکه هایی است.

مزایای شامپو فرش آنزیم دار

بسیاری از شوینده ها بوی نامطبوع را از بین نمی برند. در عوض، اسپری ها، پودرها و مایعات فقط آنها را می پوشانند. در نتیجه، از بین بردن بو، لکه های استفراغ، ادرار، خون، مدفوع و غذا و نوشیدنی غیرممکن می شود. به همین دلیل توصیه می شود هنگام برخورد با هر لکه دشوار و بوی تند روی فرش، از یک شامپو فرش آنزیم دار استفاده کنید.
آنزیم ها ترکیبات شیمیایی هستند که لکه ها را تجزیه می کنند تا راحت تر از بین بروند. مانند لکه های سخت یا بوهایی که در پارچه عمیق شده اند. هنگامی که آنها را روی لکه ها می ریزید، باکتری های ایجاد کننده بو را از بین می برند و در این فرآیند باکتری ها را به دی اکسید کربن و آب تبدیل می کنند.

در نتیجه، این شوینده ها پاک کننده هایی عالی هستند.

آنزیم ها معمولاً برای از بین بردن لکه های سرسخت یا بوی بد استفاده می شوند.

برای چه نوع فرش هایی از شامپو فرش آنزیم دار استفاده کنیم؟

فرش ها الیاف گوناگونی دارند. برخی از آن ها از الیاف پشمی و برخی دیگر از الیاف پنبه ای و ابریشمی ساخته شده اند. بنابراین رفتار ان ها در برابر استفاده از شوینده های آنزیم دار گوناگون خواهد بود. با توجه به این که برخی از فرش ها ساختار و الیاف ظریف تر و شکننده تری دارند، لازم است در استفاده از شوینده ها وسواس بیشتری به خرج دهیم. گاهی اوقات لازم است که شوینده های خود را با آب رقیق کنیم تا به فرش آسیبی وارد نشود. به همین دلیل است که پیش از شروع فرآیند شستشو لازم است که به خوبی فرش و لکه را بررسی کنیم.

نحوه استفاده از شامپو آنزیم دار بدون نیاز به آبکشی

اولین گام در استفاده صحیح از شامپو فرش آنزیم دار، حذف هر چه بیشتر ماده است. لکه ها در اثر افتادن چیزی مانند غذا روی فرش شما ایجاد می شوند. هر ماده ای که باشد، بهتر است پیش از اعمال شوینده آن را تا حد ممکن از روی فرش حذف کنید. شما می خواهید تا جایی که ممکن است لکه ها را از فرش خود پاک کنید تا شوینده آنزیمی بتواند تنها روی چیزی که در الیاف فرش آغشته شده است تمرکز کند.
در صورت وجود مایع اضافی، اجرای این مرحله نیز ضروری است.

اگر یک استکان چای روی فرش خود بریزید، تقریباً به طور قطع مایعات بیشتری از آنزیم پاک کننده وجود خواهد داشت. برای از بین بردن لکه، یک نوع پارچه تمیز بردارید و آن را روی لکه بکشید. آن را مالش ندهید؛ به سادگی پارچه را روی مایع قرار دهید و آن را پایین بیاورید. این کار به جذب حداکثری مایعات کمک می کند و به پاک کننده اجازه می دهد فقط با آنچه لازم است مقابله کند.
پس از از بین بردن لکه اضافی تا حد امکان، لکه را با آب گرم رقیق کنید. این کار به سادگی اجازه می دهد تا پاک کننده آنزیمی در از بین بردن لکه یا بو موثرتر باشد. حالا می توانید از پاک کننده آنزیمی استفاده کنید. بعد از اینکه تا حد ممکن اضافی را از لکه پاک کردید، زمان استفاده از پاک کننده آنزیمی است.
پس از اشباع شدن لکه با شوینده، باید حداقل ۵ تا ۱۰ دقیقه قبل از شستشوی محل صبر کنید. همیشه خوب است که پس از اسپری کردن شوینده روی فرش، کمی شوینده را روی لکه جابجا کنید تا وارد الیاف فرش شود. اگر لکه سرسخت است، می‌توانید پاک‌کننده را برای مدت طولانی‌تری روی فرش باقی بگذارید.

به سادگی دستورالعمل های پاک کننده را بخوانید تا مطمئن شوید که چه مدت می توان آن را روی فرش نگه داشت.
برخی از انواع شامپو فرش آنزیم دار نیازی به آبکشی ندارند. در نتیجه پس از از بین بردن لکه تنها با خشک کردن فرش می توانید از آن مجددا استفاده کنید. برای اینکه این موضوع را متوجه شوید کافی است دستورالعمل های روی شامپو فرش آنزیم دار را مطالعه کنید.

استفاده از شامپو فرش آنزیم دار در قالیشویی ها

اگر زمان لازم برای شستشوی فرش خود را ندارید. یا تلاش شما برای از بین بردن لکه موثر واقع نشده است، می توانید از بین بردن لکه های خود را به قالیشویی افرا بسپارید. در قالیشویی افرا از بهترین و مرغوب ترین شامپو فرش ها و شوینده های آنزیمی استفاده می شود. انتخاب شامپوی متناسب با جنس فرش و میزان آلودگی آن کاری است که نیاز به تخصص و تجربه بالایی دارد. ما در قالیشویی افرا مناسب ترین شوینده ها را برای فرش های شما به کار خواهیم برد.

5/5 - (1 امتیاز)