پاک کردن لکه آبمیوه از فرش

پاک کردن لکه آبمیوه از فرش

لکه آب میوه به علت شیرین بودن بسیار سریع در فرش جذب می شود و روی فرش به صورت لکه در می آید بنابراین باید خیلی سریع نسبت به پاک کردن لکه آبمیوه از روی فرش ماشینی اقدام کنید.
به منظور پاک کردن لکه آبمیوه از فرش ابتدا توسط قاشق هر مقداری از آبمیوه را که امکان دارد بردارید و بعد پارچه ی سفید و تمیزی را آغشته به محلول شامپو فرش و آب ولرم نمایید و بر روی محل ریختن آب میوه قرار دهید و محل لکه را تا جایی مالش دهید که مواد لکه زا کاملاً در محلول حل شوند؛ در آخر با یک پارچه سفید و خشک دیگر محل لکه را مالش دهید تا اثرات لکه و آب به خوبی محو گردد.
چنانچه برای خشک شدن سریع فرش عجله دارید می توانید با سشوار با حرارت متوسط محل لکه را گرم کنید و مراقب باشید که هرگز از اتو استفاده نکنید.

لکه های آب میوه روی فرش های دستباف

پاک کردن لکه آبمیوه از فرش های دستباف

جهت پاک کردن لکه آبمیوه از فرش از روی فرش‌های دستباف سرعت عمل بسیار مهم است! زیرا ممکن است مشکل رنگ دادن به فرش رخ دهد که در اون صورت رنگبرداری از فرش دستباف باید صورت گیرد.
چنانچه سریع اقدام کنید آب سرد جهت پاک کردن لکه آبمیوه کافی می باشد به این صورت که در ظرفی مقداری آب سرد بریزید و توسط یک اسفنج خیس شده در آب سرد لکه را تمیز کنید.
در زیر به دو روش کاربردی دیگر اشاره می شود:
۱. سرکه و نمک
محلول حاصل از یک پیمانه سرکه سفید، یک پیمانه آب سرد و مقداری نمک درست کنید اسفنجی را به این محلول آغشته کنید و روی لکه بکشید.
در نظر داشته باشید که لکه را از سمت بیرون به سمت مرکز تمیز کنید تا لکه پخش نگردد و سریعاً این قسمت فرش را آبکشی کنید تا سرکه صدمه ای به بافت فرش نزند.
۲. مایع ظرفشویی
ابتدا با یک قاشق آبمیوه ها را از روی فرش بردارید و حوله تمیز و خشکی روی محل لکه فشار دهید تا آب میوه ها جذب شود؛ سپس چند قطره مایع ظرفشویی روی لکه بریزید و توسط یک اسفنج روی آن ضربه بزنید تا لکه کاملا محو گردد.
در نهایت فرش را با آب سرد شستشو دهید.

خط رنگ دادن فرش بر اثر لکه آبمیوه

ابتدا طبق روش هایی که ذکر شد برای پاک کردن لکه آبمیوه از فرش، یک مقدار کوچک از فرش را پاک کنید و چنانچه آسیبی به فرش وارد نشد می توانید بقیه فرش را پاک کنید.
در کل لکه بری آب میوه به علت رنگ و شیرینی آن می بایست به سرعت انجام شود این لکه ها با رنگ های متنوع اگر به مدت زیادی بر روی فرش باقی بمانند به عمق بافت فرش نفوذ می‌کنند و در نتیجه سبب جذب حشرات موذی می‌شوند.
پس هرچه لکه قدیمی تر باشد سخت تر پاک میشود.
هرگز از جوهر نمک جهت پاک کردن لکه های آب میوه روی فرش استفاده نکنید زیرا سبب پوسیدگی فرش می‌شود.

از خدمات قالیشویی برای پاک کردن لک آبمیوه از فرش کمک بگیریم؟

و سخن آخر اینکه هرگاه لکه فرش آبمیوه روی فرش های دستباف و ماشینتان قدیمی شده باشد و نگران آسیب به بافت فرشتان هستید قالیشویی افرا پس از شناخت نوع لکه ایجاد شده و تشخیص ماده مورد نیاز جهت رفع آن با کمک به روزترین دستگاه قالیشویی مکانیزه برای زدودن لکه ها اقدام می کند.عملیات رنگ برداری از فرش نیز توسط رنگ برداران حرفه ای در کارخانه صورت می‌گیرد.
پس از اتمام تمامی مراحل شستشو فرش ها جهت کنترل کیفیت مورد بازرسی قرار می‌گیرند تا شما از خدمات فرش ها به طور کامل اطمینان حاصل کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *