شستشوی فرش بامبو

شستشوی فرش بامبو

فرش‌های بامبو که قرن‌های متمادی در فرهنگ‌ های آسیایی مورد استفاده قرار می‌گرفتند، طی سال‌ها طرفداران وفادار زیادی پیدا کرده‌اند. این فرش ها یک گزینه عالی برای استفاده در طول ماه های گرم یا مناطق گرمسیر هستند. فرش های بامبو همچنین می توانند به عنوان قالی های تزئینی استفاده شوند و به بهبود دکوراسیون داخلی خانه کمک کنند. اتاق خسته کننده را زنده کنند و حس طبیعی تری به هر فضایی ببخشند. اکنون، وقتی نوبت به نگهداری و شستشوی فرش بامبو می رسد، چند نکته وجود دارد که در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت.

شستشوی فرش بامبو به روش صحیح

فرش های بامبو معمولا با پلی اورتان پوشانده می شوند که به محافظت از آنها در برابر خراش و لکه کمک می کند. با این حال، ممکن است لکه هایی نیز ظاهر شوند. طبیعتا هر چه زودتر به لکه رسیدگی کنید، نتایج بهتری می گیرید. اگر اجازه دهید لکه به عمق فرش نفوذ کند، در برخی موارد تقریبا پاک کردن آن غیر ممکن می شود. از یک پارچه که با آب گرم مرطوب شده است استفاده کنید تا بقایای لکه را از بین ببرید. این کار به بیش از چند دقیقه زمان نیاز ندارد. بنابراین به سرعت می توانید فرش را به حالت اولیه خود بازگردانید.

کارشناسی فرش بامبو قبل از شستشو توسط قالیشویی افرا

فرش های بامبو بسیار با دوام هستند. این فرش ها علاوه بر اینکه در رنگ ها و طرح های متنوع تولید می شوند، محصولی دوستدار محیط زیست به شمار می روند. استفاده از این فرش ها بهترین گزینه برای افراد دارای انواع آلرژی است. زیرا سطح صاف آن ها کم تر امکان رشد انواع میکروب و باکتری را فراهم می کند. بنابراین شستشوی فرش بامبو نیز کار چندان دشواری نیست. با این حال اگر می خواهید از سلامت فرش خد طی فرایند شستشو مطمئن شوید، قالیشویی افرا آماده خدمت رسانی به شماست.
در قالیشویی افرا ما از آخرین فناوری و امکانات شستشوی فرش بامبو سازگار با محیط زیست استفاده می کنیم که به ما امکان می دهد این قالی ها را با سهولت و با هزینه کم به طور کامل تمیز کنیم. اگر نگرانی یا سوالی در مورد نحوه تمیز کردن فرش خود دارید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

لکه گیری فرش بامبو در خانه

اگر بعد از استفاده طولانی مدت نیاز به تمیز کردن فرش بامبو دارید، آن را تکان دهید یا جاروبرقی بکشید تا زباله ها پاک شوند. سطح آن را با یک پارچه تمیز و مرطوب تمیز کنید و از آب و شوینده ملایم استفاده کنید. محلول صابون برای تمیز کردن حاشیه های فرش بسیار مناسب است. اگر باید هر ماده جامد دیگری که فرش را آلوده کرده جدا کنید، از یک کاردک یا قاشق با لبه سفت استفاده کنید و به آرامی مواد را از ناحیه آسیب دیده جدا کنید. پس از برداشتن کامل آن، می توانید ادامه شستشوی فرش بامبو را به کمک دستمالی مرطوب انجام دهید.

مراقبت های لازم برای فرش بامبو

لازم نیست نگران دوام فرش بامبو باشید. زیرا بیشتر فرش های بامبو در کوره خشک شده و کربنیزه می شوند تا به افزایش دوام و استحکام آنها کمک کند. به علاوه، الیاف بامبو به مراتب قوی تر از الیاف چوب هستند (و همچنین با ماده مخصوصی برای محافظت بیشتر در برابر کپک پوشیده شده اند). با این حال رعایت نکاتی که در ادامه ذکر می شوند به افزایش طول عمر فرش شما می انجامند.
● اگر از فرش بامبو به عنوان فرش فضای باز استفاده می کنید، مطمئن شوید که آن را به طور منظم بچرخانید، به خصوص اگر در مکانی آفتابی قرار گرفته باشد. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید باعث محو شدن تا حدی در هر نوع فرشی از جمله بامبو می شود.
● اگر فرش بامبو شما دارای الیاف طبیعی است، نگهداری آن در محیط خشک از پوسیدگی و از بین بردن کپک فرش جلوگیری می کند. همیشه قبل از اینکه فرش را برای نگهداری رول کنید، خشک بودن آن را بررسی کنید و از استفاده از آن در مناطقی که ممکن است توسط آب خیس شود (مثل باران) خودداری کنید.
از قرار دادن فرش بامبو در زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید، به خصوص اگر رنگ آن متناسب با دکوراسیون شما باشد. اشعه ماوراء بنفش خورشید به مرور زمان بامبو را روشن می کند. البته، این مشکل چندانی نیست زیرا می توانید آن را دوباره رنگ کنید.
برای حفظ سایش یکنواخت، می توانید هر 6 ماه یک بار جهت آن را در خانه عوض کنید. بهتر است آن را در محیطی تمیز و خشک نگهداری کنید تا تحت تاثیر شرایط آب و هوایی سخت قرار نگیرد.
برای اینکه قالیچه بامبو خود را شاداب نگه دارید، هر از چندگاهی یک تکان مختصر کافی است. نیازی نیست خیلی تلاش کنید و مثلا با راکت تنیس یا چوب جارو فرش را بکوبید. فقط یک تکان ملایم به از بین بردن زباله و کثیفی کمک می کند.
● مانند هر فرش دیگری، جارو کشیدن منظم فرش بامبو به حفظ ظاهر عالی آن برای مدت طولانی کمک می کند. اطمینان حاصل کنید که با جاروبرقی خود چندین بار از روی فرش عبور کرده اید و جهت های متناوب را برای حذف هچه بیشتر زباله ها انجام داده اید.

5/5 - (1 امتیاز)