فوم شستشوی فرش

فوم شستشوی فرش

همیشه یک شستشوی تمیز و واقعی، نیاز به بررسی برای انتخاب بهترین روش دارد. ممکن است نیاز شستشوی فرش ماشینی گاهی بر اساس لک شدن، گاهی بر اساس خاک، گاهی بر اساس فعالیت های کودکان و حیوانات خانگی و غیره باشد. در این میان جنس فرش نیز اهمیت دارد. هر جنسی را نمی توان با هر روشی شست.

حالا فرض کنید یک فرش عتیقه دارید. این بار تصمیم گیری بسیار سخت تر و نتایج حاصل از آن حساس تر نیز هست. پس همه این ها به ما نشان می دهد که روش شستشو نیاز به تصمیم گیری دقیق دارد. امروز قصد داریم تا شما را با فوم شستشو آشنا کنیم.

بهترین فوم شستشوی فرش برای منزل

برای شستن فرش، شوینده ها و محلول های پاک کننده بسیاری در بازار موجود هستند. فوم شستشوی فرش شوینده ای کف مانند است که حالت آبکی ندارد. فوم های شستشو این روزها پاک کننده های محبوبی به شمار می روند. علت این امر قابلیت پاک کنندگی بالا و در عین حال استفاده راحت و سریع آن ها است.

آیا از فوم شستشو برای فرش استفاده کنیم؟

پاسخ به این سوال چندان هم ساده نیست.

در برخی موارد پاسخ بله و در برخی از موارد پاسخ خیر است. در مرحله اول باید با کارایی فوم را در نظر بگیرید. باید توجه داشت که فوم شستشو به دلیل ماهیت خود، مانند شامپو فرش و محلول های شوینده توان نفوذ به عمق فرش را ندارد. زیرا حالت کفی و سفت آن باعث می شود که تنها روی سطح قرار گیرد. اما در عین حال قدرت بسیار بالایی در زدودن لکه های سطح فرش دارد.
برای شستشوی فرش معمولا از چندین شوینده استفاده می شود. در حقیقت شستن فرش شامل مراحل متعددی است. در هر مرحله لازم است شوینده ویژه ای مورد استفاده قرار گیرد. فوم شستشو فرش برای مرحله لکه گیری بسیار مفید است. خاصیت لکه زدایی این ماده به خوبی می تواند نیازهای این مرحله از نظافت فرش را برآورده سازد.

در ضمن فوم خشک در واقع یک شامپو مبتنی بر آب است و بر پایه روغن نیست. بنابراین باقیمانده چسبنده روغنی باقی نمی‌گذارد که باعث بروز مجدد لکه‌ شود. شستشوی فرش با فوم شستشو هم برای کودکان و هم برای حیوانات خانگی بی خطر است. بنابراین در کل استفاده از فوم شستشوی فرش برای نظافت فرش مفید است.

فوم شستشو بهتر است یا شامپو فرش

در حقیقت هر دوی این شوینده ها برای یک نظافت و قالیشویی کامل مورد نیاز است. به عبارت دیگر برای اینکه فرش را از لکه ها، بوی نامطبوع، گرد و غبار و میکروب ها بزدایید، لازم است در چند مرحله از شامپو فرش و فوم استفاده کنید. اما اگر می خواهید فقط یکی از این دو ماده را برگزینید، باید با کارایی هر کدام آشنا شوید.
هنگامی که مقدار کمی آب به شامپو فرش اضافه می شود، کف به دست آمده مانند “اسفنج های ریز” عمل می کند که کثیفی و آلودگی را خیس می کند. با این حال لازم است که این شامپو را با فشاری مناسب به سطح فرش اعمال کنید تا آلودگی ها شل شده و کم کم شروع به جدا شدن کنند.

انواع فوم شستشوی فرش

شامپو فرش برای نفوذ به اعماق فرش ساخته شده است و حتی سخت ترین لکه ها و بوها را از بین می برد. شامپو فرش این کار را با نفوذ کردن به الیاف مواد انجام می دهد. سرسخت ترین و سخت ترین لکه ها به طور کامل و برای همیشه از بین می روند و در نتیجه فرش کاملا تمیز به نظر می رسد.
پس از تمیز کردن با شامپو فرش، فرش شما رایحه ای دوست داشتنی و حالتی کرکی پیدا می کند. این شوینده روی طیف وسیعی از لکه های روزمره موثر خواهد بود. علاوه بر این، احتمال بروز مجدد لکه ها را از بین می برد. پس از تمیز شدن و خنثی شدن لکه‌ها و بوها، فرش حالتی براق و عطری تمیز خواهد داشت.

شامپو فرش با نفوذ عمیق در الیاف کار می کند، که به کاهش احتمال ظاهر شدن مجدد لکه ها در آینده می انجامد.
شامپو فرش و فوم شستشو هر دو برای از بین بردن لکه های سخت و همچنین لکه هایی که در زندگی روزمره رایج هستند مفید است.

شامپو فرش راه حلی عالی برای از بین بردن سس گوجه فرنگی، سس سالاد، روغن گیاهی، آرایش، قهوه، چربی مواد غذایی، لکه های حیوانات خانگی، گل، خاک، چای، علف، آب میوه و … هستند!

حتی سرسخت ترین لکه ها را به روشی کاملا غیر قابل برگشت از بین می برد. از رسوب هرگونه کثیفی در آینده در الیاف فرش جلوگیری می کند. از شامپو فرش روی فرش های ساخته شده از پشم، نایلون، سایر مواد مصنوعی و مواد مقاوم در برابر لکه استفاده می شود.
پیشتر در مورد نحوه اثر فوم شستشوی فرش توضیحاتی داده شد. فوم فرش برای نظافت انواع لکه خوراکی، چربی و مواد شیمیایی کاربردی است. بر خلاف سایر روش‌های شستشوی فرش که برای جذب لکه های روغن به آب گرم نیاز دارند، فوم خشک خودش به تنهایی به ذرات بزرگ و کوچک چربی و گریس متصل می‌ شود. در نتیجه نیاز به آب گرم برای زدودن لکه های چربی وجود ندارد. این موضوع در زمان لکه زدایی صرفه جویی می کند.

تفاوت اصلی فوم شستشوی با شامپو فرش

یکی از تفاوت های اصلی بین شامپو فرش و فوم شستشو فرش نحوه استفاده و زمان خشک شدن آن هاست. فوم شستشو نیاز به آبکشی ندارد. بنابراین در فرایند شستشو با فوم، فرش غرق آب نمی شود و خشک شدن آن به سرعت انجام می شود. این امر سبب می شود که فرش از پوسیدگی ناشی از خشک شدن ناقص و همچنین بوی ناخوشایند نم در امان بماند. اما از طرفی دیگر شامپو فرش سرعت بالاتری در لکه بری و فرایند لکه زدایی در آن با سرعت بیشتری انجام می شود.

برای چه فرش هایی از فوم شستشو استفاده کنیم؟

لکه ها بر روی هر نوع فرشی ظاهر می شوند. اما مستقل از نوع فرش می توانید از فوم شستشو فرش برای پاک کردن آن ها استفاده کنید. این ماده را نیز می توان برای لکه زدایی از انواع فرش های دستباف و ماشینی مورد استفاده قرار داد. در ضمن این ماده برای الیاف های متنوع به کار برده در فرش از جمله نایلون، پلی استر، پنبه، پشم و غیره بی خطر است.

5/5 - (1 امتیاز)